Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Oldtimer Inte uppkopplad

Oldtimers avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Katastrofal demonstration, ÅTGÄRDER - 2009-04-25, 20:11

Citat:
Björn Felten (2009-Apr-25)
Citat:
Oldtimer (2009-Apr-25)Va fan! Har väst tillgång till 15 pp-flaggor?
Jajamensan. Glömde jag berätta det när du var här? De ligger bakom mitt garage.
Aha, det var de som hunden låg och sov på.

Citat:
Men allvarligt talat, visst hade det varit trevligt om åtminstone vi funktionärer fick reda på sådant?
Jo, det hade ju underlättat arbetet lite.

Mikael Börjesson

Valkretsledare för Bohuslän

mikael.borjesson(kanelbulle) piratpartiet.se

Svara med citat
  (#2) Gammal
dansve Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #141986
Standard RE: Katastrofal demonstration, ÅTGÄRDER - 2009-04-26, 11:34

En lämplig rask fördelning vore bra. Absolut bäst vore om det var klart så att flaggorna kan åka med samma transport som valsedlarna. Med tanke på geografisk form på våra områden skulle det kanske kunna räcka med 2 flaggor i Göteborg? Baserat på följande...

Jag skulle önska att Älvsborgs Norra kunde få minst 6 st att placera i Alingsås, Ale, Lerum, Trollhättan, Vänersborg, Dalsland (ort TBD). Det i Alingsås, Ale och Lerum finns då nära till hands även för Göteborg.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Oldtimer Inte uppkopplad

Oldtimers avatar

Länk: #141991
Standard RE: Katastrofal demonstration, ÅTGÄRDER - 2009-04-26, 12:16

Citat:
Daniel Svensson (2009-Apr-26)En lämplig rask fördelning vore bra. Absolut bäst vore om det var klart så att flaggorna kan åka med samma transport som valsedlarna. Med tanke på geografisk form på våra områden skulle det kanske kunna räcka med 2 flaggor i Göteborg? Baserat på följande...

Jag skulle önska att Älvsborgs Norra kunde få minst 6 st att placera i Alingsås, Ale, Lerum, Trollhättan, Vänersborg, Dalsland (ort TBD). Det i Alingsås, Ale och Lerum finns då nära till hands även för Göteborg.
Jo, jag skulle också gärna önska mig 6 flaggor.

Men, lite realistiskt, om vi har 15 flaggor i västra distriktet, borde man väl placera 2 stycken under förvaltning av varje valkrets (=14st) och behålla en som förvaltas av distriktet. Sedan får ju varje valkretsledare bestämma om de fysiskt skall placeras ut hos vissa kommunledare eller förvaras centralt hos valkretsledaren.

Mikael Börjesson

Valkretsledare för Bohuslän

mikael.borjesson(kanelbulle) piratpartiet.se

Svara med citat
  (#4) Gammal
dansve Inte uppkopplad

Länk: #141995
Standard RE: Katastrofal demonstration, ÅTGÄRDER - 2009-04-26, 12:41

Citat:
Oldtimer (2009-Apr-26)

Jo, jag skulle också gärna önska mig 6 flaggor.

Men, lite realistiskt, om vi har 15 flaggor i västra distriktet, borde man väl placera 2 stycken under förvaltning av varje valkrets (=14st) och behålla en som förvaltas av distriktet. Sedan får ju varje valkretsledare bestämma om de fysiskt skall placeras ut hos vissa kommunledare eller förvaras centralt hos valkretsledaren.

Lite åpet lät det kanske... :Whistling:

Jag menade inte att vi skulle ta dessa 6 flaggorna direkt utav de 15. Det var mer för att belysa var det finns aktivitet och behov av flaggor just nu och inom kort. Det ultimata är ju att det finns åtminstone 2 flaggor i varje kommun så det är väl mot det vi ska jobba.

Vi bör kolla vad som händer med UP:s startpaket. Jag har sett kommentarer om att det kanske kommer flaggor med i det paketet. Om det blir så kommer vi snart att ha betydligt fler än 15 flaggor i distriktet.

Svara med citat
  (#5) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Länk: #142001
Standard RE: Katastrofal demonstration, ÅTGÄRDER - 2009-04-26, 12:57

Citat:
Daniel Svensson (2009-Apr-26)Det var mer för att belysa var det finns aktivitet och behov av flaggor just nu
Skall man gå efter var det hållits större demonstrationer, där flaggorna behövs, så borde hälften gå till Gustav Adolfs Torg och hälften till Götaplatsen -- båda i Göteborg.

Nä, men naturligtvis borde de i alla fall spridas lite utanför Jonatan Kindhs garderob, eller var de nu befinner sig. Förhoppningsvis i god tid innan den 7 juni.

Och det där med UP-paketet låter hoppingivande, vi får hålla tummarna.

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#6) Gammal
Drakvakt Inte uppkopplad

Drakvakts avatar

Länk: #142002
Standard RE: Katastrofal demonstration, ÅTGÄRDER - 2009-04-26, 13:01

Jag skall ju köra ut valsedlar till kommunerna i valkrets 18 den 3:e maj, så om det finns flaggor som skall ut enligt Daniels önskan, så kan väl den som har flaggorna leverera dem till Björn Felten innan detta datum, så fixar jag ut dem med.

Svara med citat
  (#7) Gammal
dansve Inte uppkopplad

Länk: #142028
Standard RE: Katastrofal demonstration, ÅTGÄRDER - 2009-04-26, 15:24

Citat:
Björn Felten (2009-Apr-26)

Skall man gå efter var det hållits större demonstrationer, där flaggorna behövs, så borde hälften gå till Gustav Adolfs Torg och hälften till Götaplatsen -- båda i Göteborg.

touché

Svara med citat
  (#8) Gammal
xor Inte uppkopplad

xors avatar

Länk: #145443
Standard RE: Katastrofal demonstration, ÅTGÄRDER - 2009-05-07, 11:42

Mmmm... Vi fick reda på att flaggorna låg där de låg för inte så länge sedan. Nu bör de vara på väg att distruberas ut till alla.

Svara med citat
  (#9) Gammal
dansve Inte uppkopplad

Länk: #145778
Standard RE: Katastrofal demonstration, ÅTGÄRDER - 2009-05-08, 09:12

Citat:
Daniel Svensson (2009-Apr-26)

Vi bör kolla vad som händer med UP:s startpaket. Jag har sett kommentarer om att det kanske kommer flaggor med i det paketet. Om det blir så kommer vi snart att ha betydligt fler än 15 flaggor i distriktet.

För närvarande kommer det tydligen inga flaggor via UP-paketet. UP Vänersborgs ordförande fick detta beskedet av Stefan Flod.

Citat:
Prylkittet innehåller

Bordsstandard, stång och marmorfot

ca 400 klistermärken

Tygkassar

100 Pins se: http://butik.piratpartiet.se/images/piratpin.jpg

T-shirts beroende på hur många ni är i styrelsen

Björn Odlund har sagt att det, pga lång leveranstid, troligen inte kommer fler flaggor förrän efter EU-valet.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism Nemo Saltad Sobrius Integritet och privatliv 4 2009-12-21 19:45
Norskt parti kräver åtgärder mot FRA Anders Strömgren PP i media 0 2009-02-14 20:43
Överdrivna åtgärder mot fildelning Christian Engström PP i media 0 2007-11-29 10:06
ännu mer godsaker.....ett jättepaket med åtgärder mot terrorism Dennis Nilsson PP i media 2 2007-11-14 21:47
Åtgärder vid dålig täckning Magnus Kindblom Övrig piratpolitik 4 2006-09-08 11:53