Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005
Standard 22. Ordningsfråga om ordningsfrågor - 2009-03-07, 14:43

Ordningsfrågan väcktes här.

Ska vi riva upp resultatet av, och göra om, ordningsfrågor 17, 18 och 19?

Voteringen stänger 1600.

Svara med citat
  (#2) Gammal
jolindbe Inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2008

Länk: #131484
Standard RE: 22. Ordningsfråga om ordningsfrågor - 2009-03-07, 14:45

Jag anser att man inte kan kräva att alla ordningsfrågeomröstningar ska utannonseras på förväg - man kommer ju inte att känna till dem förrän de åberopas. Om man då måste vänta till nästa röst-tid med att avverka dessa ordningsfrågor kommer mötet att ta väldigt lång tid.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Johan mlg Karlsson Inte uppkopplad

Johan mlg Karlssons avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #131491
Standard RE: 22. Ordningsfråga om ordningsfrågor - 2009-03-07, 14:48

Citat:
jolindbe (2009-Mar-07)Jag anser att man inte kan kräva att alla ordningsfrågeomröstningar ska utannonseras på förväg - man kommer ju inte att känna till dem förrän de åberopas. Om man då måste vänta till nästa röst-tid med att avverka dessa ordningsfrågor kommer mötet att ta väldigt lång tid.

Fast som det blev nu så hann inte alla som hade tänkt att rösta att rösta och jag tror resultatet av dom punkterna hade blivit annorlunda om alla som hade tänkt att rösta faktiskt fick möjlighet att göra det också.

Det här är min signatur. Its my sig.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #131498
Standard RE: 22. Ordningsfråga om ordningsfrågor - 2009-03-07, 14:50

Citat:
Johan^mlg (2009-Mar-07)Fast som det blev nu så hann inte alla som hade tänkt att rösta att rösta och jag tror resultatet av dom punkterna hade blivit annorlunda om alla som hade tänkt att rösta faktiskt fick möjlighet att göra det också.
Särskilt i frågan som förorsakade protesterna, som ledde till den här pollen. Där var det en enda röst som avgjorde...

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#5) Gammal
Renegen Inte uppkopplad

Renegens avatar

Reg.datum: Sep 2006

Länk: #131497
Standard RE: 22. Ordningsfråga om ordningsfrågor - 2009-03-07, 14:50

Citat:
jolindbe (2009-Mar-07)Jag anser att man inte kan kräva att alla ordningsfrågeomröstningar ska utannonseras på förväg - man kommer ju inte att känna till dem förrän de åberopas. Om man då måste vänta till nästa röst-tid med att avverka dessa ordningsfrågor kommer mötet att ta väldigt lång tid.

Det är oturligt att folk har missat möjligheten att delta i omröstningar pga att förhandsgissningar om mötets schema spricker

För framtida möten får man nog bära med sig kunskapen att man missar eventuellt viktiga beslut om man inte är närvarande framför datorn hela tiden.

-------------------------------------------------------------------------------------------<P>Varför låta en juridisk person bestämma över en verklig person? Vem av dem är ett levande väsen?

Svara med citat
  (#6) Gammal
Ahruman Inte uppkopplad

Ahrumans avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #131500
Standard RE: 22. Ordningsfråga om ordningsfrågor - 2009-03-07, 14:51

Den tid då omröstningarna hölls kändes schemamässigt som en lunchrast, så folk försvann. Nu var det ju formellt inte så, men till framtida möten kanske man skulle ajournera någon timme mitt på dagen och alltså inte rösta om ordningsfrågor under den tiden? Debatt (som den om styrelsen, i det här fallet) kan ju pågå ändå. (Jag är alltså mot ett upprivande men anser att det fanns ett reellt problem.)

Jens Ayton

This moment, right now, 2009, this is as hard as copying will be for the rest of recorded history. Next year, copying will be easier. And the year after that. And the year after that. — Cory Doctorow
  Skicka ett meddelande via AIM till Ahruman  
Svara med citat
  (#7) Gammal
robjoh Inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2008

Länk: #131505
Standard RE: 22. Ordningsfråga om ordningsfrågor - 2009-03-07, 14:55

Citat:
Ahruman (2009-Mar-07)Den tid då omröstningarna hölls kändes schemamässigt som en lunchrast, så folk försvann. Nu var det ju formellt inte så, men till framtida möten kanske man skulle ajournera någon timme mitt på dagen och alltså inte rösta om ordningsfrågor under den tiden? Debatt (som den om styrelsen, i det här fallet) kan ju pågå ändå. (Jag är alltså mot ett upprivande men anser att det fanns ett reellt problem.)

Jag har ett problem med att vi argumenterar samtidigt som vi trycker upp ordningsfrågor. Kan vara för att jag är kille, men jag är kass på att göra två saker samtidigt (särskilt när jag inte ens vet om att det är en ordningsfråga uppe)

Robert Johansson

Kommunansvarig för Härryda Kommun

robert.johansson@piratpartiet.se

Svara med citat
  (#8) Gammal
JorgenL Inte uppkopplad

JorgenLs avatar

Reg.datum: Aug 2006

Länk: #131508
Standard RE: 22. Ordningsfråga om ordningsfrågor - 2009-03-07, 14:56

Jag röstar nej, men det betydr inte att jag anser att frågan är irrelevant. Däremot är det enligt "spelets regler" enligt den mötespraxis vi just nu har och som gäller det här mötet.

Till framtida möten bör det nog utarbetas ett bättre regelverk för hur det ska gå till, så att man inte tvingas sitta på helspänn framför datorn varje sekund i två dagar...
  Skicka ett meddelande via Skype™ till JorgenL  
Svara med citat
  (#9) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #131511
Standard RE: 22. Ordningsfråga om ordningsfrågor - 2009-03-07, 14:57

Citat:
robjoh (2009-Mar-07)
Citat:
Ahruman (2009-Mar-07)Den tid då omröstningarna hölls kändes schemamässigt som en lunchrast, så folk försvann. Nu var det ju formellt inte så, men till framtida möten kanske man skulle ajournera någon timme mitt på dagen och alltså inte rösta om ordningsfrågor under den tiden? Debatt (som den om styrelsen, i det här fallet) kan ju pågå ändå. (Jag är alltså mot ett upprivande men anser att det fanns ett reellt problem.)

Jag har ett problem med att vi argumenterar samtidigt som vi trycker upp ordningsfrågor. Kan vara för att jag är kille, men jag är kass på att göra två saker samtidigt (särskilt när jag inte ens vet om att det är en ordningsfråga uppe)

Jag håller med. Polls borde vara stängda för inlägg. Däremot måste en diskussion kunna föras antingen till konsensus råder eller något väljer att yrka på streck i debatten.

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

Svara med citat
  (#10) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #131524
Standard RE: 22. Ordningsfråga om ordningsfrågor - 2009-03-07, 15:00

Citat:
JL (2009-Mar-07)Till framtida möten bör det nog utarbetas ett bättre regelverk för hur det ska gå till, så att man inte tvingas sitta på helspänn framför datorn varje sekund i två dagar...

+1

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
99. Ordningsfrågor Andreas Bjärnemalm Färdigbehandlade frågor 74 2009-10-25 12:52
99. Ordningsfrågor Rick Falkvinge Årsmöte 7-8 mars 2009 154 2009-03-09 19:06
33. Ordningsfråga om ordningsfrågor Rick Falkvinge Årsmöte 7-8 mars 2009 7 2009-03-07 16:22
99. Ordningsfrågor Rick Falkvinge Medlemsmöte den 6-7 december 2008 7 2008-12-07 03:18
99. Ordningsfrågor Rick Falkvinge Årsmöte den 27 april 2008 16 2008-04-27 14:49