Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Fred Blomson Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2009
Standard NY INFORMATÖR FÖR PIRATPARTIET I STOCKHOLMS LÄN - 2009-06-14, 13:46

NY INFORMATÖR FÖR PIRATPARTIET I STOCKHOLMS LÄN,

PIRATPARTIETS FRAMTID ÄR DIREKT DEMOKRATISK NOMOKRATI

Hej Anna och Jan och tack för vällkomstbrevet!

Jag vill hjälpa till så gott jag kan. Jag tror att jag är bra på konstruktiv kritik och praktiska ideer.

I dag kan den informationsansvarige ersättas för det mästa av en väll organiserad websida. Jag är inte als nöjd med piratpartiets websidor inklussive med den för Stockholms län.

Förslag till automatisk vice införmatör:

Du som är informatör, notera alla frågor du får inom t.ex. en månad. Gör sedan en lista med de viktigaste och frekventaste frågorna och svarerna samt publicera dessa permanent på sidan. Om du vill göra ännu mer, du kan fråga besökarna/medlemmarna via sidan, vilka frågor de skulle vilja ha svar för. I sidan bör finnas bland mycket annat praktiskt, ett medlemsregister (för de som vill) där man bättre, snabbare och enklare kan känna lära verandra. Partiets ideologi, partiets stadgar och all information, skall vara mycket lätt att komma åt på websisdan.

Piratpartiet bör snarast börja prakticera lokala e-folkomröstningar om beslut och om lagförslag (inte om personer som det är frågan om i representaiv demokrati).

Vi medlemmar vill lära oss att ta lagarna i våra egna händer.

Vi kan t.ex. börja e-diskutera en fråga varje vecka och att varje Söndag låta alla medlemmar e-rösta. Resultat kan publiceras analytiskt och kan gälla som piratpartiets politik.

Visionen är att så småningom samordna internationella e-folkomröstningar i samarbete med andra länders piratpartier.

Wikipedia: ”A nomocracy is a government by law”,

Representativ demokrati är en sorts vald diktatur och ingen riktig demokrati.

Piratpartiet vann på det gällande missnöje, på avhållelsen, samt på överasknings och sensations momentet.

Om inte piratpartiet vill satsa på informationsteknologi, direkt demokrati och nomokrati, kommer snart andra att göra det för att global nomokrati är den enda sanna demokrati och framtiden.

HEIL FÖR DEN EGNA LAGEN!

Fred Blomson

nomocrator@gmail.com

www.Idddemocrator.wordpress.com

Nomocrator

Svara med citat
  (#2) Gammal
Leeson Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2009

Länk: #160059
Standard RE: NY INFORMATÖR FÖR PIRATPARTIET I STOCKHOLMS LÄN - 2009-06-22, 14:34

Antingen är jag väldigt väldigt trött, eller så är det här väldigt väldigt otydligt..

Vem är ny informatör? Eller är det här en annons för en? I dont get it.

Svara med citat
  (#3) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #160080
Standard RE: NY INFORMATÖR FÖR PIRATPARTIET I STOCKHOLMS LÄN - 2009-06-22, 16:57

Citat:
Leeson (2009-Jun-22)Antingen är jag väldigt väldigt trött, eller så är det här väldigt väldigt otydligt..

Vem är ny informatör? Eller är det här en annons för en? I dont get it.

Vad jag vet finns det ingen ny informatör. Forumdelen gästskriverier är arkiverad och därmed låst för vidare diskussion. Trådskaparen får gärna skapa en ny tråd i passande forum.

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Stockholms spelkonvent Mårten Fjällström Ung Pirat-avdelningen Piratnätet 6 2009-09-17 15:54
Kreativ informatör sökes till kårvalet Mab Piratstudenterna i Uppsala 0 2007-12-02 20:32
Piratpartiet i Stockholms kommun? DjupaTanken PP i media 17 2006-09-02 22:56
Stockholms shoppen leafylove Övrig diskussion 1 2006-08-30 16:31
Stockholms Kulturfestval Tommy Florstedt 1. Stockholms kommun 0 2006-08-11 06:28