Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Sven Petersson Inte uppkopplad
Avstängd användare

Reg.datum: Dec 2008
Standard Varför är ungdomar arbetslösa? - 2011-10-28, 02:50

http://www.demoskop.se/filearchive/1...sl%C3%B6sa.pdf

Svara med citat
  (#2) Gammal
DrakeICN Inte uppkopplad

DrakeICNs avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #269843
Standard Sv: Varför är ungdomar arbetslösa? - 2011-10-29, 09:57

De saknar alternativet "Makroekonnomiska faktorer, t ex globaliseringen, skatteparadis och missriktade subventioner, gör att köpkraften minskar och industrijobben försvinner eller flyttar utomlands (vilket ytterligare minskar köpkraften), vilket favoriserar massproducerade lågkvalitativa produkter (vilket ytterligare accelerar jobbflykten). Vilket gör att skatteinkomsterna minskar, vilket leder till färre statliga investeringar och ytterligare drar ner köpkraften."

Det är synd att alternativet som är det rätta svaret inte finns med, för alternativen de har med har absolut minimal inverkan på arbetslösheten.

Skrämmande att cirkus en tredjedel av befolkningen har köpt högerpropagandan.

“What are the differences between Mark Zuckerberg and me? I give private information on corporations to you for free, and I’m a villain. Zuckerberg gives your private information to corporations for money and he’s Man of the Year.” – Julian Assange

Svara med citat
  (#3) Gammal
IsakGerson Inte uppkopplad

IsakGersons avatar

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #269844
Standard Sv: Varför är ungdomar arbetslösa? - 2011-10-29, 11:12

Citat:
Ursprungligen postat av DrakeICN Visa inlägg
Skrämmande att cirkus en tredjedel av befolkningen har köpt högerpropagandan.
Ja, att undersökningen är så vinklad gör ju att man undrar vem som beställt dem. Alla svarsalternativ är ju en svängig formulering av någon av alliansens jobbpolitiska åtgärder.

---

Scienta donum scienta est, unde vendi non potest

Svara med citat
  (#4) Gammal
Robobengt Inte uppkopplad

Robobengts avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #270211
Standard Sv: Varför är ungdomar arbetslösa? - 2011-11-07, 08:15

Jag började bläddra neråt för att leta efter tilläggsfrågorna. Alltså de som gör att det hela dessutom är något mer än tyckande, men det fanns ju inte.

Detta verkar lika givande som Citys frågor till folk på stan om vilka klubbar som är hetast just nu.

Flyter bra du korkknopp..
  Skicka ett meddelande via MSN till Robobengt  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Nickerian Inte uppkopplad

Reg.datum: Sep 2010

Länk: #270554
Standard Sv: Varför är ungdomar arbetslösa? - 2011-11-22, 12:02

För att skolan är föråldrad, få svenskar är smarta om man jämför med många andra länders befolkning.

Det är för mycket regler, för lite information i skolan om dom. Starta ett företag borde inte vara så svårt men endå krävs det nästan en 2 månaders utbildning som är 8 timmar om dagen för att du ska få in all info du behöver.

För mycket skatter och momsen borde kastas bort.

Alla har samma utbildning därför får inte ungdommar jobb, vi har kastat bort 18 år av våra liv på mestadels skräp vilket har gjort oss lata och själviska.

Sveriges regering kastar bort jobb tillfällen genom att sätta in på tvingade lagar utifrån, Sverige kastar bort våra skattepengar på värdelösa saker.

Det är Sveriges struktur som gör ungdomar arbetslösa, dom smartaste personerna är dom som skolkade i grundskolan skolan och studerade det dom ville göra själv på deras egna fritid som är framgångsrika.

Jag har läs och skriv svårigheter, Om du har problem med detta - http://en.wikipedia.org/wiki/Dyslexia

Middlesex - Integritet
http://www.youtube.com/watch?v=aSuwS...eature=related

Svara med citat
  (#6) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #270999
Standard Sv: Varför är ungdomar arbetslösa? - 2011-12-18, 17:55

Man behöver inte tycka att arbete, pengar och konsumptionssamhället är meningen med livet. Det närmaste svaret är "Många ungdomar anstränger sig inte tillräckligt för att hitta ett jobb" vilket inte alls känns som rätt formulering för den åsikten.
Citat:
Ursprungligen postat av Nickerian Visa inlägg
Alla har samma utbildning därför får inte ungdommar jobb, vi har kastat bort 18 år av våra liv på mestadels skräp vilket har gjort oss lata och själviska.
Jag håller inte med om att skolan gjort oss lata och själviska.
Jag håller med Michio Kakus reflektion om utbildning. Min uppfattning är att utbildning idag handlar om att memorera saker man inte kommer ha någon användning för, för att få poäng som används som en utrensningsprocess för att komma in på någon annan skola som man i sin tur temporärt memorerar massor med saker man inte är intresserad av för att kunna få ett jobb man troligen ändå inte får eftersom man inte har ett körkort som man inte har råd att skaffa eftersom man inte har jobb, utan får i slutändan jobba med något man inte är intresserad av, där det är för få som ska göra för mycket och alla inblandade får stressjukdomar och mår skit, precis som de överstressade lärarna som lär ut meningslösa saker eleverna ska memorera.

Jag vet inte hur man löser detta men det suger stenhårt iaf.
Jag generaliserade en aning i mitt resonemang ovan....

Senast redigerad av Tommten den 2011-12-18 klockan 18:17.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är