Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
tranquillity Inte uppkopplad

tranquillitys avatar

Reg.datum: Apr 2008
Standard Henrik Ponten är Konspirations teoretiker.... - 2009-04-27, 10:19

Så fort man kommer med en konspirations-teori riktad från folket mot regering/företag så är man ett "nutjob" hur mycket information man än har som stödjer konspirationen.

Men när de kommer från regering/företag så tar media/folk dem på "face value" och tror direkt på dem.

http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv...tverk-1.853037

Scenen?!?!

Jag påstår inte att den inte finns, jag är personligen mycket konspiratoriskt lagd (det betyder inte att jag tror på allting jag hör/läser, utan att när jag hör saker gräver jag fram fakta för att se om så kanske kan vara fallet) så jag måste kika runt lite själv först innan jag kan ställa mig bakom eller inte =P

"Only the educated are free." - Epictetus

----------------------------

Mikael Sundh

0046704742103

Mikael.sundh(at)gmail.com
  Skicka ett meddelande via MSN till tranquillity  
Svara med citat
  (#2) Gammal
RikMatts Inte uppkopplad

RikMattss avatar

Reg.datum: Sep 2006

Länk: #142398
Standard RE: Henrik Ponten är Konspirations teoretiker.... - 2009-04-27, 18:45

Henrik is - a - rätts-have

He-enrik´s a - rätts-have

Henrik is a rättshave-ri-i-i-ist!

(mel: Ramones: Sheena is a punkrocker)

----------------------------------------------------------------
Jag blev och är Bengt Jonsson.

blogg: http://viktualiebrodern.wordpress.com

Svara med citat
  (#3) Gammal
mjolbypirat Inte uppkopplad

mjolbypirats avatar

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #142429
Standard RE: Henrik Ponten är Konspirations teoretiker.... - 2009-04-27, 20:20

tranquility:

Scenen är inte ett organiserat nätverk, som det framställs i artikeln. "The scene" är ett samlingsnamn för releasegrupperna som crackar, rippar och distribuerar (inom det privata nätverket) spel, filmer, program och så vidare. RELOADED är en scene-grupp, FAIRLiGHT är en scene-grupp, Razor1911 är en scene-grupp, och så vidare. Det här är de gäng som knäcker kopieringsskydd och har oftast rötter i amiga- och C64-tiden på diverse BBS:er och eventuellt från copypartyn (även om jag själv inte har någon uppfattning om i vilken utsträckning det är sant). Nu för tiden får de supplies från folk som har tillgång till förhandsreleaser av filmer (recensenter, biografpersonal, osv) och t.ex. inköpare i datorbutiker som får program och spel innan releasedatum.

De som laddar upp till TPB och andra trackers tillhör oftast inte scenen utan är periferala "hang-arounds" och folk som köpt access till FTP:er, som laddar ner därifrån och sedan laddar upp på diverse trackers, eller kompisar till kompisar och så vidare.

Dessa nissar skapar "p2p-scenen", som främst har som syfte att sprida releaserna till massorna. Här ses t.ex. aXXo som distributör. Dessa är oftast illa omtyckta för att de många gånger tar "legitima" releasegruppers releaser och bara byter tag på dem och sedan distribuerar dem som sina egna. Dessutom gör de att scenen får mer uppmärksamhet, vilket såklart inte är bra, eftersom scenen är mycket hemlighetsfull och det är svårt att penetrera längre än de yttersta hang-around-lagren.

Blä, slarvigt uttryckt, men hur som helst... Det är en rimlig beskrivning enligt vad jag känner till i alla fall. Någon annan får gärna ge en utförligare historik och beskrivning om de känner sig manade

Apropå intervjun med "Anders från SCENEN~!" förresten: http://www.youtube.com/watch?v=kdVvR3huLJc (Jodå, om du inte sett det förut, det är 'relevant'... kolla färdigt )

---

http://randomtankar.blogspot.com

http://www.last.fm/music/agnostica

If tyranny and oppression come to this land, it will be in the guise of fighting a foreign enemy. - James Madison

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. - Benjamin Franklin

Svara med citat
  (#4) Gammal
Mist Inte uppkopplad

Mists avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #142497
Standard RE: Henrik Ponten är Konspirations teoretiker.... - 2009-04-27, 23:33

Jag bara väntar på den där 1 timmeslånga debatten med Pontén där man ställer hans scene teorier och skrämselpropaganda mot väggen och totalt krossar och förklarar framför honom och för svenska folket vilket jädra skitsnack han sysslar med i syfte att just skrämmas och skapa något som inte existerar.

*meep meep*

Svara med citat
  (#5) Gammal
ddewbofh Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #142513
Standard RE: Henrik Ponten är Konspirations teoretiker.... - 2009-04-28, 00:37

Jag skulle fan betala för att se en riktig debatt mellan Pontén och Falkvinge. Dels för att det skulle vara kul att se Henke förödmjukas men framförallt så man får en chans att höra vilken faktiskt ståndpunkt han har. Ju längre kampen pågår desto mer blir jag övertygad om att Pontén inte är helt korkad men är rätt bakbunden av sina finansiärer.

David Weizades

---

Kommunledare Piratpartiet Mölndal

david.weizades@piratpartiet.se

Tel: 0703-763902

"Mal: We have done the impossible, and that makes us mighty."
  Skicka ett meddelande via MSN till ddewbofh  
Svara med citat
  (#6) Gammal
j.jensen Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #142514
Standard RE: Henrik Ponten är Konspirations teoretiker.... - 2009-04-28, 00:42

Ponténs förfäder började redan 1897 med att jaga pirater.

http://pub.tv2.no/multimedia/na/arch...el_708184a.jpg

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Henrik Pontén heter nu officiellt Pirate Pontén targetgamer PP i media 0 2009-06-08 00:20
Henrik Pontén fick sitt namn bytt till Pirat Pontén (Aftonbladet) Fnords PP i media 34 2009-06-07 13:01
Hur svara Henrik (inte Pontén) Henry Rouhivuori Djävulens Advokat 16 2006-12-19 17:58
Henrik Pontén om Relakks gothbarbie Relakks 7 2006-09-06 16:37
En låt om Henrik Pontén måste göras! Juultomten Övrig diskussion 0 2006-06-07 03:57