Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Valaffischer - 2006-08-13, 19:21

En sak att tänka på är att dessa affischer som används vid val bara får sättas upp på specifika platser, som bestäms av kommunen.

Man måste även söka tillstånd för detta, det kostar (hutlösa) 800:- fick jag reda på när jag ansökte om tillståndet för valstugan.

Med det sagt så tror jag att det är bättre att köra på vanlig affischering (som vi egentligen inte heller får, förutom på affischtavlor *schhh*). Kanske ta fram några i A3 format.

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#2) Gammal
Henrik Lindberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #45341
Standard RE: Valaffischer - 2006-08-13, 23:08

Citat:
Björn Odlund (2006-Aug-13)det kostar (hutlösa) 800:- fick jag reda på

Snackar vi om EN plats för 800 kronor?

-----

Svara med citat
  (#3) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #45344
Standard RE: Valaffischer - 2006-08-13, 23:32

Nej inte en, men kanske *hum, såg inte listan så noga* ett dussintal. Detta handlar om det de andra partierna gör med "plakat på pinne" och jag tycker att betala en så stor kostnad för något som kommer betyda ytterligare en kostnad (matrial) som dessutom kommer att betyda mycket jobb att placera ut dem över hela Borås är en tvivelaktig idé. Tror kort sagt att det är bättre att affischera i stadskärnan med litet större (A3) affischer.

Affishernas främsta syfte i min mening är att folk som inte har vägen förbi handelsbanken ändå får veta att vi finns där och kan komma och prata med oss.

Citerar Bo:

Citat:
Bo Leuf (2006-Jul-28)Jag vill mana till stor försiktighet inför tanken att ägna framförallt personresurser åt valaffischering i betydelsen plank&pinne. Detta är ett tungt, jobbigt och tidsödande arbete, med tveksam nytta. Speciellt problematiskt med tanke på den enorma mängd affischering som de etablerade partierna kör. Där talar vi om bokstavligen tonvis med material för varje litet distrikt -- som inte bara ska sättas upp, utan även rivas ner och fraktas till soptip 'så snart som möjligt' efter valet.

Min tes är följande:

Vi i Piratpartiet vinner oerhört mycket mer på att vi själva 'agerar affisch' -- keps, tröja, namnbricka, flygblad -- cirkulerar och SYNS STÄNDIGT i folkvimlet, HÖRS på gator och torg, SVARAR på folks frågor .. samt förstås är glada och vänliga överallt.

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
15 förslag på texter till flyers / valaffischer till riksdagsvalet 2010 andreasma Affischer, flyers, klistermärken osv. 4 2009-11-21 07:36
saknar valaffischer aniara Affischer, flyers, klistermärken osv. 2 2009-06-09 18:41
trött på valaffischer? Davisx3m PP i media 1 2006-08-30 16:57
Miljöpartiets valaffischer Buffi PP i media 10 2006-08-29 19:09
Resume har omröstning om Stockholms bästa valaffischer Grodan PP i media 0 2006-08-22 13:09