Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Qer Inte uppkopplad

Qers avatar

Reg.datum: Jan 2008
Standard RE: Grattis Ifpi, 75 år: Om detta må ni berätta! - 2008-04-09, 16:45

Citat:
Steffan Müller (2008-Apr-09)Hm, i mitt fall är han nog ute och cyklar. Jag pratade om att banker och större företag stoppade in pengar på båda sidor i WWII. Visst offtopic, men inte trodde jag att Qer hade rasbiologin och antisemitismen i bakhuvudet. Nazismen har jag inte ens nämnt. jag förstod inte heller varför det började snackas antisemitism och nazism. Fast det är klart, så tydligt kanske detta inte framgick, skriver slarvigt och ganska oengagerat just nu.

Eftersom du uppenbarligen inte minns att jag redan svarat på det här förra gången du undrade så får jag väl citera mig själv:

Citat:
Citat:
Steffan Müller (2008-Apr-08)Var kommer denna antisemitism in? Och vad har detta med fascism att göra?

Citat:
RikMatts (2008-Apr-07)I "Rätten till menuetten", berättar Gunnar Petri bland annat hur inspektörer utsända av motsvarigheten till STIM i Nazityskland, "STAGMA", förutom upphovsrättsbrott av restaurangägare och andra, också visade sin nyttighet genom att insamla överskottsinformation. Exempelvis att heljudinnan Velden gav konserter i hemmet för betalande gäster, trots förbud för judar att offentligt utöva musikeryrket. Eller att i Kabaré Katakomb förekom kritik mot stat och parti. Eller att judar sålde biljetter till illegal ångbåtstrafik på toaletten på nöjeslokalen Berliner Westen. Eller att ytterligare andra judar, sammanlagt 25 stycken kunde ertappas som gatumusikanter. Samtliga kunde överlämnas till rättsvårdande myndigheter.

Jag hävdar att kopplingen här inte är mellan Moussolinis faschistiska parti och Ifpi utan snarare är ett resultat av det samhälle och dess strömningar som Ifpi agerade i på 30-talet. Dvs orsaken till att Ifpi betedde sig såhär berodde helt enkelt på att mer eller mindre alla betedde sig på samma sätt. Judarna var helt enkelt lätta att ge sig på oavsett vilken orsak man hade till det.

Så. Där kom judarna in i tråden. Allt finns om man bara backar tillbaka och tittar på tidigare inlägg.

Honey, I'm hooooome!

Svara med citat
  (#2) Gammal
mannen Inte uppkopplad

mannens avatar

Reg.datum: Apr 2008

Länk: #99200
Standard RE: Grattis Ifpi, 75 år: Om detta må ni berätta! - 2008-04-09, 21:50

Citat:
Steffan Müller (2008-Apr-09)
Citat:
mannen (2008-Apr-09)Yttrandefrihet! Nää men herregud jag bara fråga gör inte så stor grej av det.

Och du kan ta det i PM eller dyligt.

PS: Så jävla trött på att du bara spyr ur dig en massa konspiratorisk dravell DS eller något

Jasså du, och det ger dig ett skäl till att gå till personangrepp. Det jag påstår, är visserligen offtopic, men klarlagd fakta(Wiki bl.a.). Din konspirationsteori om mitt knarkmissbruk kan du ta med dig då du går.

Som jag tidgare sa så va det inget personangrepp utan en enkel jävla fråga...

Och du anser att wiki's som trovärdig källa? (Där vem-som-helst kan editera osv skulle vara trovärdig fakta) Haha

Edit: Jag tror Steffan Müller sprang iväg... (han har inte svara mig än men han kan gott hora runt på andra delar av forumet...)

---------------

I'm mannen! You fuck with me, you fuckin' with the best!

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Ny lag kräver oss att berätta vad vi ska använda pengar till rost Integritet och privatliv 6 2010-06-14 16:11
Ifpi.com lämnas tillbaka till IFPI av WIPO Janne Karlsson PP i media 2 2007-11-30 19:32
Reinfeldt, om detta borde du berätta Christian Engström PP i media 10 2007-02-16 01:00
Måste berätta Sebastian A 26. Västernorrlands län 6 2006-08-23 22:02
15 års fängelse för att berätta om olaglig avlyssning? (Eng) Richie PP i media 0 2006-03-13 08:39