Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
SM5POR Inte uppkopplad

SM5PORs avatar

Reg.datum: Feb 2006
Standard RE: Eftersnack - 2007-04-22, 16:46

Citat:
Mab (2007-Apr-22)Om någon av de fyra valda ledamöterna avgår får vi, enligt samma logik, tre kvarvarande valda ledamöter och noll vakanser. Efter en sådan avgång kan ett medlemsmöte välja upp till två nya ledamöter på ett eventuellt framtida medlemsmöte.
Jag lutar nog snarare åt Jons tolkning, men hela upplägget känns mig rätt främmande. När menar du att ersättarna träder in med rösträtt i styrelsearbetet?

Anders Andersson

Svara med citat
  (#2) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #72412
Standard RE: Eftersnack - 2007-04-22, 17:14

Min tolkning är att årsmötet, vid varje tillsättande av en styrelse, har fria händer att välja styrelsens storlek mellan de av stadgarna uppsatta ramarna.

Styrelsen kan alltså bestå av 4-6 ordinarie ledamöter och 0-2 suppleanter. Den exakta storleken bestäms på varje årsmöte.

Det innebär, att direkt efter årsmötet finns inga vakanta platser, även om årsmötet inte satt maximalt tillåtna storleken på styrelsen, eftersom årsmötet har bestämt styrelsens storlek.

Det innebär också, att om en vald styrelseledamot skulle hoppa av permanent (under verksamhetsåret), så skulle den platsen bli vakant. Vi har inte någon process för att tillsätta vakanta platser, men har använt medlemsmöten som en accepterad interimsåtgärd.

Suppleanter träder in när en vald (ordinarie) styrelseledamot är frånvarande vid ett visst styrelsemöte, eller lämnar styrelsen permanent men ännu inte har ersatts av någon. Suppleanter träder alltså in när ordinarie ledamöter saknas på ett möte.

Min tolkning. Våra stadgar togs fram ganska hastigt, som alla vet.

Svara med citat
  (#3) Gammal
dragontrumpetare Inte uppkopplad

dragontrumpetares avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #72451
Standard RE: Eftersnack - 2007-04-23, 12:34

Tja, fankens.... missade hela jäkla sista delen av detta möte p g a ett annat möte. Men, inte behöver man oroa sig. Såg ju ganska snart är de flesta röstat som jag hade tänkt å rösta. Så, det var ju skönt att se, att min röst ändå inte var så viktig. Men skönt tycker jag det är, att man kan gå in och kika till lite då och då och se hur det ligger till. Tänk det möte man inte behöver sitta närvarande varenda jäkla timme. Nä, tycker återigen att detta med årsmötet och medlemsmöte på nätet inte alls är så tokigt.

Toppen Rickard!!

Ja, ville tacka för ett väl skött möte iallfall. Ha det bra grabbar och tjejer (tror jag såg någon någonstans, he he). Och det är toppen att pp nu skall jobba för att sammarbeta mera även på internationellt plan. TOppen. Behövs verkligen.

Släpp fildelningen fri!!!

Säger Dragontrumpetare:cool:
  Skicka ett meddelande via ICQ till dragontrumpetare Skicka ett meddelande via MSN till dragontrumpetare Skicka ett meddelande via Yahoo till dragontrumpetare  
Svara med citat
  (#4) Gammal
RikMatts Inte uppkopplad

RikMattss avatar

Reg.datum: Sep 2006

Länk: #72489
Standard RE: Eftersnack - 2007-04-23, 20:09

Och jag hade avbrott på linan hela helgen Men ni verkar ju ha röstat rätt hela vägen ändå...

----------------------------------------------------------------
Jag blev och är Bengt Jonsson.

blogg: http://viktualiebrodern.wordpress.com

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Eftersnack Andreas Bjärnemalm Medlemsmöte 19-25 oktober 2009 60 2009-10-26 19:15
Eftersnack Rick Falkvinge Årsmöte 7-8 mars 2009 158 2009-05-16 16:57
98. Eftersnack Rick Falkvinge Medlemsmöte den 6-7 december 2008 16 2008-12-18 20:40
Eftersnack till FRA-demon! TeirdeZ 11. Malmö kommun 0 2008-07-04 01:56
Eftersnack Rick Falkvinge Årsmöte den 27 april 2008 32 2008-04-29 10:22