Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Adam Eltér Inte uppkopplad

Adam Eltérs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Standard Beskrivning av EU-kandidaterna - 2009-03-10, 18:55

http://www.piratpartiet.se/kandidate...opaparlamentet står alla kandidater som ställer upp i EU-valet listade. Problemet är bara att det inte går att läsa mer om kandidaterna, istället hamnar man på deras respektive bloggar. Jag tycker istället att man ska få fram en kort beskrivning av kandidaterna när man klickar på dem, då det skulle göra det enklare för Medelsvensson att bestämma sig för vem han vill rösta på.

Sedan tycker jag att piratpartiet.se är hopplöst föråldrat. Jag vet att många inom partiet har fullt upp med annat, men vissa saker måste helt enkelt förbättras. Jag vet inte hur det bakomliggande systemet för hemsidan ser ut, eller hur svårt det är att ändra på sidan, men om någon vill anförtro mig adminrättigheter och det är hyfsat enkelt att göra ändringar så fixar jag gärna sånt som behöver fixas. Jag förstår om ni inte vill eftersom jag är relativt ny på forumet, men om ni vill se bevis på att jag inte är någon vandal utan verkligen brinner för piratfrågorna är det bara att läsa min blogg på piratpartisten.wordpress.com.

Ett annat alternativ är om någon fixar det jag bad om i första stycket direkt. Ni som vet att ni ändå inte hinner behöver inte tacka ja. Inget illa menat, jag vet att ni jobbar hårt på andra saker!

Trevlig piratkväll!

Edit: I en annan tråd (http://forum.piratpartiet.se/Topic129249-357-1.aspx) såg jag att någon ville veta vad EU-kandidaterna tycker om bl.a. Lissabon-förslaget och liknande. Detta skulle man ju kunna maila kandidaterna om och sedan lägga ut deras svar på deras (ev. kommande) beskrivningssidor. Eller kanske t.o.m. ordna någon chatt där man kan ställa frågor till kandidaterna som sedan publiceras på hemsidan.

Ordförande för Ung Pirat Västra distriktet
Ordförande för Ung Pirat Halmstad

Mail: adam.elter [at] piratpartiet.se
Twitter: adamelter

(#2) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #132911
Standard RE: Beskrivning av EU-kandidaterna - 2009-03-11, 10:06

Citat:
Adam Eltér (2009-Mar-10)http://www.piratpartiet.se/kandidate...opaparlamentet står alla kandidater som ställer upp i EU-valet listade. Problemet är bara att det inte går att läsa mer om kandidaterna, istället hamnar man på deras respektive bloggar. Jag tycker istället att man ska få fram en kort beskrivning av kandidaterna när man klickar på dem, då det skulle göra det enklare för Medelsvensson att bestämma sig för vem han vill rösta på.

Definitivt. Efter helgens mediaträning och fotografering. kommer vi också att ha bra bilder på ett gäng av kandidaterna.

Citat:
Sedan tycker jag att piratpartiet.se är hopplöst föråldrat. Jag vet att många inom partiet har fullt upp med annat, men vissa saker måste helt enkelt förbättras. Jag vet inte hur det bakomliggande systemet för hemsidan ser ut, eller hur svårt det är att ändra på sidan, men om någon vill anförtro mig adminrättigheter och det är hyfsat enkelt att göra ändringar så fixar jag gärna sånt som behöver fixas. Jag förstår om ni inte vill eftersom jag är relativt ny på forumet, men om ni vill se bevis på att jag inte är någon vandal utan verkligen brinner för piratfrågorna är det bara att läsa min blogg på piratpartisten.wordpress.com.

Vill du ändra texter, layout, upplägg...? Jag grunnar på vem jag ska skicka dig vidare till. Teknik & Drift har hand om plattformen, nyhetsgruppen lägger in nyheterna på förstasidan och en ad hoc-grupp främst bestående av Emma och Klara har börjat gå igenom en del av texterna (ny starttext på förstasidan sedan igår).

Citat:
Ett annat alternativ är om någon fixar det jag bad om i första stycket direkt. Ni som vet att ni ändå inte hinner behöver inte tacka ja. Inget illa menat, jag vet att ni jobbar hårt på andra saker!

Så lätt kommer du inte undan

Citat:
Edit: I en annan tråd (http://forum.piratpartiet.se/Topic129249-357-1.aspx) såg jag att någon ville veta vad EU-kandidaterna tycker om bl.a. Lissabon-förslaget och liknande. Detta skulle man ju kunna maila kandidaterna om och sedan lägga ut deras svar på deras (ev. kommande) beskrivningssidor. Eller kanske t.o.m. ordna någon chatt där man kan ställa frågor till kandidaterna som sedan publiceras på hemsidan.

Jag tror på kort presentation efter någon typ av mall (det är 20 texter, det blir lätt mycket) och sedan en länk till blogg eller motsvarande där man kan interagera på lämpligt sätt med kandidaten.

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

(#3) Gammal
Adam Eltér Inte uppkopplad

Adam Eltérs avatar

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #133056
Standard RE: Beskrivning av EU-kandidaterna - 2009-03-12, 09:33

Det jag främst skulle vilja ändra är texterna. Förutom det är det endast små, små layoutändringar (för tillfället, i framtiden hoppas jag att en ny version av hemsidan kommer) och kanske någon länk som behöver tas bort eller läggas till i menyn. Jag skulle helt enkelt vilja ändra sånt som behöver ändras och som andra inte har tid till.

Jag kan inte särskilt mycket när det gäller komplicerade system, men åtminstone ad hoc-gruppen borde vara rätt enkelt att vara med i. Vem ska jag kontakta? Emma och Klara?

Ordförande för Ung Pirat Västra distriktet
Ordförande för Ung Pirat Halmstad

Mail: adam.elter [at] piratpartiet.se
Twitter: adamelter

(#4) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #133078
Standard RE: Beskrivning av EU-kandidaterna - 2009-03-12, 13:01

Det verkar vara mediagruppen mer eller mindre som skriver om hemsidan. Jag har vidarebefodrat till Klara Tovhult så du bör få svar. Annars får du sparka på henne.

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
SVT.se: EU-val 2009 Här är kandidaterna Anders Häggström PP i media 5 2009-04-24 17:25
Presentation av EU-kandidaterna J. C. Europaparlamentsval 2009 11 2009-04-21 08:25
Riksdags kandidaterna dahlis91 Arkiv för Södra Älvsborgs valkrets (Västra Götaland södra) 23 2006-04-03 14:07
Kandidaterna Tor Skude Val av valkretsens riksdagskandidater för i Östergötlands valkrets till riksdagsvalet år 2006 7 2006-03-25 16:01
Frågor till kandidaterna Tor Skude Val av valkretsens riksdagskandidater för i Östergötlands valkrets till riksdagsvalet år 2006 0 2006-03-24 15:11