Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006
Standard RE: Fråga till samtliga EU-kandidater - 2009-04-14, 17:39

Citat:
TeirdeZ (2009-Apr-14)Ett alternativt, och kanske bättre sätt, att maximera antalet anställda hos vår parlamentariker (för det _bör_ vi göra), är att man istället för att skänka 10% av lönen till Piratpartiet helt enkelt skjuter till med en sådan summa pengar, säg 15-20000 i månaden, som krävs för att assistentpengarna ska räcka till 4 tjänster.
Det lär inte behövas. 17540€ räcker till en månadslön på 3000€ före inkomstskatt, men efter arbetsgivaravgift åt 4 assistenter. Då finns det en reserv för resor etc.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

(#2) Gammal
TeirdeZ Inte uppkopplad

TeirdeZs avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #137704
Standard RE: Fråga till samtliga EU-kandidater - 2009-04-14, 17:53

Citat:
Henry Rouhivuori (2009-Apr-14)Det lär inte behövas. 17540€ räcker till en månadslön på 3000€ före inkomstskatt, men efter arbetsgivaravgift åt 4 assistenter. Då finns det en reserv för resor etc.

Fantastiskt!

Tack för informationen Bra att du grävde runt lite.

Amelia Andersdotter, Europaparlamentariker för Piratpartiet 2009-2014.

Fråga om ni fattar det som sker i vad ni ser, plåga er och skratta åt er del i detta spel
spana, det viktigt!, ty ni bör innan ni dör ana att man riktigt har er roll under kontroll

-Virus, Sture Lönnerstrand, 1960 (omslaget, baksidan)

(#3) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #143946
Standard RE: Fråga till samtliga EU-kandidater - 2009-05-02, 14:35

10% till partiet, CE och Amelia i Bryssel på heltid, Rick och Mårten på hemmaplan på deltid. Jag räknar helt enkelt med att de i Bryssel behöver mer pengar.

Sen skulle jag fundera på om det behövs nån ny IT-ansvarig hemma och isf anställa denne på typ 25% eller så, eftersom jag skulle ha annat för mig än att sköta maskineriet. ;-)

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
  (#4) Gammal
Fahrenheit451 Inte uppkopplad

Fahrenheit451s avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #143952
Standard RE: Fråga till samtliga EU-kandidater - 2009-05-02, 14:58

Själv hyser jag en viss oro för vad alla dessa pengar kommer att göra med PPs parlamentariker. Några garantier kan man naturligtvis inte kräva, men vill ogärna se en liknande ideologisk utveckling som t.ex. Linander genomgick efter det han blev riksdagsledamot.

Kan t.ex. PP agera på något sett om man befarar något liknande?

Sen vill jag naturligtvis veta var de står när det handlar om EU och dess strävan efter att centralisera makten.

---------------

"Demokrati uppstår när man eftersträvar alla medborgares frihet och jämlikhet och tar hänsyn till deras antal men inte deras art"; Aristoteles

Jonathan Müller

Ny mycket bättre blogg
http://liebenow.wordpress.com/

(#5) Gammal
kinson Inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2006

Länk: #143975
Standard RE: Fråga till samtliga EU-kandidater - 2009-05-02, 16:04

Jag ställer gärna upp som assistent för 30 lax, bara möjligheten att vara med att förändra är lön nog, fast bostad och mat är ju inte dumt

- Va, kostar det pengar?
  Skicka ett meddelande via MSN till kinson  
  (#6) Gammal
Psyko_slusk Inte uppkopplad

Psyko_slusks avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #144169
Standard RE: Fråga till samtliga EU-kandidater - 2009-05-03, 11:37

Vad många kandidater det verkar finnas ..

Själv kommer jag då rösta på Christian iaf, tycker han är grymt vettig och skärpt och är ett kännt ansikte i Media.

--------------------------

Upphovsmaffian mot rös!!!

(#7) Gammal
chagidiel Inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2006

Länk: #144517
Standard RE: Fråga till samtliga EU-kandidater - 2009-05-04, 18:30

Håller med ursprungsförfattaren om att pengar och vart de går är intressant. Inklusive någon sorts bokföring för vad som i detalj händer av insamlade donationer. Frivillig öppenhet är av yttersta vikt, i synerhet för vårt parti, med tanke på hela "vad är du rädd för, vad döljer du" debatten.

Lägg gärna ut sådant så offentligt som möjligt, så jounalister och liknande gamar lätt hittar och inte fabulerar ihop "avslöjanden" på vår bekostnad.

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kandidater till Helsingborg Peter Johansson Kandidater Helsingborgs kommun 2 2010-02-21 19:25
Samma fråga till alla kandidater är tröttsamt nef Forumgruppen/teknisk support 6 2009-12-30 22:06
Kritik till agerandet i forumdelen Utfrågning av kandidater till primärvalet Andreas Käiväräinen Forumgruppen/teknisk support 41 2009-12-05 19:19
Kandidater till kommunfullmäktige Jocce Hedberg 16. Göteborgs kommun 5 2009-09-17 16:29
Fråga till samtliga EU-kandidater - ny variant CMagnusB Europaparlamentsval 2009 3 2009-04-05 21:59