Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets extra medlemsmöte februari 2018
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mattias Agar Inte uppkopplad

Mattias Agars avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Förslag - 2006-04-04, 13:27

Hej,

Jag har fått ansvaret för Piratshoppen. Nu vill jag att ni kommer med förslag på produkter till Piratshoppen och hur de skall se ut.

Om ni har andra idéer och funderingar runt Piratshoppen får ni självklart delge dem också.

- Mattias
  Skicka ett meddelande via MSN till Mattias Agar  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #14498
Standard RE: Förslag - 2006-04-04, 14:23

Förslag:

Svara med citat
  (#3) Gammal
Magnus Adrian Inte uppkopplad

Länk: #14511
Standard RE: Förslag - 2006-04-04, 15:02

I och med att det är väldigt många som använder en mobil/mp3/radio och liknande och hänger dessa runt halsen skulle jag vilja se dessa "halsband" med piratpartiet på. Ser gärna även dessa "halsband" för nycklar.

Gärna broderade eftersom de tryckta har en tendens att bli fula efter en stunds användning.

Bara mina förslag.

Mvh

Adrian
  Skicka ett meddelande via ICQ till Magnus Adrian  
Svara med citat
  (#4) Gammal

Mattias Agars avatar

Länk: #14518
Standard RE: Förslag - 2006-04-04, 15:38

Jag har pratat med ansvarig på Polyshop och han skulle undersöka möjligheten till mobilstraps och nyckelband. Dock finns det med största sannolikhet inga möjligheter till broderade band utan det blir tryckta isåfall.

Ang. Rick's förslag skall jag kolla upp hurvida de kan trycka på sådana kepsar som du visade. För tillfället har de bara s.k "truckerkepsar".

- Mattias
Svara med citat
  (#5) Gammal
Jan Lindgren Inte uppkopplad

Jan Lindgrens avatar

Länk: #14559
Standard RE: Förslag - 2006-04-04, 19:01

Jag skulle helt klart vilja se partiets underbara symbol som tryck på... allt möjligt.

------------------------------------------------------------------------------------
Avgående Partisekreterare - Nyvald sammankallande i partistyrelsen

Kandiderar till riksdagslistan - utfrågningstråd

Aktivism räcker inte - Varför Piratpartiet behövs, av Christian Engström

Svara med citat
  (#6) Gammal
HerrBAS Inte uppkopplad

HerrBASs avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #14663
Standard RE: Förslag - 2006-04-05, 00:25

KLISTERMÄRKEN! Vi borde ha klistermärken. När man köpte något på shopen skulle det kunna följa med två klistermärken, men även att köpa lösa häften. Skulle man kunna ordna så det gick att köpa någon form av mobillogga? Kan man fixa strumpor? Sen har vi väl bara huvtröjor, så vad sägs om en vanlig långärmadtröja ( collegetröja eller vad de kallas). Kan nog inte komma på mer just nu.

Andreas ledare Mellanskåne (Eslöv, Höör, Hörby)

Svara med citat
  (#7) Gammal

Mattias Agars avatar

Länk: #14665
Standard RE: Förslag - 2006-04-05, 00:28

Citat:
HerrBAS (2006-Apr-05)KLISTERMÄRKEN! Vi borde ha klistermärken. När man köpte något på shopen skulle det kunna följa med två klistermärken, men även att köpa lösa häften. Skulle man kunna ordna så det gick att köpa någon form av mobillogga? Kan man fixa strumpor? Sen har vi väl bara huvtröjor, så vad sägs om en vanlig långärmadtröja ( collegetröja eller vad de kallas). Kan nog inte komma på mer just nu.

Långärmade tröjor finns, samt t-shirtar. Har funderat på klistermärken men tror inte de kan fixa de på Polyshop. Mobillogga kan ju inte vara så svårt att fixa eftersom vi använder MoSMS och de tillhandahåller tekniken för det.

Skall kolla hur det funkar med strumpor och klistermärken

- Mattias
Svara med citat
  (#8) Gammal
Frida Franzén Inte uppkopplad

Frida Franzéns avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #14666
Standard RE: Förslag - 2006-04-05, 00:28

Prylar är bra!

Jag skulle föreslå att det inte är så många olika bilder på prylarna utan att man håller sig till kanske Parti loggan, eller kanske piratpartiet skrivet i någon snygg font.

Tröjor, Keppar, väskor, shoppingpåsar, pennor och Klistermärken mm, låter väl bra

---

Frida Franzén, Kassör Valkrets 16. Göteborg.

~ Den som dömer mellan två vänner, förlorar den ene ~

Svara med citat
  (#9) Gammal
HerrBAS Inte uppkopplad

HerrBASs avatar

Länk: #14672
Standard RE: Förslag - 2006-04-05, 00:54

Kollade precis på shoppen och vi har inga långärmade-tröjer utan huva. Vi har en tee-modell men de e mer som en långärmad t-shirt än en tröja. När det gäller klistermärken borde dom kunna lösa det genom att lägga ut det på ett samarbetande tryckeri ( jag antar att polyshop är ett screentryckeri ) om dom nu inte kan trycka det själva, vilket inte är helt omöjligt att dom kan. Man får fina klistermärken av screen som håller ett bra tag.

Andreas ledare Mellanskåne (Eslöv, Höör, Hörby)

Svara med citat
  (#10) Gammal
Anders Häggström Inte uppkopplad

Anders Häggströms avatar

Länk: #14677
Standard RE: Förslag - 2006-04-05, 01:32

Citat:
Jag skulle föreslå att det inte är så många olika bilder på prylarna utan att man håller sig till kanske Parti loggan, eller kanske piratpartiet skrivet i någon snygg font
Jag håller med! Enhetlighet är bra, så man lätt känner igen oss.

Jag föreslår två stycken logtyper. Har man fler så blir kanske svårt för folk att asociera alla bilder till oss.

En stor och en liten, och sen kan man blanda färgtema och artiklar ganska brett.

Citat:

Den stora logotypen tycker jag ska vara något liknande denna. Det är mer eller mindre logon tagen från framsidan, men med webadressen tillagd.

Citat:

Och den lilla logotypen tycker jag ska var något liknande denna. Denna ska föreställa själva "flaggan" men med webadressen som en glad smilie på undersidan.

Bilderna är bara symboliska och ska visa hur jag tänker. Dom ska självklart göras om proffisionellt av någon som har tid/lust om dom ska användas som tröjtryck.

Jag tycker även det ska finnas tröjor och munkjackor med stora trycket på ryggen och det lilla trycket på vänster bröst. Samt motsvarande fast bara med tryck på ena sidan (för dom som vill spara pengar)

Man kan även ha några tröjor med bra texter på, men att man då har med den lilla loggan tillsammans med texterna.

Bifogade bilder
Filtyp: gif pp.gif (6.4 KB, 65 visningar)
Filtyp: gif pp_liten.gif (8.7 KB, 71 visningar)

[hr]

E-post: anders.haggstrom [it-bulle] piratpartiet.se

Om du vill kopiera och/eller använda mina ord, varsågod! Jag är tacksam om du kan förbättra dom. Information är till för att spridas!

Länktips: http://tor.eff.org/, http://truecrypt.sf.net/, http://www.ffii.org/, http://www.debian.org/

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Förslag nr 3 Björn Odlund Inför medlemsmötet - valsedelsförslag 16 2008-12-07 11:45
Ett bra förslag? ATIX Övrig diskussion 16 2008-01-03 00:21
Förslag.... ELAZAM Kultur och upphovsrätt 3 2006-09-05 21:53
Förslag Grumpsiedumpsie Övrig piratpolitik 29 2006-08-16 15:50
Två förslag Mattias Swing Allmän information och frågor 0 2006-06-01 14:15