Okej, i det här forumet (och i den här tråden) verkar inget ha hänt på över ett halvår, ser jag.
Det är dock trevligt att se alla gamla förlag på vad som ska finnas i butiken och jämföra med vad som finns där nu, men det som jag är upprörd över är att butiken inte på något sätt och vis specificerar vad deras varor är tillverkade av.
Kläder tänker jag mest på då.
Funderar jag på att köpa t.ex. en skjorta så vill jag hemskt gärna veta om skjortan är gjord i polyester eller i bomull. Eller i en blandning av de båda materialen och då i vilken proporttion till varandra.
Vill jag köpa en t-shirt så är det samma sak där--utöver vad t-shirten består av för meterial så vill jag hemsk gärna veta vad den har för tjocklek, eller rättare vikt. Alltså hur många gram/m² som tyget plagget är gjort av har.
Jag skiter alltså högaktningsfullt i
om plagget är på rea eller inte--ska jag agera reklampelare eller inte har alltså för mig inte främst med priset att göra utan med kvaliteten.
Var jag bara ute efter att agera reklampelare så skulle jag lika gärna kunna klä mig i pappers- eller plastsäck med ett piratpartiemblem på, liksom. Vill jag kombinera att vara reklampelare och ha på mig ett plagg som jag trivs med, kan tvätta och använda om och om igen så vill jag faktiskt veta vad plagget är gjort av också.
Skärpning på denna fronten efterlyses alltså.