Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
nikeplektrum Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2008
Standard RE: Förslag - 2009-03-03, 06:59

Jag vill verkligen ha in små pappflaggor, lila med partisymbolen på. Tänk samma sorts flaggor som de brukar ha till barnen på McDonalds.

Som de här: http://www.reklamflaggor.se/pappersf...vimpelspel.php http://www.reklamgrejer.se/pappersfl...vimpelspel.php

Skulle absolut köpa sådana om de fanns i t.ex 50-pack.
  Skicka ett meddelande via MSN till nikeplektrum  
Svara med citat
  (#2) Gammal
maloki Inte uppkopplad

malokis avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #130920
Standard RE: Förslag - 2009-03-06, 12:55

Citat:
BettyB (2006-Sep-21)Jag vill ha tygmärken! =)

Vore himla käckt tycker jag; då kan man själv sy fast dem på diverse andra plagg (inklusive ev. studentoveraller), väskor och annat.

Håller även med någon föregående talare (vem det nu var) om att nyckel/mobil"band" vore himla bra..

Såg inga tygmärken när jag kolla shopen senaste (eller?), och som sagt att sätta på studentoveraller, väskor, jackor mm skulle vara totalt superduper!

Och jag är även intresserad av nyckel/mobilband.

Även buffar: http://www.buffsverige.se/

"VILL DU GÖRA EN EGEN BUFF?

Tänk dig en Buff med ditt eget tryck!

En optimal profilreklam för företaget,

klubben eller föreningen.

En Buff bärs alltid synlig, den passar

alla oavsett ålder och intresse.

Låt oss få göra ett kostnadsfritt förslag på

hur din egen Buff kan se ut!"

http://www.buffsverige.se/buff_film.htm <- användnings möjligheterna med just en buff, de har ju faktiskt en som heter "Piraten" där

Marie Axelsson, Riksdagskandidat
Läs min kandidatur text är
Kampanjsida
marie.axelsson@piratpartiet.se
#piratpartiet, #ungpirat, #karlstad, #gothenburg @ irc.piratpartiet.se

Svara med citat
  (#3) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #130924
Standard RE: Förslag - 2009-03-06, 13:17

Jag gillar tårtflaggor. Sånna där små tandpetarflaggor som man kan sätta i tårtan alltså.

Det vore lättsamt att dela ut sånna också.

http://web.telia.com/~u37122506/B7.htm

Där skriver dom om firmaflaggor, så man kanske kan välja motiv på småflaggorna om man köper därifrån.

Citat:
Åhsbergs Tryckeri AB

Produktionen består idag av traditionella tryckalster såsom brevpapper, kuvert, visitkort, broschyrer m.m. och till en stor del av pappersflaggor och flaggspel.
Låter som man kan beställa motiv i alla fall.
  Skicka ett meddelande via MSN till Tommten Skicka ett meddelande via Skype™ till Tommten  
Svara med citat
  (#4) Gammal
dansve Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #130971
Standard RE: Förslag - 2009-03-06, 17:33

Jag saknar kepsar och jackor i sortimentet.

Keps av typen "baseball" alltså den lite tightare modell som inte ser ut som en potta på huvudet.

Jackan kan vara en tunn vindjacka så att alla unga och gamla pirater kan stå och dela ut flyers även när det blåser eller småregnar.

Svara med citat
  (#5) Gammal
Henrik Enblom Inte uppkopplad

Henrik Enbloms avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #130986
Standard RE: Förslag - 2009-03-06, 19:09

Citat:
maloki (2009-Mar-06)

Även buffar: http://www.buffsverige.se/
JA!

Vice Kommunledare Eskilstuna
henrik.enblom [internet-kaka] piratpartiet.se
Novus @ irc.piratpartiet.se
novus_pp @ Evil skype

Svara med citat
  (#6) Gammal
Laughing man Inte uppkopplad

Laughing mans avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #134022
Standard RE: Förslag - 2009-03-18, 23:20

Jag efterlyser muggar med logo. Perfekt för att göra lite reklam på sin arbetsplats under fikarasterna

/Jocke

---

"I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes."

Svara med citat
  (#7) Gammal
Da_Nerd Inte uppkopplad

Da_Nerds avatar

Reg.datum: Dec 2008

Länk: #136823
Standard RE: Förslag - 2009-04-08, 10:04

För att lösa problemet med bristande material ute i landet så borde kanske Piratshopen (länk) sälja material... De lokalavdelningar som behöver mer Folders/nyckelband/godis osv kan då få ett så bra pris som möjligt och samtidigt hjälpa paritiet att få upp volymerna. Det gör det även enklare för aktivister ute i landet att få tag i profsiga flyers och liknande. Allt som partiet har från flaggor till folders borde gå att köpa i Piratshopen.

Många tror även att om an köper något från shopen så stöder man partiet med pengar (vinst) men så är ju inte fallet så om vi lägger upp alla produkter med två priser, ett med vinst (50%) och ett utan vinst så ser folk att man inte stöder partiet automagiskt om man beställer tröjor och dylikt.

Mist hade en bra ide http://forum.piratpartiet.se/Topic139408-147-1.aspx vi borde även sälja signerade tröjor för ett högre pris, tex. Rick, Christian, Styrelsen, som matchtröjor signerade av våra favoritspelare. Skulle vara snyggt att få in lite olika artister / TPB killarna / Internet kändisar...

I tråden Inför Jönköpings marknad så har Forsell kollat upp lite priser om vi har bättre priser på annat håll så skriv ett par rader till honom, annars så får vi väll köpa in godis och sånt via honom...

Citat:
Forsell (2009-Mar-19)

Har varit på ett annat reklamföretag och kollat priser.

Minsta antal kilogram man kan köpa är 30 kilo, då kostar godiset 112 kronor kilot plus en engångskostnad på 500 för ett enfärgstryck. Blir ju som sagt billigare ju mer man köper.

Citat:
Forsell (2009-Mar-17)Hallå allihopa! Har nu fått lite prisuppgifter från Produktpartners.

Tyvärr ser det inte så ljust ut. Inga billiga saker direkt. Har dock inte fått några priser på godiset ännu.

Men nyckelband 1100 för 25 st. Finns ingen anledning som jag ser det att dela ut 25 stycken för ett sånt pris, om vi nu inte ska sälja lite. Ju mer vi köper destå billigare blir det såklart, så 100 st nyckelband kostar 2400. Detta är ett lila band med enfärgstryck på. Så dom är ju ganska snygga.

Snäpptian som den kallas som man använder till kundvagnar är svart med ett färgtryck på. Minsta antalet är 1000 st och kostar då 2100. Snäpptian är nog inget folk vill betala pengar för dock.

Kaffemuggar med tryck på kan vi nog bara drömma om! Minsta antalet man kunde beställa var 50 000 och kostar då 37500 kronor. / klas

När det gäller flaggor och marknadsstånd så borde vi kanske ordna något centralt som kan bokas upp till marknader och torgmöten, vet att det finns en piratbil i GTB som säkert finns till utlåning, om vi kunde få grabbarna och tjejerna där att ”modda” den så det finns gott om utrymme för flaggor och banderoller, platts för kaffekokare, godisskålar, dukar osv. Så sparar vi massor av utlägg i partiet, Recept till TryToFindMe¨s fina kakor osv. Kanske tom behövs ett släp som kan fyllas med föråd... en mobil shop som lokalavdelningar som vill sälja prylar på torgmöten kan använda sig av.

Svara med citat
  (#8) Gammal
Da_Nerd Inte uppkopplad

Da_Nerds avatar

Reg.datum: Dec 2008

Länk: #136855
Standard RE: Förslag - 2009-04-08, 12:20

piratbalonger som kan fyllas med helium och ges ut till barn och sättas upp runt torgmöten...

Svara med citat
  (#9) Gammal
Jocce Hedberg Inte uppkopplad

Jocce Hedbergs avatar

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #138591
Standard RE: Förslag - 2009-04-18, 00:23

Många bra idéer här!

Jag måste få säga att min absoluta favorit skulle vara en stor piratflagga! Hoist the colours!

Utöver detta så är jag som student klart charmad av de små tygmärkena och om jag förstått detta rätt så är en stor del av PP:s medlemmar ungdomar/ungdomliga; d.v.s. en rätt stor andel studenter. Föreningsklädsel används väldigt flitigt på pubar där man gärna diskuterar tills öronen blöder. Typiskt bra att få in folk på diskussioner om PP där.

I övrigt så är allt som är snyggt, stiligt och som framhäver en åsikt mycket bra; gärna med koppling just till ordet Pirat! Tidigare nämndes t.ex. plastsvärd och papegojor (lite väl excentriskt till vardags kan tyckas förstås). I övrigt, en stor kaptens-/pirathatt? En given vinnare vid mer festliga tillställningar som t.ex. demonstrationer, aktioner i övrigt eller varför inte bara för att den är snygg?

"I'll buy you the hat, a really big one!"

Cpt. Jack Sparrow

"When I am sick, I stop being sick and be awesome instead, true story!"

The one and only Barney

Svara med citat
  (#10) Gammal
Tuxie Inte uppkopplad

Tuxies avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #154243
Standard RE: Förslag - 2009-06-05, 16:33

KONDOMER! Lila förpackningar med Piratparti-loggan + texten "Piratpartiet - Skyddat privatliv".

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Förslag nr 3 Björn Odlund Inför medlemsmötet - valsedelsförslag 16 2008-12-07 10:45
Ett bra förslag? ATIX Övrig diskussion 16 2008-01-02 23:21
Förslag.... ELAZAM Kultur och upphovsrätt 3 2006-09-05 20:53
Förslag Grumpsiedumpsie Övrig piratpolitik 29 2006-08-16 14:50
Två förslag Mattias Swing Allmän information och frågor 0 2006-06-01 13:15