Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: 05. Fastställande av dagordning; frågan om mötets behöriga utlysande - 2008-04-27, 10:24

Citat:
Jon Severinsson (2008-Apr-27)Forumet har rätt tid, det är din användare som fel tidszon konfigurerad. Gå till Control Panel - Forum Settings så kan du korrigera det där.
Nu blev jag lite osäker. Kollade, men, sorry, rätt tidszon vald och Daylight savings iklickad. What else can I do?

Nåja, om alla andra får rätt tid, så får jag väl grotta ner mig i Ubuntus myriader av olika inställningar och se vad jag kan ha gjort fel.

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#2) Gammal
Daniel Nyström Inte uppkopplad

Daniel Nyströms avatar

Länk: #101345
Standard RE: 05. Fastställande av dagordning; frågan om mötets behöriga utlysande - 2008-04-27, 10:34

Ang. ordningsfrågorna; är det inte ett alternativ att ta dessa direkt i tråden som diskuteras för stunden? Eftersom mötet sker "sekvensiellt" så är det kanske fler än jag som låter sista sidan i aktuell tråd vara öppen och refreshas med jämna mellanrum. Då finns risken att man missar de parallella diskussionerna i en eventuell ordningsfrågetråd.

Drar diskussionen iväg så kan man ju alltid splitta tråden till en egen i det läget om det skulle behövas.

Daniel Nyström
Vice Valkretsledare Västernorrland
Kommunledare Ånge Kommun
0690-615 26
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Daniel Nyström  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Länk: #101344
Standard RE: 05. Fastställande av dagordning; frågan om mötets behöriga utlysande - 2008-04-27, 10:34

Citat:
Rick Falkvinge (2008-Apr-27)Det förefaller vara någon tidszoninställning, antingen i din klient eller i din användarprofil, som orsakar det där.
Suck. Ja, den Gamla Goda Tiden(tm) då det räckte med:

SET TZ=CET-02

...och eventuellt, om man körde nåt JoHo-relaterat:

SET TZUTC=0200

... i en batchfil, synes vara långt borta.

Citat:
Någon annan som ser klockslag som är en timme off?
Indeed! Någon?

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#4) Gammal
SM5POR Inte uppkopplad

SM5PORs avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #101346
Standard RE: 05. Fastställande av dagordning; frågan om mötets behöriga utlysande - 2008-04-27, 10:38

Citat:
HR (2008-Apr-27)Det vore önskvärt att till nästa årsmöte fixa så att man inte behöver ta med punkter på dagordningen som ändå ignoreras. Upprop och fastställande av röstlängd, dessutom val av rösträknare.
Som Rick skriver, så står punkterna i stadgarna. Jag är dock inte säker på att en stadgeändring är rätt väg att gå. Stadgarna skall fungera såväl på ett online-möte som IRL. Punkten "fastställande av röstlängd" behöver inte innebära att man under mötet läser upp namnen på de röstberättigade; det är tillräckligt att årsmötet beslutar att låta forumsystemets register över deltagande medlemmar gälla som röstlängd.

Samma anmärkning gäller punkterna verksamhetsberättelse, ekonomisk berättelse, revisionsberättelse och ansvarsfrihet. På ett IRL-möte brukar man ta upp de tre berättelserna var för sig, låta de närvarande yttra sig om dem, och sedan formellt lägga respektive berättelse "till handlingarna" med godkännande som de är eller med eventuella anmärkningar. Yttranden har kunnat lämnas under veckan som gått, och jag har aldrig varit med om ett årsmöte där man inte beslutat att lägga de tre berättelserna till handlingarna, så jag motsätter mig inte att de som här behandlas under en och samma punkt, men jag vill nog ändå att de står med i stadgarna så att de helt säkert kommer att behandlas.

Anders Andersson

Svara med citat
  (#5) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #101348
Standard RE: 05. Fastställande av dagordning; frågan om mötets behöriga utlysande - 2008-04-27, 10:44

Citat:
SM5POR (2008-Apr-27)Som Rick skriver, så står punkterna i stadgarna. Jag är dock inte säker på att en stadgeändring är rätt väg att gå. Stadgarna skall fungera såväl på ett online-möte som IRL. Punkten "fastställande av röstlängd" behöver inte innebära att man under mötet läser upp namnen på de röstberättigade; det är tillräckligt att årsmötet beslutar att låta forumsystemets register över deltagande medlemmar gälla som röstlängd.
Man kan i stadgar lägga till under berörd punkt i dagordningen att den utgår vid elektroniskt möte.

Givetvis måste punkterna i sig vara med då årsmöte även kan hållas IRL.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#6) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #101351
Standard RE: 05. Fastställande av dagordning; frågan om mötets behöriga utlysande - 2008-04-27, 10:48

Klockan har passerat 1145 och tråden är stängd, voteringarna är öppna.

Svara med citat
Svara
Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
04. Frågan om mötets behöriga utlysning, diskussion Mårten Fjällström Färdigbehandlade frågor 37 2009-10-20 21:54
06. Frågan om mötets behöriga utlysning, diskussion Rick Falkvinge Årsmöte 7-8 mars 2009 8 2009-03-07 10:48
05. Frågan om mötets behöriga utlysande Rick Falkvinge Medlemsmöte den 6-7 december 2008 4 2008-12-06 11:03
05: Dagordning, mötets behöriga utlysande Rick Falkvinge Årsmöte den 21-22 april 2007 23 2007-04-21 12:46
08. Mötets behöriga utlysande Rick Falkvinge Årsmöte 8-9 april 2006 42 2006-04-08 12:48