Tack för dina frågor. Jag ska försöka svara på dom så här i sista minuten så gott det går. Om min svenska verkar rostig så skyller jag på mina snart 16 år utomlands...
"Hur tror du att du som politiker för Piratpartiet kan påverka samhället bäst?"
Genom att bygga beslut på fakta och samtal med allmänheten och genom att öka allmänhetens insyn i "maktens korridorer" anser jag att vi kan både öka förtroendet för politiker och förbättra dom beslut som tas. Skulle jag bli invald kommer mitt engagemang ligga i att försäkra att mänskliga rättigheter inte läggs åt sidan när beslut fattas som har med särskilt utsatta människor att göra.
"Vilka personliga egenskaper gör dig mest lämpad för denna roll?"
Jag är ärlig. Jag är orädd att erkänna om det är nåt jag inte vet och söka fakta och råd hos dom som vet mer. Jag tittar hellre på förslaget i sig än varifrån det kommer. Jag lyssnar på folk och gör mitt yttersta för att förstå andras syn på saker.
"Om du fick chansen att ändra på någonting imorgon, vad skulle detta vara?"
Det är en stor fråga. Jag skulle vilja utrota fattigdom och orättvisor. Jag skulle vilja att folk inte längre kunde tjäna pengar på andras död, så som vapenindustrin gör. Jag skulle vilja att alla fick samma chans att blomstra i livet, oavsett om du är rörelsehindrad, med ADHD, deprimerad, invandrare, eller vad det nu kan vara som gör din tillvaro svårare i samhället.
Vi vet bättre än att begränsa folk pga såna saker.
"Om du fick åka tillbaka i tiden och ta en fika med en historisk person, vem skulle det vara och varför?"
Den måste jag nog tänka på lite grann....
Troligen skulle jag vilja ta en fika med någon som har kämpat för att rätta till orättvisor för att få inspiration och lära mig inför nutida kamper.
Eller kanske någon som har haft stort inflytande över utvecklingspsykologi för att diskutera hur vi kan hjälpa barns utveckling och tankesätt för att dom ska kunna bli bättre, respektfulla och aktiva medlemmar i ett demokratisk samhälle. (Jag är förskolelärare, så mitt intresse ligger till stor del där.)
Fast exakt vem... Det vet jag inte...