Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006
Standard Välkomstbrev till nya medlemmar - 2006-05-31, 18:07

Jag har börjat se till att få ut välkomstbrev till nya medlemmar inom några dagar från att de kom med. Eftersom ni nog alla fått fett med medlemmar idag, tänkte jag att de vore bra om jag postade mitt här så att de som inte kommit igång med välkomstbrev har något att utgå från. Jag försöker skapa en positiv ton och en känsla av att det finns många små saker man kan göra, ingen behöver göra allt. Naturligtvis är de saker jag skryter med att vi ska göra långt ifrån klara, men det får gärna låta som att det är mycket på gång, det ger en positiv känsla. Nu ska jag skicka ut mitt fjärde för dagen. Vi har fått omkring femton medlemmar i Uppsala idag.

---start---

Hej,

varmt välkommen till Piratpartiet!

Senaste nytt:

The Pirate Bay och Piratbyråns servrar har för några timmar sedan blivit beslagtagna i en husrannsakan. I ljuset av det känns de saker vi gör lokalt visserligen små, men desto nödvändigare. För det är genom lokalt arbete vi vinner valet.

Lite lokal info:

Vi har en lokal del av Piratparti-forumet

https://www.piratpartiet.se/forum/Forum22-1.aspx

och en mejllista (läs mer på

https://www.piratpartiet.se/forum/Topic10703-22-1.aspx

men rätt mycket sköts IRL. Vi har medlemsmöten tisdagar jämna veckor på Café Linné, klockan 18:30. Så det var igår alltså, nytt möte om tretton dagar. Om ni vill ses IRL innan dess har vi också styrelsemöten på tisdagar udda veckor, fast då på CEMUS som ligger i Geocentrum, villavägen 16. Alla är alltid välkomna, också ickemedlemmar (så det är bara att ta med tvivlande kompisar).

Saker på gång:

Affischering

Vi affischerar enligt principen "sätt upp där du tycker det passar" och försöker därigenom hålla en ständig närvaro på olika platser. Om alla ser till att hålla några platser affischerade så tror vi att vi kan nöta in oss i folks medvetanden utan att någon behöver knäcka ryggen med affischbuntar.

Vi har gott om affischer och en bra deal med Ink'n'art i Uppsala så vi kan göra fler. Hämta upp en bunte A3-affischer på ett medlemsmöte eller kontakta mig så fixar vi det. Annars går det också att skriva ut på A4 från: https://www.piratpartiet.se/forum/Topic20863-22-1.aspx

Om man skriver ut bör man välja varianter med inte för mycket svärta :-)

Andra saker

Vi har formerat en insändargrupp och en spons-grupp. Vi ska göra ett torgmöte och vi ska ställa upp med fildelning på Kulturnatten (fil som kommer från kossor alltså...).

Tidigare succéer:

Vår drive på Birdie är just avklarat och kårvalet är vunnet. 1800 flyers delades ut på Valborg.

I Uppsala län har vi främst verksamhet i Uppsala så här långt, men det finns alla möjligheter att starta upp något där du bor om du bor utanför stan. Man kan dra igång något via forumet, eller man kan skicka mig något som ska ut till alla medlemmar i område X. När valdagen kommer bör vi ha en organisation som kan fördela valsedlar till en stor mängd vallokaler.

Om det är något annat du känner att du vill göra är möjligheterna oändliga. Bästa sättet är att gå på ett möte för att få med några likasinnade och sen bara köra. Vi har inget partistöd, men vi har mycket kreativitet!

Välkommen in i kampen, snart bordar vi riksdagen!

Mårten Fjällström

Kontaktperson, Piratpartiet i Uppsala län

---slut---

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#2) Gammal
Freeman Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #23984
Standard RE: Välkomstbrev till nya medlemmar - 2006-06-01, 00:46

Jag kör på samma koncept. Skickar till alla nya medlemmar och berättar hur de kan engagera sig lokalt.

Bara idag har vi fått 13 nya medlemmar i Sörmland (vilket är mkt jämfört med hur många vi var)

Det här är jättebra! Det måste vi fortsätta med.

Informera gärna om möten där den lokala organisationen t.ex. delar ut kampanjmatrial.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #24056
Standard RE: Välkomstbrev till nya medlemmar - 2006-06-01, 08:49

Kostar man på sig ett personligt välkomnade så tror jag att det uppskattas mer än att ha en standard som förövrigt går ut central till alla.

Många blev det i natt
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Förslag på massmail till förbundskongressen till våra medlemmar. Stefan Flod Internt forum för Ung Pirats förbundskongress 2007 8 2007-06-20 13:13
Välkomstbrev till nya medlemmar i Västerbottens valkrets Stefan Flod 28. Västerbottens län 0 2007-01-07 22:40
Lägg till medlemmar! Tor Skude Intern arbetsmapp 14 2006-06-01 08:13
Nya medlemmar till Dalarnas län Mats Eriksson 24. Dalarnas län 8 2006-05-28 06:26