Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
pmanlig Inte uppkopplad

pmanligs avatar

Reg.datum: Jun 2006
Standard En trevlig överraskning - 2006-08-17, 01:41

Jag pratade med en bekant idag, och fick en väldigt trevligt överraskning. Vi har tidigare diskuterat lite politik, och hans första reaktion var att säga hur meningslöst han tyckte att det var med enfrågepartier, hur de var ett hot mot demokratin, o.s.v. Han var rätt så negativ, och tyckte att jag var lite löjlig som engagerade mig. Det var ett tag sedan, och jag har inte tryckt på speciellt mycket sedan dess eftersom han reagerade så negativt i början. Det har mest varit någon glirning som jag på sin höjd fått ett irriterat morrande till svar på.

Idag blev jag rätt så överraskad när han avsjutade med ett "...och du får väl sticka åt mig en röstsedel någon gång också, jag tror att det blir piratpartiet trots allt."

Låt er inte luras eller nedslås om ni pratar med någon som reagerar negativt! Det betyder kanske att det inte är så stor idé att tjata på dem, men det behöver inte betyda att de inte lyssnar. Kanske betyder det bara att de inte vill visa eller inte vet vad de egentligen tycker, och behöver få smälta det hela i lugn och ro.

Nu har vi i alla fall fått ihop en till röst!

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Detta är ju inte direkt en trevlig utveckling tranquillity PP i media 1 2009-04-25 11:00
En glad överraskning Tobias Ljungström Hemsidan för Ung Pirat 2 2008-12-03 20:08
Trevlig attityd från musikutgivare Ahruman Kultur och upphovsrätt 0 2008-02-03 15:37
Trevlig, LÅNG artikel om oss! Adrian Larsson Övrig diskussion 2 2006-09-09 14:10
Trevlig musiklänk Gästskriverier (på svenska) (STÄNGD) 0 2006-09-03 02:18