Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Andreas Bjärnemalm Inte uppkopplad

Andreas Bjärnemalms avatar

Reg.datum: Jan 2009
Standard RE: Eftersnack - 2009-10-25, 17:24

EDIT: Nevermind.

Svara med citat
  (#2) Gammal
dansve Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #175926
Standard RE: Eftersnack - 2009-10-25, 17:31

Citat:
Henry Rouhivuori (2009-Oct-25)4 personer.. jaja. Falkis hanterade ett betydligt svårare möte ensam, dessutom hann han hantera ordningsfrågor.

Det missades punkter på det mötet beroende på stress. Det fattades beslut under tider då det enligt schemat var uppehåll. Tempot var så högt att många inte ens visste vad det röstades om. o.s.v.

NEJ, årsmötet var INTE bättre.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #175927
Standard RE: Eftersnack - 2009-10-25, 17:34

Citat:
Daniel Svensson (2009-Oct-25)NEJ, årsmötet var INTE bättre.
Du hann ta den!

Jag har inte påstått att årsmötet var bättre, utan jag berömde min partiledares kapacitet.

Enligt min tolkning av Hans Alvenkrona så har RF fyra mans kapacitet.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#4) Gammal
Leffelini Inte uppkopplad

Leffelinis avatar

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #175929
Standard RE: Eftersnack - 2009-10-25, 17:38

Citat:
Björn Odlund (2009-Oct-25)"...men med tanke på förutsättningarna och de krav, ibland för mig synes något ohumana, som en del mötesdeltagare kom med..."

Får man fråga vilka ohumana krav som ställts?

Marit Deldén - Vice Partiledare

Blogg: http://www.maritdelden.com/
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Leffelini  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Johan mlg Karlsson Inte uppkopplad

Johan mlg Karlssons avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #175930
Standard RE: Eftersnack - 2009-10-25, 17:43

Citat:
Henry Rouhivuori (2009-Oct-25)Enligt min tolkning av Hans Alvenkrona så har RF fyra mans kapacitet.

Njäh. Eftersom det faktiskt missades saker så skulle jag säga att han bara har tre mans kapacitet.

Det här är min signatur. Its my sig.

Svara med citat
  (#6) Gammal

Länk: #175931
Standard RE: Eftersnack - 2009-10-25, 17:44

Citat:
Leffelini (2009-Oct-25)
Citat:
Björn Odlund (2009-Oct-25)"...men med tanke på förutsättningarna och de krav, ibland för mig synes något ohumana, som en del mötesdeltagare kom med..."

Jag låter frågan om krav varit ohumana eller inte stå obesvarad, men vissa typer av krav blir lätt ignorerade. Till exempel sådana i stil med:

"Jag är för ointresserad/lat för att själv gå igenom de trådar som diskuterat saken innan så jag vänder mig till presidiet och förväntar mig att dom genast ska gå igenom alla trådarna och plocka fram relevanta länkar som jag sen bara ska få serverat. För dom har ju inte tillräckligt mycket att göra redan."

EDIT: Stavfel.

Svara med citat
  (#7) Gammal
dansve Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #175932
Standard RE: Eftersnack - 2009-10-25, 17:45

Citat:
Henry Rouhivuori (2009-Oct-25)
Citat:
Daniel Svensson (2009-Oct-25)NEJ, årsmötet var INTE bättre.
Du hann ta den!
Klart!

Citat:
Jag har inte påstått att årsmötet var bättre, utan jag berömde min partiledares kapacitet.

Enligt min tolkning av Hans Alvenkrona så har RF fyra mans kapacitet.

Min bedömning är att detta möte var något bättre än årsmötet.

Min tolkning av Alvekronas text är att det krävs minst 4 personer för att göra ett perfekt möte.

Summan av detta är att Rick inte når upp till två mans kapacitet men kanske 1,5, troligen beroende på sin forumvana.

Svara med citat
  (#8) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #175933
Standard RE: Eftersnack - 2009-10-25, 17:48

Citat:
Johan mlg Karlsson (2009-Oct-25)
Citat:
Henry Rouhivuori (2009-Oct-25)Enligt min tolkning av Hans Alvenkrona så har RF fyra mans kapacitet.
Njäh. Eftersom det faktiskt missades saker så skulle jag säga att han bara har tre mans kapacitet.
Årsmötet var dock svårare....

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#9) Gammal
Leffelini Inte uppkopplad

Leffelinis avatar

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #175937
Standard RE: Eftersnack - 2009-10-25, 17:57

Citat:
Andreas Bjärnemalm (2009-Oct-25)
Citat:
Leffelini (2009-Oct-25)
Citat:

Jag låter frågan om krav varit ohumana eller inte stå obesvarad, men vissa typer av krav blir lätt ignorerade. Till exempel sådana i stil med:

"Jag är för ointresserad/lat för att själv gå igenom de trådar som diskuterat saken innan så jag vänder mig till presidiet och förväntar mig att dom genast ska gå igenom alla trådarna och plocka fram relevanta länkar som jag sen bara ska få serverat. För dom har ju inte tillräckligt mycket att göra redan."

EDIT: Stavfel.

Okey nu har jag blivit kallad för både under normalintelligens och lat/ointresserad på det här "mötet". För att jag bett om förtydligande i de trådar som jag ansett inte varit tydliga nog. Det var verkligen inte meningen att trampa på folks tår för att be att få förtydligande men jag tänker INTE acceptera att bli kallad för LAT och OINTELLIGENT! Där drar jag gränsen! Hutlöst beteende!! (och även om gliringen inte bara är till mig spelar ingen roll, en sådan gliring borde inte vara acceptabel i något sammanhang!)

Marit Deldén - Vice Partiledare

Blogg: http://www.maritdelden.com/
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Leffelini  
Svara med citat
  (#10) Gammal

Länk: #175944
Standard RE: Eftersnack - 2009-10-25, 18:04

Citat:
Leffelini (2009-Oct-25)
Citat:
Andreas Bjärnemalm (2009-Oct-25)
Citat:
Leffelini (2009-Oct-25)
Citat:

Okey nu har jag blivit kallad för både under normalintelligens och lat/ointresserad på det här "mötet". För att jag bett om förtydligande i de trådar som jag ansett inte varit tydliga nog. Det var verkligen inte meningen att trampa på folks tår för att be att få förtydligande men jag tänker INTE acceptera att bli kallad för LAT och OINTELLIGENT! Där drar jag gränsen! Hutlöst beteende!! (och även om gliringen inte bara är till mig spelar ingen roll, en sådan gliring borde inte vara acceptabel i något sammanhang!)

Jag har inte sagt nånting om intelligens och jag har inte heller sagt nåt om dig.

Jag svarar på den fråga som du ställer baserad på citatet av Björn. Om du sen känner dig träffad får det stå för dig det kan jag inte hjälpa.

Svara med citat
Svara
Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Eftersnack Rick Falkvinge Årsmöte 7-8 mars 2009 158 2009-05-16 15:57
98. Eftersnack Rick Falkvinge Medlemsmöte den 6-7 december 2008 16 2008-12-18 19:40
Eftersnack till FRA-demon! TeirdeZ 11. Malmö kommun 0 2008-07-04 00:56
Eftersnack Rick Falkvinge Årsmöte den 27 april 2008 32 2008-04-29 09:22
Eftersnack Rick Falkvinge Årsmöte den 21-22 april 2007 13 2007-04-23 19:09