![]() ![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
(#1)
![]() ![]() |
Reg.datum: Feb 2006
|
![]()
Den här är tänkt att klubbas på nästa möte så input önskas.
Naturligtvis har medlemmarna möjlighet att ändra den på årsmötet också, men om det till exempel finns önskemål om att omarbeta hela dokumentet är det enklare att göra det för styrelsen i förväg. _________________ |
|
|
(#2)
![]() ![]() |
![]()
Småändringar:
Sista meningen i inledning är lite klumpig: Citat:
Sid: 3 - tredje stycket ovanför att-satserna under verksamheten. Citat:
![]() Sid: 3 - precis under den ovan: Citat:
Samma stycke: Citat:
För diskussion: Citat:
Sen kan ju jag tycka att VPn är lite kort. Men jag har inte klurat ut några bra att-satser eller tillägg ännu. Men återkommer om det. |
||||||
|
|
(#3)
![]() ![]() |
![]()
Jag har inte läst så många verksamhetsplaner av PP tidigare så jag vet inte hur de brukar se ut. Men jag undrade spontant om jämlikhetsarbete inom partiet inte är en verksamhet som borde i all fall nämnas, en gång eller så, i VPn?
|
|
|
|
(#4)
![]() ![]() |
![]()
I inledningen står det:
Styrelsen utser en partiledare med en partiledning och fastställer dess mandat. I stadgarna § 13 står det istället: Styrelsen utser även en partiledare och delegerar till denna de befogenheter och ansvar som krävs för att leda det operativa arbetet. Styrelsen utser även en arbetsgrupp bestående av partiledaren och 2-4 andra personer till stöd för den operativa verksamheten samt delegerar till arbetsgruppen de befogenheter och det ansvar som styrelsen anser att gruppen behöver. Detta är inte helt överensstämmande. För att det skall bli överensstämmande behöver någon formulering ändras. Som jag har förstått saken så är det formellt partiledaren som utser alla i partiledningen förutom denna arbetsgrupp på 2-4 personer, men jag kan ju ha förstått dokumenten fel. |
|
|
|
(#5)
![]() ![]() |
![]()
Tack för inputen, ska ordna de språkliga missarna och se till att inledningen stämmer med stadgan.
Emil ställde en väldigt relevant fråga om hur tidigare verksamhetsplaner sett ut. I korthet var verksamhetsplanerna väldigt kortfattade (i stort sett punktlistan i slutet av den här) till förra årets (som bestämdes på medlemsmötet under hösten) och den här är modellerad på förra årets, dock med modifikationer för att den var skriven när större delen av året redan gått. _________________ |
|
|
|
Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Verksamhetsplan 2010 | Tommten | Ung Pirat Sundsvall | 6 | 2010-03-19 23:12 |
§ 08. Verksamhetsplan 2010 | Stefan Flod | Förbundstyrelsemöte 2010-02-20 till 2010-02-21 | 14 | 2010-02-21 23:53 |
Votering § 8. Verksamhetsplan 2010 | Stefan Flod | Voteringar | 8 | 2010-02-21 15:06 |
Utkast Verksamhetsplan 2010, Ung Pirat | Stefan Flod | Verksamhetsplanen 2010 | 6 | 2010-01-12 20:12 |
§ 14. Verksamhetsplan och budget för 2010 | Stefan Flod | Styrelsemöte 04-12-2009 till 06-12-2009 i Uppsala | 0 | 2009-11-29 18:11 |