Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008
Standard Verksamhetsplan 2010 - 2010-03-08, 11:48

UP Sundsvall kommer få hela 13350kr att spendera som vi tycker passar bäst!
Har du några idéer på hur vi ska använda dem eller har andra idéer på aktiviteter?

Jag har några förslag:
1. Att vi sparar en del för att hyra en lokal till nästa årsmöte, då kommunen inte ger stöd och hjälp för det på något sätt.
2. Att vi spenderar aktivitet och pengar på att marknadsföra UP Sundsvall och Ung Pirats idéer vid riksdagsvalet, då det finns intresse för politik.
3. Ett nära samarbete med lokala piratpartister för att samordna aktiviteter.
4. Att vi försöker skapa en större aktivism i UP Sundsvall och försöker skapa tillfällen där våra medlemmar kan lära känna varandra.
Ett exempel på detta kan vara att erbjuda medlemmarna att dela med sig om att de har en blogg, hemsida, Steamkontonamn, Playstation Network konto, Xbox Live account och liknande, till ordförande som har möjlighet att göra utskick till alla i föreningen. Sen skickar ordförande ut en sammanställning på det till alla i föreningen. Detta för att medlemmarna ska kunna lära känna varandra. Bara ett exempel.

Kom med förslag på vad ni vill göra. Ska vi lana, motionera, spela spel, sitta och diskutera politik, umgås rent allmänt, spela musik, förbreda aktiviteter för nått evenemang, eller vad vill ni göra för nått med föreningen efter årsmötet?
  Skicka ett meddelande via MSN till Tommten Skicka ett meddelande via Skype™ till Tommten  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Daniel Nyström Inte uppkopplad

Daniel Nyströms avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #197501
Standard RE: Verksamhetsplan 2010 - 2010-03-08, 14:11

Glöm inte att reservera pengar till reseersättningar och dyl. En lokal tror jag är att kasta pengarna i sjön eftersom det max skulle räcka till ett minimalt kontor och sedan var pengarna slut.

Daniel Nyström
Vice Valkretsledare Västernorrland
Kommunledare Ånge Kommun
0690-615 26
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Daniel Nyström  
Svara med citat
  (#3) Gammal

Daniel Nyströms avatar

Länk: #197503

Glöm inte att reservera pengar till reseersättningar och dyl. En lokal tror jag är att kasta pengarna i sjön eftersom det max skulle räcka till ett minimalt kontor och sedan var pengarna slut.

Daniel Nyström
Kommunledare Ånge Kommun
0690-615 26
Svara med citat
  (#4) Gammal

Daniel Nyströms avatar

Länk: #197502

Daniel Nyström
Kommunledare Ånge Kommun
0690-615 26
Svara med citat
  (#5) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Länk: #197655
Standard RE: Verksamhetsplan 2010 - 2010-03-10, 16:13

Jag menade pengar till att vid ett tillfälle hyra en lokal för att hålla ett årsmöte i, dvs en engångskostnad på ett tillfälle endast.
Det kostar pengar att hålla till någonstans i den här kommunen, och det finns inte möjlighet att få något slags bidrag eller stöd från kommunen för den här frågan. De har principbeslut på att aldrig hjälpa politiska organisationer ekonomiskt.

Så här säger kulturnämnden:
Citat:
Kulturnämnden lämnar inte föreningsbidrag till ekonomiska eller politiska föreningar. Bidrag ska som huvudregel inte utgå till sådan förening som har sin huvudsakliga verksamhet i lokaler som ägs eller förhyrs av företag som bedriver en med föreningen likartad verksamhet.
Ska vi ha ett årsmöte fysiskt så blir det struligt om någon måste lägga ut pengar för det själv eller försöka hitta någonstans där det inte kostar något. Det vet jag av egen erfarenhet nu.

Jag tycker det är större slöseri på pengar att betala reseersättning än att säkra att det finns möjlighet att överhuvudtaget kunna hålla till i en lokal för att hålla ett årsmöte.
  Skicka ett meddelande via MSN till Tommten Skicka ett meddelande via Skype™ till Tommten  
Svara med citat
  (#6) Gammal

Daniel Nyströms avatar

Länk: #199007
Standard RE: Verksamhetsplan 2010 - 2010-03-18, 07:46

Okej jag fattade det som att ett kansli skulle upprättas (ungefär). Ber om ursäkt för misstolkningen. En engångshyra för att hålla årsmöte är en närmast självskriven utgift.

Daniel Nyström
Kommunledare Ånge Kommun
0690-615 26
Svara med citat
  (#7) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Länk: #199174
Standard Sv: RE: Verksamhetsplan 2010 - 2010-03-19, 23:12

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel Nyström Visa inlägg
Okej jag fattade det som att ett kansli skulle upprättas (ungefär). Ber om ursäkt för misstolkningen. En engångshyra för att hålla årsmöte är en närmast självskriven utgift.
Du var kanske inte den enda så det var nog bra med en förtydling.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Verksamhetsplan 2010 Mårten Fjällström Partistyrelsen - Färdigbehandlade remisser 4 2010-02-27 15:23
§ 08. Verksamhetsplan 2010 Stefan Flod Förbundstyrelsemöte 2010-02-20 till 2010-02-21 14 2010-02-21 23:53
Votering § 8. Verksamhetsplan 2010 Stefan Flod Voteringar 8 2010-02-21 15:06
Utkast Verksamhetsplan 2010, Ung Pirat Stefan Flod Verksamhetsplanen 2010 6 2010-01-12 20:12
§ 14. Verksamhetsplan och budget för 2010 Stefan Flod Styrelsemöte 04-12-2009 till 06-12-2009 i Uppsala 0 2009-11-29 18:11