Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Bojkotte (Blev avstängd utan anledning och förklaring) Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2010
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-10, 10:05

Okej jag bemöts här av massa nonsens svar. Jag är inte ny när det gäller att debattera på internet, eller med pirater för den delen, men har aldrig brytt mig om forumet, har hört att det inte är så kul här. Men nu testar jag och jag märker att vad som sagts till mig stämmer rätt bra. I övrigt svarade du inte på en enda grej i mitt inlägg, du bara kör dina talking points som en robot.

Återigen du styr inte över vad som är trovärdiga nyheter, i så fall får du även börja censurera DN bara för att det är DN.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Piratideologi - Vad är Orsaken till Övervakningssamhällets Framfart?
http://forum.piratpartiet.se/Topic196482-271-1.aspx

(#2) Gammal
Winston Smith Inte uppkopplad

Winston Smiths avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #192941
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-10, 10:44

Citat:
Marcus Borg (2010-Feb-10)I vad grundar du ditt påstående över att Alex Jones är oseriös och opålitig som nyhetskälla? Att Russia Today som är en av de nyhetskanaler som verkligen granskar västvärlden väljer att ha med honom kanske innebär att han har något att komma med. Den nyheten jag lade upp som du flyttade till övrigt var en intervju om ett av de många totalitära lagförslag som kommer i USA. Många inom piratpartiet talar ständigt om konspirationer, t. ex ett övervakningssamhälle bygg upp. Att säga att vi är på väg till Orwells 1984 genom våra myndigheters agerande är i sig en konspirationsteori. Om du och andra nu tycker att det kommer upp "olämplig" information på live-sidan, kan ni inte skapa någon slags fördröjning istället för att kvickt censurera forumet.
Låt oss vara uppriktiga och erkänna för varandra att Alex Jones ofta är en pojke som ropar varg. Det som ställer till det är att även pojken som ropar varg emellanåt faktiskt har verklig anledning att ropa varg. Enda sättet att ta reda på om han har en sådan anledning är att kontrollera med andra källor. Jag skulle starkt föredra om ni som hämtar era nyheter från Alex Jones även gör en sådan kontroll och sedan postar dessa länkar istället eller åtminstone som komplement till Alex-Jones-länken. Jag TROR att denna syn delas av en överväldigande majoritet i forumet.

(#3) Gammal

Länk: #192953
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-10, 11:10

Citat:
Winston Smith (2010-Feb-10)
Citat:
Marcus Borg (2010-Feb-10)I vad grundar du ditt påstående över att Alex Jones är oseriös och opålitig som nyhetskälla? Att Russia Today som är en av de nyhetskanaler som verkligen granskar västvärlden väljer att ha med honom kanske innebär att han har något att komma med. Den nyheten jag lade upp som du flyttade till övrigt var en intervju om ett av de många totalitära lagförslag som kommer i USA. Många inom piratpartiet talar ständigt om konspirationer, t. ex ett övervakningssamhälle bygg upp. Att säga att vi är på väg till Orwells 1984 genom våra myndigheters agerande är i sig en konspirationsteori. Om du och andra nu tycker att det kommer upp "olämplig" information på live-sidan, kan ni inte skapa någon slags fördröjning istället för att kvickt censurera forumet.
Låt oss vara uppriktiga och erkänna för varandra att Alex Jones ofta är en pojke som ropar varg. Det som ställer till det är att även pojken som ropar varg emellanåt faktiskt har verklig anledning att ropa varg. Enda sättet att ta reda på om han har en sådan anledning är att kontrollera med andra källor. Jag skulle starkt föredra om ni som hämtar era nyheter från Alex Jones även gör en sådan kontroll och sedan postar dessa länkar istället eller åtminstone som komplement till Alex-Jones-länken. Jag TROR att denna syn delas av en överväldigande majoritet i forumet.
Återigen din syn saknar argument. Sak du behandla infowars baserat på trovärdighet, hur kan man då behandla andra massmedier som något som per automatik accepteras? Fast dessa massmedier gång på gång visat låg trovärdighet. Ditt hat emot Infowars är inte befogat. Om du inte försvarar Infowars, så är det piratpartiet som förbjuds imorgon. Infowars har gjort 1000 gånger mer än vad någon pirat har gjort, så det verkar bara va avundsjuka som styr emot Alex Jones.

Infowars.com är tillsammans med Russian TV de bästa nyhetsförmedlingarna i världen. Alex Jones som person är en annan fråga men jag skiter ärligt talat i Alex Jones som person, jag sysslar inte med sånt trams, jag fokuserar på fakta, inte person.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(#4) Gammal
dansve Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #192954
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-10, 11:12

Citat:
DrakeICN (2010-Feb-10)
Citat:
Daniel Svensson (2010-Feb-10)
Citat:
Bojkotte (2010-Feb-10)Så du har absolut ingenting att gå på, du är bara inkompetent och pinsam i ditt agerande. Säg upp dig ifrån ditt uppdrag!
Märkligt hårda ord för att komma från en ny medlem på forum.
Du har aldrig övervägt möjligheten att detta är Malavels nya alias och han nu fortsätter sprida smitta i nyhetsforumet?
Jo

(#5) Gammal

Winston Smiths avatar

Länk: #192958
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-10, 11:16

Citat:
Bojkotte (2010-Feb-10)Infowars.com är tillsammans med Russian TV de bästa nyhetsförmedlingarna i världen. Alex Jones som person är en annan fråga men jag skiter ärligt talat i Alex Jones som person, jag sysslar inte med sånt trams, jag fokuserar på fakta, inte person.
Nu handlade det alltså om en intervju med Alex Jones där det inte alls framgick av trådrubriken att det handlar om en nyhet snarare än Alex Jones allmänna konspiratoriska spekulationer.

House Passes Cybersecurity Enhancement Act [TIDIGARE: Russia Today: Alex Jones intervjuas om amerikanska planer för "a Cyber Security Army"]
http://forum.piratpartiet.se/Topic195755-15-1.aspx

Att Alex Jones sedan hänvisar till ett parlamentsbeslut betyder inte mycket. Hur ofta har han inte hänvisat till diverse faktoider och dragit hårresande och fullkomligt omotiverade slutsatser. Alex Jones har ropat varg för många gånger för att bli tagen på allvar.

(#6) Gammal

Länk: #192961
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-10, 11:22

Citat:
Winston Smith (2010-Feb-10)Alex Jones har ropat varg för många gånger för att bli tagen på allvar.
Jaha och samtidigt har Lissabonfördraget trädit i kraft, stockholmsprogrammet är på gång att fyllas, Ipred och FRA, Patriot Act Cyber Security Bill är verklighet. Ja den som ropat att vargen kommer hade ju helt fel, ingenting har ju hänt, vi lever ju i frihet, usch vad han skriker den där Alex, det finns ju ingenting att oroa sig över.

(#7) Gammal

Winston Smiths avatar

Länk: #192966
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-10, 11:53

Citat:
Bojkotte (2010-Feb-10)Jaha och samtidigt har Lissabonfördraget trädit i kraft, stockholmsprogrammet är på gång att fyllas, Ipred och FRA, Patriot Act Cyber Security Bill är verklighet. Ja den som ropat att vargen kommer hade ju helt fel, ingenting har ju hänt, vi lever ju i frihet, usch vad han skriker den där Alex, det finns ju ingenting att oroa sig över.
Det finns saker att oroa sig över. Det är därför vi som tar dessa saker på allvar blir förbannade när folk som Alex Jones som bara är ute efter uppmärksamhet försöker kidnappa och misshandla frågorna.

(#8) Gammal
Marcus Borg Inte uppkopplad

Marcus Borgs avatar

Reg.datum: Oct 2009

Länk: #192965
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-10, 11:53

Angående Alex Jones, han är ofta bland de första som når en stor publik med information om nya totalitära lagförslag i USA med mera, många av dessa är lagförslag som Piratpartiet hårt kritiserat om de införts i Sverige. Mycket som läggs upp på InfoWars kommer från massmedia fast de har också egna artiklar.

Om man bara kopierar engelska nyheter från Infowars kanske det inte är så lättläst med mera. Men om man översätter rubriken och skriver en svensk bakgrund till nyheten förstår jag inte varför det ska vara mindre värt än propaganda från DN, SVD, Expressen, Aftonbladet med flera. Sedan när ser Piratpartiet massmedia som någon slags sanningsspridare?

Sedan behöver man inte tvinga folk att hålla med en, men låt spridda åsikter och nyhetskällor synas.

Skulle gärna vilja att de administratörer som specifikt har något emot Alex Jones och de nyheter som publicerats på InfoWars sakligt lägger fram bevis på att dessa nyheter är felaktiga med mera innan de tages bort eller flyttas. Och i så fall ska någon slags granskning göras av nyheter från alla källor då massmedia väldigt ofta kommer med felaktig eller missvisande information.

Nyhetsinslaget från Russia Today som jag lade upp på forumet flyttades för att Alex Jones intervjuades. Det han pratade om var viktigt information om nya totalitära lagförslag i USA som är av intresse för de flesta läsare på detta forum. Istället för att ta bort allt som råkar innehålla en intervju med personer som administratörer har något emot på en gång så granska gärna själva nyheten. Om nyheten är helt felaktig, påhittad eller liknande så är det en annan sak än att en administratör inte gillar personen i TV-inslaget.

(#9) Gammal
Blod-Svente Inte uppkopplad

Länk: #193053
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-10, 21:54

Winston.
Vad tror du om att försöka ta till dej av den kritik du får istället för att försvara dej?

(#10) Gammal
JPAnderson Inte uppkopplad

JPAndersons avatar

Reg.datum: May 2009

Länk: #193059
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-10, 22:24

Citat:
Marcus Borg (2010-Feb-10)Angående Alex Jones, han är ofta bland de första som når en stor publik med information om nya totalitära lagförslag i USA med mera, många av dessa är lagförslag som Piratpartiet hårt kritiserat om de införts i Sverige. Mycket som läggs upp på InfoWars kommer från massmedia fast de har också egna artiklar.
Om man bara kopierar engelska nyheter från Infowars kanske det inte är så lättläst med mera. Men om man översätter rubriken och skriver en svensk bakgrund till nyheten förstår jag inte varför det ska vara mindre värt än propaganda från DN, SVD, Expressen, Aftonbladet med flera. Sedan när ser Piratpartiet massmedia som någon slags sanningsspridare?
Sedan behöver man inte tvinga folk att hålla med en, men låt spridda åsikter och nyhetskällor synas.
Skulle gärna vilja att de administratörer som specifikt har något emot Alex Jones och de nyheter som publicerats på InfoWars sakligt lägger fram bevis på att dessa nyheter är felaktiga med mera innan de tages bort eller flyttas. Och i så fall ska någon slags granskning göras av nyheter från alla källor då massmedia väldigt ofta kommer med felaktig eller missvisande information.
Nyhetsinslaget från Russia Today som jag lade upp på forumet flyttades för att Alex Jones intervjuades. Det han pratade om var viktigt information om nya totalitära lagförslag i USA som är av intresse för de flesta läsare på detta forum. Istället för att ta bort allt som råkar innehålla en intervju med personer som administratörer har något emot på en gång så granska gärna själva nyheten. Om nyheten är helt felaktig, påhittad eller liknande så är det en annan sak än att en administratör inte gillar personen i TV-inslaget.

Håller med dig här Marcus, som forum moderatorer så är det inte vår uppgift att bedöma efter våra "personliga åsikter" utan efter gällande regelverk och fakta.
Dock håller jag med om att rubriken på sagda post var missvisande men detta är ju åtgärdat.

Det är inte heller vår uppgift som moderatorer att göra generella "bedömningar" att nyhetsförmedlare är oseriösa. Russia Today är en akrediterad nyhetskanal.

Därav så såg vi till att fixa tillbaks posten till nyhetsdelen igen.

Ledamot av valberedningen.
Tidigare; Ledamot av partistyrelsen 2012-2014, Sekreterare för Piratpartiet Värmland

Bloggar som Värmlandspiraten
Partimail | Facebook | Twitter
  Skicka ett meddelande via MSN till JPAnderson Skicka ett meddelande via Skype™ till JPAnderson  

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Förslag, ris och ros till moderatorn Martin Ekdahl Martin Ekdahl Forumgruppen/teknisk support 6 2011-10-08 15:27
Kritik (eller varför inte beröm?) till moderatorn DrakeICN DrakeICN Forumgruppen/teknisk support 21 2011-07-11 06:29
Kritik och synpunkter till moderatorn Tommten Tommten Forumgruppen/teknisk support 14 2011-01-11 23:54
Kritik till moderatorn i DL-utfrågning piratcensur Forumgruppen/teknisk support 1 2010-01-28 00:03
Kritik/förslag/tips till moderatorn Tommten Tommten Forumgruppen/teknisk support 32 2009-12-12 18:39