Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Marielle Inte uppkopplad

Marielles avatar

Reg.datum: Mar 2006
Standard Dåligt bifall från medlemmar - 2007-01-06, 15:25

Måste bara få skriva av mig lite!

Börjar med lite feedback till Björn; du gör ett kanon jobb med partiet, kollar upp o mailar alla om möten o fixar o donar!!

Till de som alltid kommer på våra möten: till er.. ni vet vilka ni e.

Till de som får Björns mail om möten och annan information, men som inte är/aldrig är med: Ni kan väl iaf. kontakta oss antingen här på forumet, vilket jag vet att Björn skrivit i sina mail att ni kan göra eller skicka ett direkt till Björn.

Meningen är att vi ska starta upp både ett ungPirat och en lokalpiratavd. Vi kan inte göra detta med enbart 7 aktiva medlemmar,dvs de som kommer på mötena.

Vi är ca 200 medlemmar, var är ni???

Vill ni att vi pirater ska synas, höras, och framför allt märkas??

Höj då ere röster o kontakta oss innan årsmötet den 28:e jan.

//Marielle

"Ett välbevarat barnasinne är ett hot mot all världens vansinne!"
Tage Danielsson

Svara med citat
  (#2) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #65042
Standard RE: Dåligt bifall från medlemmar - 2007-01-06, 16:27

Citat:
Marielle (2007-Jan-06)
Meningen är att vi ska starta upp både ett ungPirat och en lokalpiratavd. Vi kan inte göra detta med enbart 7 aktiva medlemmar,dvs de som kommer på mötena.
Givetvis är det bra om så många medlemmar som möjligt engagerar sig, men en Ung Pirat-avdelning kan ni starta upp på endast fem medlemmar, så låt inte det svala engagemanget från flertalet hindra er från det.

www.mab.nu
  Skicka ett meddelande via ICQ till Mab Skicka ett meddelande via MSN till Mab  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #65059
Standard RE: Dåligt bifall från medlemmar - 2007-01-06, 22:26

Citat:
Mab (2007-Jan-06)Givetvis är det bra om så många medlemmar som möjligt engagerar sig, men en Ung Pirat-avdelning kan ni starta upp på endast fem medlemmar, så låt inte det svala engagemanget från flertalet hindra er från det.
Nu är det väl ungdomar som skall starta Ung Pirat förening väl?
Visserligen kan äldre till viss del bidraga till att UP får över 2000 medlemmar, men
jag låter dock det vara, Ung Pirat alltså. ( jag fick brev från tidningen: har skrivit att jag är medlem i PP ( ) )

Enligt vår duktiga valkretsledare Björn Odlund är ungdomsföreningen i startskedet.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#4) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #65060
Standard RE: Dåligt bifall från medlemmar - 2007-01-06, 22:33

Citat:
Vi är ca 200 medlemmar
Vi kan väl ta tillfället att leka litet med statistik:

I skrivande stund ligger valkretsens medlemsantal på 202 medlemmar som fördelar sig på följande sätt (klicka på region väst och sedan Södra Älvsborgs valkrets)

Vi är som synes 138 stycken i Borås kommun.

Av dessa bor runt 25 stycken lite mer "utsocknes". Det betyder att vi har gott och väl över 100 medlemmar i Borås stad.

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#5) Gammal

Björn Odlunds avatar

Länk: #65066
Standard RE: Dåligt bifall från medlemmar - 2007-01-07, 01:31

Gällande medlemmars aktivitet, ser jag det så här i stora drag:

För det första får vi nog acceptera att många medlemmar nog ser sig själva som stödmedlemmar, de har blivit medlemmar för att visa sitt stöd, men vill inte delta mer aktivt, vilket vi självklart ska respektera.

Detta är nog inte den största gruppen medlemmar dock. Det jag tror är det största skälet till att medlemmarna inte kommer på möten (med resarvation för att mötena inte varit jätteväl utlysta; mail vissa gånger, postat i forumet de flesta gångerna) är att man som medlemm är osäker vad mötenas funktion är.

Låt mig förklara: I samband med valet var det många medlemmar som visade sig villiga att hjälpa till. Nya ansikten syntes i valstugan, folk hjälpte till att distribuera valsedlar till vallokaler, folk ställde upp som vallokalvärdar, etc, etc. Före valet var vi inte så många som kom på möten, efter valet har deltagandet gått ner (dock så är det fler aktiva på möten nu än för valet ).

Varför? Det finns säkert flera anledningar, en av dem är säkert att valet var en kritisk period, "nu gäller det". Men jag tror inte det är hela sanningen. Jag tror att folk såg konkret vad som skulle göras och kunde ta ställning till om de ville göra det (ibland med en välbehövlig förfrågan/knuff). Folk såg; det behövs delas flygblad, distribueras valsedlar, bemanna valstugan m.m.

Vad ser folk nu? Det är iaf inte lika konkret, tror jag. Vi ber dem dyka upp på ett möte. Även om vi är på ett café (=avslappnad miljö) så vet folk inte vad de skall göra på mötet. Jag tror att det kan vara så, att man känner att man inte har något att tillföra, för man vet inte vad man skall säga, så man intalar sig "det där gör de där andra så bra utan mig".

Jag har förståelse för om folk tänker/känner så här, det som jag/vi borde bli bättre på är att få medlemmarna att förstå att man kan komma på ett möte, säga hej och sitta och lyssna. Har man något att inflika, så är det mer än välkommet, men det är absolut inget krav.

Jag blir glad för alla er som kommer på våra möten!! Det ger mig energi att engagera mig i partiet för då ser jag att; jag inte är den enda som vill engagera sig i det lokala arbetet utan att det finns folk som bryr sig. Självklart blir jag ännu gladare om ni har något att säga (vilket ni ofta har), men att bara dyka upp är väl så viktigt (även om det inte måste vara varje möte).

Dessutom tror jag att informationsvägarna bör förbättras, men det är en annan historia, det är ju därför jag föreslog hela detta arbete med förening och styrelse. Nu skall jag sova...

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#6) Gammal
Marielle Inte uppkopplad

Marielles avatar

Länk: #65355
Standard RE: Dåligt bifall från medlemmar - 2007-01-10, 15:47

Citat:
Mab (2007-Jan-06)
Citat:
Marielle (2007-Jan-06)

Givetvis är det bra om så många medlemmar som möjligt engagerar sig, men en Ung Pirat-avdelning kan ni starta upp på endast fem medlemmar, så låt inte det svala engagemanget från flertalet hindra er från det.

Visst kan vi starta upp Ung Pirat med bara 5 medlemmar, men de ska "helst" vara under 26 år. Vi e iaf. minst tre som är över 30 av oss som e "aktiva".

//Marielle

Tage Danielsson

Svara med citat
  (#7) Gammal

Björn Odlunds avatar

Länk: #65587
Standard RE: Dåligt bifall från medlemmar - 2007-01-13, 15:54

Tyckte ni det var dåligt bifall från mig i denna veckan?

Jag hade haft två tentor på onsdagen och när jag kom hem stupade jag i säng och sov typ 12 timmar. Det kommer inte vara lika stressigt framover (förhoppningsvis).

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#8) Gammal
Marielle Inte uppkopplad

Marielles avatar

Länk: #65935
Standard RE: Dåligt bifall från medlemmar - 2007-01-18, 12:34

Du e alltid ursäktad Björn, De e hårt att plugga. Keep up the good work...arr

//Marielle

Tage Danielsson

Svara med citat
  (#9) Gammal
Henrik Lindberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #65936
Standard RE: Dåligt bifall från medlemmar - 2007-01-18, 13:30

Hej vänner!

Har relativt bra med andingsrum för tillfället, vilket känns riktigt bra. Som jag sa till Björn senast vi pratade i luren så har jag haft ett riktigt inferno av tentor sen i höstas, därav mitt mystiska försvinnande.

Tänkte det kunde vara en god idé att visa livstecken här på forumet också, så att ni vet att jag definitivt kommer att vara med även framöver. Tro inget annat.

-----

Svara med citat
  (#10) Gammal
Marielle Inte uppkopplad

Marielles avatar

Länk: #66078
Standard RE: Dåligt bifall från medlemmar - 2007-01-20, 17:13

Välkommen tillbaka till de levande!!! Ses på Söndag??

//Marielle

Tage Danielsson

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Bra Lobbying från PP och deras medlemmar chifen Övrig diskussion 0 2009-05-05 21:11
15. Direktjustering av bifall av motion 09 Rick Falkvinge Årsmöte 7-8 mars 2009 4 2009-03-07 12:56
MUF motion för fri fildelning får bifall på alla punkter Tommten PP i media 16 2008-11-24 07:27
PRESSMEDDELANDE: Piratpartiet: Bifall mp:s fildelningmotion! Christian Engström Pressmeddelanden och annat 1 2006-11-01 14:37