Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
klara Inte uppkopplad

klaras avatar

Reg.datum: Jun 2008
Standard Kunskapsbank över pirater för smidigare organisering - 2008-08-02, 20:09

Hej.

Jag skulle vilja att Piratpartiet gör i ordning en form av kunskapsbank - en lista på vad olika människor kan. Denna kan sedan användas för att enklare organisera partiets olika delar och events.

Eftersom jag kommit upp med idén så börjar jag själv helt enkelt:

Jag är utbildad journalist som bland annat gjort praktik på Aftonbladet. Jag har koll på hur media fungerar, kan värdera nyheter, gräva, vinkla om bloggposter som redan finns för att få dem mer spetsiga. Vet hur gången ser ut "innanför dörrarna". Tror mig ha hyfsad koll på hur man "lockar media" och vad som funkar rent pr-mässigt.

Sen är jag - förmodar jag - partiets enda modebloggare, med ett stort kontaktnät av andra som kan det här med stil ännu bättre än mig. Det ska ärligt sägas att jag är bäst på att styla tjejer, men ska göra så gott jag kan även med karlarna i partiet . Och jag kan deifinitivt se vad som inte funkar även på karlar.

Har bakgrund inom partipolitiken och satt när jag var yngre i Kristna socialdemokraters ungdomsråd, tagit en sväng via anarkismen och är numera en ganska odefinierad pirat.

Annat: 35 år, tjej, inte så mycket nörd. Kommer in i PP med ögon "utifrån", även om jag varit medlem sedan starten. Jag hoppas att jag ska kunna behålla den blicken för jag tror den är fullkommligt nödvändig.

En typisk idéspruta och eldsjäl med nästan all tid i världen.

Jag bloggar här

Edit: Justja, hemvisten är Jönköping.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Qer Inte uppkopplad

Qers avatar

Reg.datum: Jan 2008

Länk: #112534
Standard RE: Kunskapsbank över pirater för smidigare organisering - 2008-08-02, 20:31

Ett ord: Nerd. Lever på att skriva lågnivåkod (dvs det jag producerar kommer ni aldrig märka av mer än när det inte funkar längre ) och kan Linux/UNIX samt en massa värdelöst vetande. Skriver för närvarande ett ventilationsstyrningssystem för en AVR mikrocontroller på min fritid för att det roar mig (så kanske ni inser precis HUR hopplöst nerdig jag är...). Skulle väl kunna hjälpa PP med serverklappande mm (kan Apache, Sendmail, Bind, you name it rätt så bra), men det verkar som att det redan finns aktivt folk som kan sånt bra nog.

Tror inte jag kan nåt annt som är sådär JÄTTEANVÄNDBART för PP, jag blir egentligen ganska uttråkad av politik (har ett förflutet som politiskt aktiv och blev aktivt botad från all form av partipolitiskt arbete pga det) och skulle förmodligen fortsatt ligga på sofflocket om det inte vore för RIAA mfl. Skulle med stor sannolikhet bli oerhört uttråkad och deprimerad om jag satsade 100% på politik igen, så politisk karriär är definitivt inte min grej. Dessutom är jag alldeles för dålig på att hålla käft, så förr eller senare skulle jag säkert kläcka ur mig nåt som PP skulle ångra...

Körde ut valsedlar i obygden runt Linköping vid förra valet. Kör gärna valsedlar även nästa gång om det behövs. Det var kul att tex prata med andra partiers representanter och förklara vad PP stod för, för prata kan jag (vilket ni säkert redan märkt).

Honey, I'm hooooome!

Svara med citat
  (#3) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #112535
Standard RE: Kunskapsbank över pirater för smidigare organisering - 2008-08-02, 23:15

Numera Linuxnörd, tidigare Gamer, ännu tidigare Nörd - Assembler på Sinclair ZX Spectrum 48K.

Jobbat 1988-1999 på ett exportföretag inom bransch stålrör.

Apropå Ubuntu. så har jag driftat servrar; Usenet, Postfix, Apache, BIND, DHCP, etc, men har nu tagit bort det mesta och har kvar BIND, DHCP till min KiSS-spelare som är ansluten till det andra nätverkskortet.

Partiarbete: sätta upp affischer, sätta blad på bilrutor, köra ut valsedlar.

Kommande partiarbete: tja valsedlarna till Svenljunga kommun som jag körde ut 2006, kan jag köra ut 2009 och 2010.

Jag är intresserad av statistik och att räkna på saker och ting. Rick nämnde valmatematik i sin presentation av partiet till nytillkomna. Det är nog jag, då jag ofta har postat sådana inlägg.

En annan sak kan vara intressant för partiet är att jag är aktiv i newsgruppen swnet.politik, där en och annan text skriven av mig hittas som handlar om politik som ligger Piratpartiet närmast.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#4) Gammal
Ken Rabelius Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #112537
Standard RE: Kunskapsbank över pirater för smidigare organisering - 2008-08-03, 00:20

"ärendespringare"

Sköta enklare ärenden samt dela ut affisher, flygblad och valsedlar.

-------------------------------------------------------------------
Övervakning och censur är framtiden, om vi passivt tillåter det att bli så.
  Skicka ett meddelande via MSN till Ken Rabelius  
Svara med citat
  (#5) Gammal
of_darkness Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #112543
Standard RE: Kunskapsbank över pirater för smidigare organisering - 2008-08-03, 14:06

Parti Arbete(inkluderat Ungpirat)

Styrelsen för Ungpirat Stocholm

Vart på nästan alla medlemsmöten i stockholm sedan jag vart medlem efter tpb

Är nog den som är bäst i stockholm på att dela ut flygblad, iaf om vi ska dömma av de senaste utdelningstilfällena

Är mer intresserad av internt parti arbete än externt, dvs att organisera och vara med att planera events etc och inte deltaga i den ideologiska delen så mycket förutom att säga nej eller säga ja till förslag och ider där,framförallt för att jag går lite längre än partiet i många frågor.

Övrigt

Har erfarenhet från praktiska syselsättningar på lantbruk i flera år och jobbar fn. som rivnare.

Är 28 år. av manligt kön.

Planer För Partiet

Planerar att dra igång ungpirat och piratpartiet Söderort så fort som Jag känner att jag har lite aktiva som kommer på möten osv.

Tidigare Politisk Erfarenhet

Elevkampnjen/Offensiv för en 10+år sen ,S.U.F. Stockholm för kke en 10år sen (SUF=Syndikalistiska ungdoms förbundet)

Datorkunskaper

Använt Linux -Kubuntu framförallt sen ett par år tbx,även testat Feodora och just nu använder jag Open Susse 11 64Bit.

Har monterat ihop min nuvarande dator.

Använt Windows xp inan dess i ett par år.

Kontakt (e-post föredras):robert.nyberg@piratpartiet.se
Tel och sms:0763082850

Svara med citat
  (#6) Gammal
pettter Inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2008

Länk: #112737
Standard RE: Kunskapsbank över pirater för smidigare organisering - 2008-08-05, 16:09

Jag studerar datavetenskap, samt arbetar med systemadministration och webutveckling. Detta verkar det dock finnas en hel del av i partiet (Inte helt oväntat, kanske, med tanke på vilka frågor som är aktuella).

Vad gäller vad jag kan stå till tjänst med för partiets räkning så har jag ingen egentlig uppfattning om vad som behövs i mitt närområde (Umeå), men jag har en hel del kontakter inom universitetet, då främst den tekniska och naturvetenskapliga delen. Vad gäller vad jag själv kan göra kan jag programmera i Perl/C/Java utan några som helst problem. Övriga språk (Brainfuck etc. undantaget) har jag inga större svårigheter att lära mig.

Övrigt jag kan hjälpa till med är exempelvis korrläsning och tips på struktur och upplägg av exempelvis debattartiklar och dylikt, samt allmän handräckning, i mån av tid.

Partiarbete i organisatorisk mening är jag egentligen inte speciellt intresserad av, och jag har en dålig ovana att vara den personen som tar på sig alldeles för mycket att göra och därför inte gör ett ens hälften så bra jobb som jag skulle vilja, så jag ska göra mitt bästa att hålla mig borta från partistyrelsen

Nåja, är det något mer som någon undrar över kan ni skicka ett PM eller peta på mig på IRC, då jag inte besöker forumet sådär jätteofta.

Svara med citat
  (#7) Gammal
klara Inte uppkopplad

klaras avatar

Reg.datum: Jun 2008

Länk: #113926
Standard RE: Kunskapsbank över pirater för smidigare organisering - 2008-08-28, 12:26

Eftersom den här tråden inte använts särskilt mycket funderar jag på om man skulle behöva konkretisera den genom att skriva olika kategorier och sen fylla i vad man kan. Vad tror ni?

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Pirater visade missnöje över ny lag Mist PP i media 0 2009-04-05 00:53
Hur många pirater är kvar i Umeå över sommaren? Berner 28. Västerbottens län 32 2008-08-14 21:53
Organisering av valsedelsdistribution John Nilsson Arkiv 2006 för Skåne läns västra valkrets 56 2006-08-17 22:27
Organisering Freeman 4. Södermanlands län 0 2006-03-11 00:31
Organisering i Värmland Siljelind 21. Värmlands län 0 2006-01-03 10:34