Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Melin Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006
Standard Om ni kommer in - 2006-03-09, 12:56

Jag för min del funderar på att rösta på er. Men det är vissa saker jag undrar över. Vad händer i fall ni kommer in i riksdagen. Kommer pirat partien bli som alla andra partier. jamsa med och sitta där och köra med massa deals som inte har ett dugg med pirat partiets två frågor att att göra. För om jag ska rösta på er. Vill jag verkligen se lite jävlar i anamma och sätta ner fotet direkt när ni kommer in. i fall ni nu får vågmästar rollen. Det eller dem partierna som får maket ska tycker jag veta att om inte lagen är ändrad inom vissa tid. så kommer pirat partiet rösta mot ALLA förslag som regeringen ger och på sådant sätt tvinga fram ett nyval. På de sättet visar ni för alla era väljare, mig bland annat att det är seriöst försök att ändra lagen. Att sitta och bara jamsa med och försöka göra regeringen till lags för att på så sätt ändra lagen kommer ALDRIG att fungera. Det enda som de fattar är att om de inte gör det, förlorar de maketen och kryper ihop i ett hörn och lipar. Låt oss nu säga att pirat paritet rösta imot alla förslag regeringen gör. Det blir ny val, vad händer då..jo förmodligen för ni ännu mera röster eftersom folk ser att ni menar allvar. Regeringen efter nyvalet VET med att ni menar allvar. helt plötsligt vill nog den regeringen ändra lagen för att behålla makten. Annars kanske det bli nyval IGEN, IGEN IGEN...till den som har makten fattar att, nu ska lagen ÄNDRAS..punkt slut. För ska ni mesa, blir ni bara ett nytt ny demokrati som leker pajas i riksdagen.

Melin

Svara med citat
  (#2) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #11361
Standard RE: Om ni kommer in - 2006-03-09, 14:11

Den här tråden: https://www.piratpartiet.se/forum/Topic11984-65-1.aspx är väl den som närmast svarar på din fråga, särskilt Christians inlägg. Kommentera gärna där om det fortfarande är nåt i den du undrar över.

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#3) Gammal
nino Inte uppkopplad

ninos avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #11362
Standard RE: Om ni kommer in - 2006-03-09, 14:12

Jag vill inte svara på första frågan, men tror Mika eller nån annan kan svara bättre.

Jag vet att de parti som stödjer oss, kommer vi att stödja. PÅ så sätt får vi deras röster på våra frågor. Precis som vi vill ha det.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -<br>Best Regards<br>Nino Protic
  Skicka ett meddelande via MSN till nino  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Melin Inte uppkopplad

Länk: #11378
Standard RE: Om ni kommer in - 2006-03-09, 15:34

ok! då vet jag .ja...nä höreni... jag orkar nog inte med ett parti till som inte agera direkt utan ska smyga i korridorerna som alla andra. Visa lite fransk bondstil så är jag me. Om ni nu skulle bli vågmästare, så har ni alla korten på handen. Varför smyga omkring då :exclamation:

Svara med citat
  (#5) Gammal
Christian Engström Inte uppkopplad

Christian Engströms avatar

Länk: #11383
Standard RE: Om ni kommer in - 2006-03-09, 15:57

Citat:
Melin (2006-Mar-09)jag orkar nog inte med ett parti till som inte agera direkt utan ska smyga i korridorerna som alla andra. Visa lite fransk bondstil så är jag me. Om ni nu skulle bli vågmästare, så har ni alla korten på handen. Varför smyga omkring då :exclamation:
Nä, läste du verkligen igenom länken som Richie gav?

I en vågmästarställning tänker vi säga "Nu, Fredrik och Göran, får ni tävla med varandra om vem som är bäst på personlig integritet, upphovsrätt och patent. Vinnaren får bilda regering, förloraren får ruttna i opposition."

Förutom att vi berättar det för dem personligen talar vi om det för TV, tidningar och överhuvud taget alla som vill lyssna. Det är väl ändå inte att smyga i korridorerna?

Att vi sedan inte har några direkta planer på att dumpa hundra ton gödsel utanför riksdagshuset och blockera innerstadstrafiken med våra traktorer beror på två saker. Dels tror jag inte vi disponerar tillräckligt med jordbruksredskap för att genomföra det. Men framför allt tror jag vi kan få igenom våra krav ändå.

/Christian
EU-parlamentariker

Svara med citat
  (#6) Gammal
Melin Inte uppkopplad

Länk: #11388
Standard RE: Om ni kommer in - 2006-03-09, 16:24

joro..man får hoppas bara att det visar sig att det är lite jävlar i anama i de du säger. Jag får väl lägga min röst på er, och hoppas ni gör som ni säger. rör om i grytan och låt det inte ta flera år.

Svara med citat
  (#7) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #11393
Standard RE: Om ni kommer in - 2006-03-09, 16:45

Citat:
Melin (2006-Mar-09)joro..man får hoppas bara att det visar sig att det är lite jävlar i anama i de du säger. Jag får väl lägga min röst på er, och hoppas ni gör som ni säger. rör om i grytan och låt det inte ta flera år.
Om du inte nöjer dig med att hoppas så får du mer än gärna hjälpa till. Eftersom vi inte har några partiböcker eller hierarki finns det fortfarande chans att komma med och faktiskt påverka, på riktigt. Jag tror nog att vårt korta men illustra track record redan bevisar att vi faktiskt lyssnar på vettiga argument och det finns dessutom gott om plats på valsedlarna. :-)

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#8) Gammal
mackelajt Inte uppkopplad

mackelajts avatar

Länk: #11659
Standard RE: Om ni kommer in - 2006-03-13, 08:25

Citat:
Att vi sedan inte har några direkta planer på att dumpa hundra ton gödsel utanför riksdagshuset och blockera innerstadstrafiken med våra traktorer beror på två saker. Dels tror jag inte vi disponerar tillräckligt med jordbruksredskap för att genomföra det. Men framför allt tror jag vi kan få igenom våra krav ändå.

Haha. Måste bara säga att Christian vet hur man ska uttala sig.

___________________________________________________________<br>
<br>
<br>
Marcus Pettersson<br>
Press & Media ansvarig Östergötland<br>
Styrelseledamot i Piratpartiet Östergötland<br>
Huvudansvarig Piratpartiet Motala<br>
Mail: marcus.pettersson@piratpartiet.se<br>
Tele: 073-0557091<br>
MSN: msn@mackelajt.com<br>
  Skicka ett meddelande via MSN till mackelajt  
Svara med citat
  (#9) Gammal
Melin Inte uppkopplad

Länk: #12272
Standard RE: Om ni kommer in - 2006-03-17, 14:37

tycker mig se tydlig tendens i media var de här barkar åt. suck.

Svara med citat
  (#10) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Länk: #12278
Standard RE: Om ni kommer in - 2006-03-17, 15:00

Citat:
Melin (2006-Mar-17)tycker mig se tydlig tendens i media var de här barkar åt. suck.
Reklam och uppmärksamhet och om en vecka har man glömt detta, men folket har sett PP ännu en gång i media, men kommer inte ihåg i vilket sammanhang
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Vargen kommer Henry Rouhivuori Övrig diskussion 1 2008-07-19 22:10
Det kommer mera... Alexander F PP i media 1 2008-06-22 23:56
Demostration den 17, kommer du? Ken Rabelius Övrig piratpolitik 6 2007-02-16 04:10
Hur kommer det sig???? Knalleman Övrig diskussion 11 2006-05-23 10:51
Om vi kommer in hur gör vi då? Daniel Gustafsson Allmän information och frågor 3 2006-04-05 12:25