Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
laws of tradition Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006
Standard Ang. välkomstbrev och forum - 2006-03-17, 20:12

Jag blev precis medlem och skulle vilja börja med att klaga lite på medlemsfunktionen och forumet. Inte nåt ideologiskt, men jag tycker det är viktigt att hela webbplatsen, vilket såklart inkluderar forumet, ska vara så tillgängligt och proffsigt som möjligt.

1. När jag blev medlem fick jag ett välkomstmail av Rick Falkvinge, där andra stycket löd:

"Men först och främst vill jag säga att jag är personligen glad över att du valt att gå med. Piratrörelsen världen över har precis börjat få kritisk massa för att trycka tillbaka de intressegrupper som försöker stanna klockan i en tid där de behövdes, och "

Detta är ett exakt citat. Stycket behöver helt enkelt korrigeras... Jag vet inte vad som ska stå sen, men nåt har ju uppenbart försvunnit.

2. Forumet är uppenbarligen en inlånad (open-source?) asp.net lösning. Jag tycker den borde konfigureras, främst till att vara på svenska, men även att följa färgschemat och den allmänna designen på resten av sidan. Det gör att det blir mer lättillgängligt och ser proffsigare ut. Jag är visserligen webbutvecklare, men har ingen erfarenhet av asp.net, så det kan jag inte göra nåt åt, dock erbjuder jag mig gärna att översätta forumet om det inte redan finns en översättning.

Om det här redan har tagits upp och en lösning är på väg ursäktar jag.

/R

/R

Svara med citat
  (#2) Gammal
infinite_emma Inte uppkopplad

infinite_emmas avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #12390
Standard RE: Ang. välkomstbrev och forum - 2006-03-17, 21:34

Jag använder "mitt" skinn (finns som val på index-sidans botten till vänster) - som jag slängde ihop för ett tag sedan som är lite mer svensk - i alla fall knappar osv. Jag har dessutom lovat att försöka översätta så mycket jag kan, men helt enkelt inte hunnit... *bleh* Språk-filerna ligger och hånskrattar åt mig varje gång jag passerar!

Ska försöka ta tag i det snart nog - och skinnet med de svenska knapparna, kanske måste filas på lite mer innan det blir "officiellt".

* * *
Bloggar på opassande.se
  Skicka ett meddelande via Skype™ till infinite_emma  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #12395
Standard RE: Ang. välkomstbrev och forum - 2006-03-17, 21:49

Citat:
rikardgrankvist (2006-Mar-17)1. När jag blev medlem fick jag ett välkomstmail av Rick Falkvinge, där andra stycket löd:
"Men först och främst vill jag säga att jag är personligen glad över att du valt att gå med. Piratrörelsen världen över har precis börjat få kritisk massa för att trycka tillbaka de intressegrupper som försöker stanna klockan i en tid där de behövdes, och "
*skratt* Oj! :-)

Det där brevet har kommit till ganska nyligen, tack för att du påpekade att det fanns en oavslutad mening.

Citat:
2. Forumet är uppenbarligen en inlånad (open-source?) asp.net lösning. Jag tycker den borde konfigureras, främst till att vara på svenska, men även att följa färgschemat och den allmänna designen på resten av sidan. Det gör att det blir mer lättillgängligt och ser proffsigare ut. Jag är visserligen webbutvecklare, men har ingen erfarenhet av asp.net, så det kan jag inte göra nåt åt, dock erbjuder jag mig gärna att översätta forumet om det inte redan finns en översättning.
Hmm, Emma, vad säger du, hur är det med din bandbredd?

Vad gäller färgschemat, så kommer en ny website inom typ strax.

Citat:
Om det här redan har tagits upp och en lösning är på väg ursäktar jag.
Allt (inte bara detta) är ständigt på väg, vårt problem är bandbredden. :-)

Svara med citat
  (#4) Gammal
infinite_emma Inte uppkopplad

infinite_emmas avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #12399
Standard RE: Ang. välkomstbrev och forum - 2006-03-17, 21:58

oj - min bandbredd är tydligen så snål att jag inte ens läste andra paragrafen ordentligt! *skäms* Självklart - om du vill översätta - go for it! Det skulle vara kanon!

* * *
Bloggar på opassande.se
  Skicka ett meddelande via Skype™ till infinite_emma  
Svara med citat
  (#5) Gammal
laws of tradition Inte uppkopplad

Länk: #12423
Standard RE: Ang. välkomstbrev och forum - 2006-03-18, 00:52

Jag översätter som sagt gärna. Hur skulle det fungera rent praktiskt i sådana fall? Ligger texten i en XML-fil eller nåt?

/R

Svara med citat
  (#6) Gammal
Samme Inte uppkopplad

Länk: #12607
Standard RE: Ang. välkomstbrev och forum - 2006-03-19, 20:02

<DIV>En annan fråga, kanske inte passar in i tråden helt och hållet, men ändå, som nybliven medlem undrar jag om det kommer komma nånting i min fysiska brevlåda? </DIV><DIV>Jag menarvanligpost avalla de slag, då jag sällan eller (helst)aldrig besöker min postlåda så skulle jag gärna se att ni avstår från alla eventuella utskick till mig och istället tar det per mail, då jag använder den mer frekvent än vanlig post.</DIV>

/ Samme

Svara med citat
  (#7) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #12612
Standard RE: Ang. välkomstbrev och forum - 2006-03-19, 20:21

Citat:
Samme (2006-Mar-19)En annan fråga, kanske inte passar in i tråden helt och hållet, men ändå, som nybliven medlem undrar jag om det kommer komma nånting i min fysiska brevlåda?
Jag kan säga med ganska stor övertygelse att sannolikheten för att vi ska spendera våra mödosamt intjänade pengar på porto är lika med noll.

Enda undantaget är om du skulle ta på dig att distribuera valsedlar i ditt valdistrikt, då kan du möjligen få en bunt såna i låddan nån gång i september om vi inte hittar nåt bättre sätt att få ut dem på. Men sitt inte och vänta på dem. :-)

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Samme Inte uppkopplad

Länk: #12636
Standard RE: Ang. välkomstbrev och forum - 2006-03-19, 22:59

<DIV>Tack, det låter tryggt och bra, är inte riktigt förtjust i post </DIV><DIV></DIV><DIV>Ser fram emot utvecklingen av det här partiet.</DIV>

/ Samme

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Välkomstbrev/PM Tommten Forumgruppen/teknisk support 4 2009-12-25 23:29
Välkomstbrev Tommten Allmän information och frågor 0 2009-07-22 12:46
Välkomstbrev Guldpirat Henry Rouhivuori Allmän information och frågor 1 2009-03-09 22:53
Välkomstbrev Ayrin 28. Västerbottens län 5 2008-05-08 12:33