Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
totemo usagi Inte uppkopplad

totemo usagis avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Piratpartiets tidning - vi behöver medarbetare, bums! - 2006-03-19, 03:15

Yaharr mates!

Jag har blivit ombedd av styrelsen att dra igång en arbetsgrupp för tidningen och alla som vill är välkomna!

Tills dess att vi har fått ihop tällräckligt många personer för att hålla ett första officiellt möte tänkte jag att de som är intresserade kunde skriva här vad de kan och vill hjälpa till med, till exempel skriva artiklar eller krönikor, skriva korektur, göra illsutrationer, fota och allt annat som kan tänkas platsa i en tidning.

Själv kan jag arbeta med layout och produktion av själva tidningen (detta går självklart också för andra att hjälpa till med) samt att jag ska försöka samordna alla som vill hjälpa till tills vidare.

När vi fått fram tillräckligt med folk drar vi igång ett första officiellt möte där vi fastslår arbetsgång och riktlinjer för arbetsgruppen, samt börjar arbetet med första numret av tidningen!

Väl mött!

Vilhelm von Platen - Tillförordnad arbetsgruppsledare Pirattidningen (som ännu saknar namn)

Vilhelm von Platen - moderator pirattidningen

Svara med citat
  (#2) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Länk: #12516
Standard RE: Piratpartiets tidning - vi behöver medarbetare, bums! - 2006-03-19, 03:40

Är tidningen menad att vara intern eller extern?

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#3) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Länk: #12518
Standard RE: Piratpartiets tidning - vi behöver medarbetare, bums! - 2006-03-19, 04:16

Citat:
totemo usagi (2006-Mar-19)Jag har blivit ombedd av styrelsen att dra igång en arbetsgrupp för tidningen och alla som vill är välkomna!
Fick just info från Mika om detta, och tycker att det är en strålande idé.

Själv tycker jag att jag är en halvskaplig ledarskribent, om du känner att vi skulle behöva en sådan.

Namnet på tidningen bör utlysas en tävling om! Vi har på denna, korta tid redan sett, att det finns ett enormt kreativitetskapital att ösa ur bland alla våra medlemmar. Jag är övertygad om att det går att få så många förslag, att det rent utav blir svårt att utse en vinnare.

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#4) Gammal

totemo usagis avatar

Länk: #12542
Standard RE: Piratpartiets tidning - vi behöver medarbetare, bums! - 2006-03-19, 12:02

Citat:
Björn Odlund (2006-Mar-19)Är tidningen menad att vara intern eller extern?

Extern, med målgruppen "De som orkar bry sig om ämnet".

Svara med citat
  (#5) Gammal
C. M. Inte uppkopplad

C. M.s avatar

Länk: #12555
Standard RE: Piratpartiets tidning - vi behöver medarbetare, bums! - 2006-03-19, 14:31

phihew! Skriver jättegärna artiklar och allt möjligt, ska inte påstå att jag är särskilt duktig på att skriva artiklar och dylikt, då jag aldrig gjort det, har dock bra betyg i svenska och majoriteten av mina lärare säger att jag är skicklig på att utrycka mig i skrift.

Om du har en plats att fylla så finns jag =)

Svara med citat
  (#6) Gammal

totemo usagis avatar

Länk: #12560
Standard RE: Piratpartiets tidning - vi behöver medarbetare, bums! - 2006-03-19, 15:08

wunderbar!

självklart finns det plats! alla initiativ är uppskattade

tanken är att det inte ska bli en stängd redaktion utan att vi tar in material från alla som vill.

Som allt annat i partiet är det brådis, så försök sprida ordet!

Lev väl

/Vilhelm

Svara med citat
  (#7) Gammal
Schilling Inte uppkopplad

Schillings avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #12569
Standard RE: Piratpartiets tidning - vi behöver medarbetare, bums! - 2006-03-19, 16:22

Jag ställer gärna upp å fotar.

Men vad behövs det för bilder då?
  Skicka ett meddelande via MSN till Schilling  
Svara med citat
  (#8) Gammal

totemo usagis avatar

Länk: #12575
Standard RE: Piratpartiets tidning - vi behöver medarbetare, bums! - 2006-03-19, 16:49

Citat:
Schilling (2006-Mar-19)Jag ställer gärna upp å fotar. Men vad behövs det för bilder då?

Det beror helt på vilket skrivet innehåll vi får in. Just foto blir ju lite knepigt, det kräver oftast att man "är där". Men du kanske har några kreativa idéer om hur du kan arbeta annars?

Svara med citat
  (#9) Gammal
C. M. Inte uppkopplad

C. M.s avatar

Länk: #12578
Standard RE: Piratpartiets tidning - vi behöver medarbetare, bums! - 2006-03-19, 17:02

de flesta tidningar har ju lösningar såsom : Personen på bilden är inte blabla , Bilden är retuscherad, Personen på bilden har ingenting med händelsen att göra, Bilden är arrangerad. O.s.v =)

Hur öppen ska tidningen vara ? Bara för vem som hellst att skicka in artiklar eller ska vi ha några "fast anställda" som får en uppgift varje vecka ( liknande ) ?

Svara med citat
  (#10) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Länk: #12590
Standard RE: Piratpartiets tidning - vi behöver medarbetare, bums! - 2006-03-19, 18:07

Jag gissar att tidningens villkor sätts av de som vill jobba med den. Men det bör väl finnas i alla fall en redaktion.

Jag kan hjälpa till med korrekturläsning, det har jag gjort förut åt kårtidningen. Mer än så har jag nog inte tid med, och jag lämnar gärna plats åt någon annan som hellre vill göra jobbet.

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Fra söker nya medarbetare, och tar hjälp av ett bemaningsöretag vid namn Adecco. (hyperlänk satt) Freedom_is_our_voice Övrig piratpolitik 0 2009-04-29 20:04
Tidning SoulGod 5. Östergötlands län, 3 2006-06-01 11:49
Borås tidning Daniel.Lecoq Arkiv för Södra Älvsborgs valkrets (Västra Götaland södra) 4 2006-05-15 23:11
2 medarbetare sökes! nino 7. Kronobergs län 0 2006-01-15 16:40