Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Kongressombud till UPK15: Anton Nordenfur - 2014-10-14, 14:40

Anton Nordenfur

Kandiderar till Kongressombud till UPK15.

Ålder: 22
Bostadsort: Linköping

Jag heter Anton Nordenfur, är 22 år gammal, och arbetar som frilansande författare. Efter ett väldigt aktivt förflutet i UP är jag numera mest aktiv i PP, där jag är sekreterare i partistyrelsen. Tidigare har jag varit ordförande för UPs östra distrikt, där jag numera är kassör.

Jag är främst engagerad i frågor som rör innovationspolitik och HBTQ-rättigheter, och är dessutom väldigt intresserad av hur vi kan utveckla UP organisatoriskt för att på bästa sätt fånga upp unga medlemmar och skapa en kraftig aktivistbas.

Jag tror jag är en välbehövd röst på UPK med mina upplysningar om hur det ser ut praktiskt i både PP och UP, och hur vi kan göra för att bäst utveckla förbundet att ta tillvara på de saker som verkligen fungerar bra, samtidigt som vi byter ut de saker som inte fungerar alls lika bra.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Staffan Betnér Inte uppkopplad

Staffan Betnérs avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #294082
Standard Sv: Kandidat, Kongressombud till UPK15: Anton Nordenfur - 2014-11-03, 21:26

Vi i valberedningen har några frågor att ställa alla ombudskandidater:
Vem är du?
Varför är du pirat?
Vilka frågor vill du driva?
Vad hoppas du åstadkomma genom att åka på kongress?
Är du intresserad av något förtroendeuppdrag inom Ung Pirat? (styrelse, valberedning, revisor)
När världen går under, hur har ditt deltagande på kongressen hjälpt mänsklighetens överlevnad?

Vi skulle uppskatta om du tog dig tid att svara på frågorna.

För valberedningen
Staffan Betnér
Valberedningens ordförande
  Skicka ett meddelande via MSN till Staffan Betnér  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Anton Nordenfur Inte uppkopplad

Anton Nordenfurs avatar

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #294385
Standard Sv: Kandidat, Kongressombud till UPK15: Anton Nordenfur - 2014-12-13, 20:22

Citat:
Ursprungligen postat av Staffan Betnér Visa inlägg
Vi i valberedningen har några frågor att ställa alla ombudskandidater:
Vem är du?
Varför är du pirat?
Är du intresserad av något förtroendeuppdrag inom Ung Pirat? (styrelse, valberedning, revisor)
När världen går under, hur har ditt deltagande på kongressen hjälpt mänsklighetens överlevnad?

Vi skulle uppskatta om du tog dig tid att svara på frågorna.

För valberedningen
Staffan Betnér
Valberedningens ordförande
Tjohej,

Vem är du?

Anton Nordenfur, författare och översättare från Linköping som brinner för vetenskap och politik.

Varför är du pirat?

För att Piratpartiet är det enda större parti som håller med mig om de för mig viktigaste frågorna.

Frihet på nätet, jämlikhet för HBTQ-personer och innovation.

Träffa massor av peppade pirater och hjälpa kongressen att fatta väl grundade, genomtänkta beslut.

Nej.

Min närvaro (och min aktivitet i piratrörelsen i stort) hjälpte mänskligheten att inse jordens skörhet och resa bortom denna prick i kosmos, vilket ledde till att mänskligheten överlevde även när jorden gick under.

aki

Partistyrelsen 2012-2017
Partiorganisatör 2014-2016
Partisekreterare 2016-2017
Revisor 2018-nutid

Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker.

Bloggar på antonnordenfur.com och är krönikör på frihetssmedjan.se.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Anton Nordenfur  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg