Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Paulsrud Inte uppkopplad

Paulsruds avatar

Reg.datum: Feb 2006
Standard Kandidat - Emil Paulsrud - 2010-02-25, 17:52

Citat:
Engagerad i utbildningsfrågor och tror att piratpartiet kan bidra med ett nytt informationspolitisktperspektiv i dessa frågor. Jag hoppas kunna bidra med detta perspektivet här i Uppsala som kåraktiv och studerande.

Emil Paulsrud

Svara med citat
  (#2) Gammal
SM5POR Inte uppkopplad

SM5PORs avatar

Länk: #196432
Standard RE: Kandidat - Emil Paulsrud - 2010-03-04, 03:16

Emil, du sysslar ju själv med musik. Hur tycker du att Uppsalas kulturpolitik bör se ut?

Anders Andersson

Svara med citat
  (#3) Gammal
Paulsrud Inte uppkopplad

Paulsruds avatar

Länk: #197621
Standard RE: Kandidat - Emil Paulsrud - 2010-03-10, 11:38

Musiken är ju en liten del utav kulturlivet i stort. Men om jag ska uttala mig som musiker vill jag påpeka att när man läser de övergripande målen i Uppsala Kommuns kulturpolitiska program så märks var en viss tonvikt ligger. Man menar att kulturenpoltikens mål är bland annat att:

Citat:
  • att bidra till tillväxt, framsteg, förnyelse och dynamik i Uppsala kommuns utveckling.
    att göra det lokala kulturlivet, kulturarvet samt kulturevenemangen kända även utanför
    Uppsala.
  • Vilket helt klart låter väldigt bra. Men om vi tänker på hur man har prioriterat satsningar i Uppsala kommun med den storslagna UKK byggnaden t.e.x. så kan det vara värt att fundera kring det nyligen myntade begreppet: hangarkultur. Samt vad detta kan göra för den lokala gräsrotskulturen som man kallar den. I Uppsala finns faktiskt ganska dåliga möjligheter för unga oetablerade musiker t.e.x att hitta en plattform och nå ut. Det finns egentligen väldigt lite som motiverar annat än att flytta sig till Stockholm.

Stycket om "Amatörkultur och föreningsliv" lämnar därtill ganska mycket att önska, med det enda strategiska målet:

Citat:
    Information om tillgången till kommunala lokaler för möten, aktiviteter och offentliga
    framträdanden ska utvecklas och kommunens resurser samordnas för att öka tillgängligheten
    för olika föreningar och amatörkulturgrupper.
    Märk väl att det är informationen om tillgången till lokaler som ska utvecklas, och resurser "samordnas". Nej här saknas några egentliga mål eller satsningar.

Sen skulle jag vilja sätta tänderna i biblioteksfrågan, men kan utveckla det tydligare senare.

Emil Paulsrud

Svara med citat
    Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
    Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
    Visningsalternativ

Regler för att posta
    Du får inte posta nya ämnen
    Du får inte posta svar
    Du får inte posta bifogade filer
    Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
    Smilies är
    [IMG]-kod är
    HTML-kod är av

Liknande ämnen
    Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
    Kandidat - Emil Isberg Emil Isberg Kandidater Västerås stad 1 2010-03-07 15:21
    Kandidat Strängnäs Kommun - Emil Andersson E.Andersson Södermanlands län 2010 0 2010-02-24 15:36
    Kandidat - Emil Andersson Emils Södermanlands län 2010 0 2010-02-21 16:09
    Kandidat - Emil Isberg Emil Isberg Västmanlands län 2010 0 2010-02-11 21:16
    Emil Isberg (#2477) Emil Isberg [E-I] 60 2010-01-14 10:24