Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
of_darkness Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006
Standard Sv: Mål - 2011-01-13, 20:31

Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer Pettersson Visa inlägg
Jag är lite osäker på om du håller med om målbesrivningen jag angav eller inte. Det låter som att du vill antyda att målet redan nu är att "100% av alla ärenden ska vara lösta så fort de uppdagas".

Vilka interna mål har support-gruppen? Är de mätbara?

Behovet av rekrytering går också att formulera mer konkret:
"Två nya medlemmar ska vara rekryterade innan 15 Mars 2011."
För att bara ge ett exempel.
Supportgruppen arbetar primärt med en online support så därav så löses ju ärendena i den meningen normalt direkt.
Målet är såklart att ha 100%täckning 24/7 året om utan att nån enskild behöver sitta hemma dygnet runt utan kan ta nån timma här o där.

Mailgruppen åtgärdar såvitt jag vet under lågperioderna ganska så omdelbart redan idag, även om jag antar att förfrågningar från elever i olika skolor kan vänta lite.

Problemet där är ju den ofantliga skörd som brukar komma in under valtider, men hela partiet går ju nästan på knäna då så då är det ju inte riktigt rimligt och realistiskt att målen och kraven ser likdana ut då som vid mellanvalsperioder.

Men de bedömer ju mailgruppen bäst vilka mål som är rimliga och vi i supportgruppen märkar ju rätt bra vad som är realistiskt.

Men stöd är rätt bra att ah nån i ledningen som ansvarar för kontakten och kan vara behjälplig för att diskutera stödjande åtgärder vid behov.

Kontakt (e-post föredras):robert.nyberg@piratpartiet.se
Tel och sms:0763082850

(#2) Gammal
Kristofer Pettersson Inte uppkopplad

Kristofer Petterssons avatar

Länk: #254078
Standard Sv: Mål - 2011-01-13, 21:37

Citat:
Ursprungligen postat av of_darkness Visa inlägg
Målet är såklart att ha 100%täckning 24/7 året om utan att nån enskild behöver sitta hemma dygnet runt utan kan ta nån timma här o där.
Finns det någon mening med mål som inte går att uppnå? Jag har svårt att tro på att PPs support grupp kan uppnå målet att för 2010 ha 100% täckning 24/7. Om det faktiskt är möjligt, så måste man också fråga sig om mängden support-ärenden är av den kvalitén och den kvantiteten som rättfärdigar att ha en supportgrupp alls.

I jämförelse kan jag erbjuda en databastjänst som har 99.999% uptime för en halvmiljon om året.

Citat:
Mailgruppen åtgärdar såvitt jag vet under lågperioderna ganska så omdelbart redan idag, även om jag antar att förfrågningar från elever i olika skolor kan vänta lite.

Problemet där är ju den ofantliga skörd som brukar komma in under valtider, men hela partiet går ju nästan på knäna då så då är det ju inte riktigt rimligt och realistiskt att målen och kraven ser likdana ut då som vid mellanvalsperioder.
Det är inte acceptabelt att sätta upp mål som inte är realistiska. Det är oprofessionellt. Det är bättre att anstränga sig att sätta ett mål man kan nå och sedan se till att göra det oavsett hinder.

Citat:
Men de bedömer ju mailgruppen bäst vilka mål som är rimliga och vi i supportgruppen märkar ju rätt bra vad som är realistiskt.

Men stöd är rätt bra att ah nån i ledningen som ansvarar för kontakten och kan vara behjälplig för att diskutera stödjande åtgärder vid behov.
Jag är osäker vad din poäng är. Argumenterar du för att den konsulterande rollen inte ska ha någon kvantitativa mål för de grupper som mottar rådfrågningen? Det är naturligtvis svårare för en konsulterande roll att göra en bra uppskattning eftersom funktionen bara kan bidra med goda råd och därmed endast indirekt bidra med att nå det utsatta målet. Det hindrar dock inte att man försöker. Man kan ju alltid vara försiktig i sin uppskattning.

(#3) Gammal
of_darkness Inte uppkopplad

Länk: #254082
Standard Sv: Mål - 2011-01-13, 21:57

Citat:
Finns det någon mening med mål som inte går att uppnå? Jag har svårt att tro på att PPs support grupp kan uppnå målet att för 2010 ha 100% täckning 24/7. Om det faktiskt är möjligt, så måste man också fråga sig om mängden support-ärenden är av den kvalitén och den kvantiteten som rättfärdigar att ha en supportgrupp alls.

I jämförelse kan jag erbjuda en databastjänst som har 99.999% uptime för en halvmiljon om året.
För det första så är ju supportgruppen inget som direkt kostar pengar i dagsläget.

Målet är ju inte ett tidsbestämt mål, några sånna går inte att ha eftersom arbetet kräver online tid och ork etc.

Supportgruppen är en arbetsgrupp men som bygger på frivillighet och den tid som folk känner att de kan avvara lix.

Men målet är självklart att locka så många att vi kan ha den online tiden.

Men det målet är iaf inget som vi satt någon direkt tidsplan för att uppnå, utan det är mer som att den uppfylls när den uppfylls.

Samtalen varierar stort,men vi har fått en hel del frågor kring vår politik men även andra frågor från funktionärer dyker in då o då.

Men för att erbjuda den service som vi gör, att kunna i princip ge ett svar på vilken fråga som helst som rör piratpartiet så...

Målet för sekretariatet i denna aspekt bör vara att se till att de får dessa grupper får den hjälp de behöver.

Det är iof inte ett mätbart mål mer än att man tillfrågar dem om de är nöjda, men behövs det något mer kvantitativt mål än så?

Citat:
Det är inte acceptabelt att sätta upp mål som inte är realistiska. Det är oprofessionellt. Det är bättre att anstränga sig att sätta ett mål man kan nå och sedan se till att göra det oavsett hinder.

Jag är osäker vad din poäng är. Argumenterar du för att den konsulterande rollen inte ska ha någon kvantitativa mål för de grupper som mottar rådfrågningen? Det är naturligtvis svårare för en konsulterande roll att göra en bra uppskattning eftersom funktionen bara kan bidra med goda råd och därmed endast indirekt bidra med att nå det utsatta målet. Det hindrar dock inte att man försöker. Man kan ju alltid vara försiktig i sin uppskattning.

Kontakt (e-post föredras):robert.nyberg@piratpartiet.se
Tel och sms:0763082850

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är