Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
JPAnderson Inte uppkopplad

JPAndersons avatar

Reg.datum: May 2009
Standard Sv: Saknar "övrig piratpolitik" - 2012-08-29, 00:45

Citat:
Ursprungligen postat av Aki Visa inlägg
Det som postas på breddningsbloggen behöver inte vara ett färdigt förslag. Det kan vara ett utkast, som medlemmarna sedan kan diskutera och utveckla.
Man kanske ändå inte vill gå direkt till breddningsbloggen heller... att bolla på forumen känns i det läget som ett naturligt första steg för de som vill.

Sedan, punkten i ledningsprotokollet ser iaf inte jag som något som helst direktiv om att släcka ner all möjlighet att prata och diskutera politik i forumen.

Dessutom, skummar man igenom kvarvarande subforum så ser man ju ganska snabbt att det hela blivit en ren informationskanal + slask. Är det verkligen ett sådant forum vi vill ha? :/

Ledamot av valberedningen.
Tidigare; Ledamot av partistyrelsen 2012-2014, Sekreterare för Piratpartiet Värmland

Bloggar som Värmlandspiraten
Partimail | Facebook | Twitter
  Skicka ett meddelande via MSN till JPAnderson Skicka ett meddelande via Skype™ till JPAnderson  
  (#2) Gammal
infallsvinkel Inte uppkopplad

infallsvinkels avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #277835
Standard Sv: Saknar "övrig piratpolitik" - 2012-08-29, 06:17

Citat:
Ursprungligen postat av JPAnderson Visa inlägg
Dessutom, skummar man igenom kvarvarande subforum så ser man ju ganska snabbt att det hela blivit en ren informationskanal + slask. Är det verkligen ett sådant forum vi vill ha? :/
Jag antar att jag är provokativ, men jag svarar: Ja!

Torbjörn Wester
Medlem i partiledningen
Ordförande i Piratpartiet Norrköping

Blogg: http://infallsvinkel.se
E-post: torbjorn.wester [a] piratpartiet.se, Facebook, Google+, Twitter
  Skicka ett meddelande via Skype™ till infallsvinkel  
  (#3) Gammal
infallsvinkel Inte uppkopplad

infallsvinkels avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #277836
Standard Sv: Saknar "övrig piratpolitik" - 2012-08-29, 06:18

Vi skulle behöva någon form av socialt nätverk, snarare än ett renodlat diskussionsforum. På det förstnämnda för man samtal, på det senare debatterar och bråkar man.

Torbjörn Wester
Medlem i partiledningen
Ordförande i Piratpartiet Norrköping

Blogg: http://infallsvinkel.se
E-post: torbjorn.wester [a] piratpartiet.se, Facebook, Google+, Twitter
  Skicka ett meddelande via Skype™ till infallsvinkel  
  (#4) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #277837
Standard Sv: Saknar "övrig piratpolitik" - 2012-08-29, 09:39

Det går utmärkt att bolla förslag på politiska ståndpunkter i forumet Motionsförslag. Man måste dock vara partimedlem.

Det finns idag massor av olika allmänna diskussionsplatser för allmänt snack. Vad som saknas är en samlad arbetsplats. Det är vad jag försöker att uppnå med denna förändring.

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

(#5) Gammal
AndersLindbäck Inte uppkopplad

AndersLindbäcks avatar

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #277838
Standard Sv: Saknar "övrig piratpolitik" - 2012-08-29, 10:29

Citat:
Ursprungligen postat av agnesson Visa inlägg
Det går utmärkt att bolla förslag på politiska ståndpunkter i forumet Motionsförslag. Man måste dock vara partimedlem.

Det finns idag massor av olika allmänna diskussionsplatser för allmänt snack. Vad som saknas är en samlad arbetsplats. Det är vad jag försöker att uppnå med denna förändring.
Motionsförslag är för färdiga motionsförslag och för att göra dem bättre. Inte för diskussioner om vilken politik partiet bör föra.

Du försöker uppnå en samlad arbetsplats genom att stänga ner den enda officiella arbetsplatsen för detta som finns ?

Ordförande PP Västmanland. Blogg: http://kunskapssamhallet.se/
Mitt vita rena mjöl och andras smutsiga fingrar gör degen oätlig.
Upphovsrättsmonopol är ingen äganderätt utan en statlig garanterad nyttjanderätt med extremt lång tidsbegränsad rätt att bestämma över verket.

(#6) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #277839
Standard Sv: Saknar "övrig piratpolitik" - 2012-08-29, 11:16

Citat:
Ursprungligen postat av AndersLindbäck Visa inlägg
Motionsförslag är för färdiga motionsförslag och för att göra dem bättre. Inte för diskussioner om vilken politik partiet bör föra.

Du försöker uppnå en samlad arbetsplats genom att stänga ner den enda officiella arbetsplatsen för detta som finns ?
Sök på Pirat på facebook så hittar du diskussionsgrupper, prata med din kommunledare och dra ihop en piratfika, starta din kommunförening, chatta på https://piratechat.net eller kommentera på breddning.piratpartiet.se. Det finns ingen direkt brist på diskussionsplatser.

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

(#7) Gammal
RUTROS Inte uppkopplad

RUTROSs avatar

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #278308
Standard Sv: Saknar "övrig piratpolitik" - 2012-09-28, 17:36

Citat:
Sök på Pirat på facebook så hittar du diskussionsgrupper, prata med din kommunledare och dra ihop en piratfika, starta din kommunförening, chatta på https://piratechat.net eller kommentera på breddning.piratpartiet.se. Det finns ingen direkt brist på diskussionsplatser.
Och informationen är överblickbar och kan lätt ligga till grund för vidareutveckling?
Och informationen ägs av vem?

Fd Partimedlem
Ett parti vars patentpolitik vill göra 40 000 av våra mest nyskapande utvecklingsingenjörer arbetslösa kan jag inte försvara även om resten är bra.

(#8) Gammal
Sgt. Stinger Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #278425
Standard Sv: Saknar "övrig piratpolitik" - 2012-10-02, 03:06

Citat:
Är det verkligen lämpligt att lämna över kontrollen över våra interna och externa diskussioner på ett ensamt privat företag på internet, som dessutom aktivt arbetar MOT vår politik? På facebook äger vi inte själva vår information, hur kan detta bidra till ett strukturerat arbete?
Missförstå mig inte nu, jag tycker att det är extremt viktigt att ha en närvaro på facebook då det är så ofantligt stort, men jag tycker att det borde användas för att generera trafik till vår hemsida och vårt forum, inte att det skall vara den huvudsakliga kanalen för medlemsdiskussion.

EDIT: För att förtydliga ytterligare: En chatt är endast tillfällg diskussion, precis som face to face-diskussioner också ofta blir om man inte aktivt för protokoll. Att sprida debatten på många olika sidor gör att man inte får någon synergieffekt i diskussionerna på bloggarna, som man kunde fått om man hänvisat all diskussion om blogginläggen till forumet, samt öppnat upp för alla att posta i sagda diskussioner.

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är