Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Anders Hedberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2006
Standard RE: Nominering: Daniel Gustafsson - 2007-11-14, 23:21

Skoj med lite inlägg. Ifall jag tycker det börjar bli personangrepp så säger jag till, det är lugnt. Jag gillar både Petra och Amelia för att ni är aktiva, inspirerar, knuffar framåt och inte accepterar status quo. Inte ens det jag tycker och gör ibland ;-) (Medans ni hamrar ut era roller var lite försiktiga med varandra bara.) Har funderat lite, och orsaken till att jag ställer upp är först och främst att det är en chans att få en inblick i partiets ledningen. Ok, jag vet... men här är den längre förklaringen - Hur sjutton funkar politik och organisationer, hur argumenterar man, hur bygger man upp organisationer? (det verkar väldigt skoj!) Jag är nybörjare men vill lära, och eftersom vägen dit går genom region Syd så får man väl fixa det också. Ungefär så resonerar jag.

Citat:
Man aktiverar sig själv pga att man blir inspirerad. Hela partiet bygger på den idéen. Därför ska vi försöka inspirera folk, inte tvinga igång dem.

Det här tror jag är det mest väsentliga i hela kråksången. Inspirera! Så hur inspirerar vi folk? Jag tror bästa sättet just nu är att vi börjar skriva ett medlemsblad där vi skriver vilka aktiviteter som gjorts på alla ställen i Sverige senaste månaden. Folk kommer att läsa, de pratar med en kompis och så gör de något, bra grejer upprepas av andra, sen om det är i Malmö eller Ingaryd, varje medlem som tillkommer, varje medlem som gör något nytt är en seger även om det inte lyckas första gången, eller andra eller tredje gången, vi bygger framförallt erfarenhet till de kommande åren.

(Ok, har suttit på en mjukvarukonferans och lyssnat på hur människor egentligen lär sig saker och blir experter. Man är alltid nybörjare i en ny aktivitet man gör. Man ska bara upprepa den några gånger med lite variation)

Jag har själv fått en rejäl kick av det här lägret. Det var skoj och trevligt folk, och det är därför jag sticker ut hakan lite mer nu ;-) Speciellt kändes det som lite snömos i etikdebatten under söndagen... se denna tråd http://forum.piratpartiet.se/FindPost89246.aspx

Svara med citat
  (#2) Gammal
Jimpan99 Inte uppkopplad

Jimpan99s avatar

Reg.datum: Nov 2007

Länk: #86821
Standard RE: Nominering: Daniel Gustafsson - 2007-11-15, 10:42

Hej!

Jag har lagt min röst på Gustafsson för att han bryr sig om de andra länen och inte bara Skåne...

Stolt Piratpartist.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kandidat - Daniel Gustafsson Daniel Gustafsson Skåne län 2 2010-03-01 10:00
Jan Gustafsson Bergajanne Stockholms län 2010 0 2010-02-26 15:36
Nominering av kandidat: Daniel Svensson Kenvase Distriktsledarval Väst 2010 17 2010-02-05 16:05
Daniel Gustafsson (#180) Daniel Gustafsson [A-D] 35 2010-01-14 10:19
Ulf Gustafsson (#54895) ulf_ pirat [P-Ö] 11 2009-11-17 01:47