Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Björn Salonen Inte uppkopplad

Björn Salonens avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Frågor till Anders Hedberg och Gustav Nipe - 2007-11-17, 12:08

Citat:
Adrian Kristiansson (2007-Nov-16)Jag hoppas att de blir så att pengarna bara går till vissa städer/orter.
Visst, de är en fin tanke att de ska fördelas jämt bland alla men jag ser inte riktigt vitsen med att alla ska få en halv affisch var.
Vi behöver göra reklam. Om jag inte har helt fel så betyder reklam något i stil med "Ropa högt om och om igen". En halv affisch är inte att ropa högt. Affischer utspridda över hela distrikt syd får inte effekten "om och om igen". Jag anser att de är bättre att affischera på ställen där de finns mycket folk, tex Malmö eller Kristiansstad.

Men nu är de nog inte meningen att pengarna skall gå till att tapetsera en stad utan till andra saker, tex en PA-anläggning som kan flyttas runt så att både Skåne, Blekinge och Småland får ta del av den. De är sådant som jag gärna ser att pengarna går till. Att de sen läggs några slantar mer på affischering i storstäderna än på andra ställen kan nog de flesta acceptera.

Så vi på "vischan" ska inte bry oss om att visa attPiratpartiet finns då? eller vad menar du? Jagtror inteatt den här kräftgångsmentaliteten som har börjat sprida sig gagnar Piratpartiet

[hr]

Svara med citat
  (#2) Gammal

Björn Salonens avatar

Länk: #87027
Standard RE: Frågor till Anders Hedberg och Gustav Nipe - 2007-11-17, 12:08

Citat:
Adrian Kristiansson (2007-Nov-16)Jag hoppas att de blir så att pengarna bara går till vissa städer/orter.
Visst, de är en fin tanke att de ska fördelas jämt bland alla men jag ser inte riktigt vitsen med att alla ska få en halv affisch var.
Vi behöver göra reklam. Om jag inte har helt fel så betyder reklam något i stil med "Ropa högt om och om igen". En halv affisch är inte att ropa högt. Affischer utspridda över hela distrikt syd får inte effekten "om och om igen". Jag anser att de är bättre att affischera på ställen där de finns mycket folk, tex Malmö eller Kristiansstad.

Men nu är de nog inte meningen att pengarna skall gå till att tapetsera en stad utan till andra saker, tex en PA-anläggning som kan flyttas runt så att både Skåne, Blekinge och Småland får ta del av den. De är sådant som jag gärna ser att pengarna går till. Att de sen läggs några slantar mer på affischering i storstäderna än på andra ställen kan nog de flesta acceptera.
Så vi på "vischan" ska inte bry oss om att visa attPiratpartiet finns då? eller vad menar du? Jagtror inteatt den här kräftgångsmentaliteten som har börjat sprida sig gagnar Piratpartiet

[hr]

Svara med citat
  (#3) Gammal
TeirdeZ Inte uppkopplad

TeirdeZs avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #87028
Standard RE: Frågor till Anders Hedberg och Gustav Nipe - 2007-11-17, 12:19

Citat:
Björn Salonen (2007-Nov-17)Så vi på "vischan" ska inte bry oss om att visa attPiratpartiet finns då? eller vad menar du? Jagtror inteatt den här kräftgångsmentaliteten som har börjat sprida sig gagnar Piratpartiet
Optimalt skulle alla få en massa affischer hela tiden att sätta upp, och de skulle dessutom vara i fyrfärg. Problemet är att pengarna inte finns, i alla fall inte i distriktet. Med 8000 kronor kan man göra en del saker, men inte överallt. Det skulle till exempel inte räcka till mer än 20000 flygblad i svartvitt på Malmö högskola (40 öre per kopia), vilket bara är 4000 flygblad för varje län i södra distriktet - och det är en hel årsbudget!

Jag ser det inte som kräftgångsmentalitet så mycket som en allvarlig brist på resurser. Efterfrågan är större än tillgången. Det var ett problem även när miljöpartiet och kristdemokraterna startade upp. Speciellt de tidigare drevs nog mest på rent eldsjäleri.

Amelia Andersdotter, Europaparlamentariker för Piratpartiet 2009-2014.

Fråga om ni fattar det som sker i vad ni ser, plåga er och skratta åt er del i detta spel
spana, det viktigt!, ty ni bör innan ni dör ana att man riktigt har er roll under kontroll

-Virus, Sture Lönnerstrand, 1960 (omslaget, baksidan)

Svara med citat
  (#4) Gammal
Adrian Kristiansson Inte uppkopplad

Adrian Kristianssons avatar

Länk: #87041
Standard RE: Frågor till Anders Hedberg och Gustav Nipe - 2007-11-17, 14:16

Citat:
Björn Salonen (2007-Nov-17)

Så vi på "vischan" ska inte bry oss om att visa att Piratpartiet finns då? eller vad menar du?
Jo de hoppas jag att ni bryr er om. Men vi har inte obegränsat med pengar. Bor själv ute på vischan och skulle kunna sätta upp affischer på träden här men de skulle troligen inte ses av mer än någon enstaka svampplockare. Håller du inte med om att de är bättre att affischera där de finns mycket folk?

Svara med citat
  (#5) Gammal
John Nilsson Inte uppkopplad

John Nilssons avatar

Länk: #87047
Standard RE: Frågor till Anders Hedberg och Gustav Nipe - 2007-11-17, 14:50

Citat:
Adrian Kristiansson (2007-Nov-17)
Citat:

Så vi på "vischan" ska inte bry oss om att visa att Piratpartiet finns då? eller vad menar du?
Jo de hoppas jag att ni bryr er om. Men vi har inte obegränsat med pengar. Bor själv ute på vischan och skulle kunna sätta upp affischer på träden här men de skulle troligen inte ses av mer än någon enstaka svampplockare. Håller du inte med om att de är bättre att affischera där de finns mycket folk?

Å andra sidan så kan nog var och en skriva ut ett hundratal flygblad själva. Behöver ju inte spendera organisationens begrensade resurser på saker som vi har råda att köpa in själva.

John Nilsson Svensk mästare i sär skrivning

Mail: john.nilsson@piratpartiet.se

Skicka ett meddelande via MSN till John Nilsson  
Svara med citat
  (#6) Gammal

Björn Salonens avatar

Länk: #87050
Standard RE: Frågor till Anders Hedberg och Gustav Nipe - 2007-11-17, 15:11

Det jag menar med kräftgångsmentalitet är att det hela tiden pratas om att man inte ska bry sig om att göra något/satsa där det inte redan finns någon aktivitet.

Som nybliven kontaktperson för Skåne väster undrar jag då: är det någon mening med att jag försöker ragga folk till förtroendeuppdrag i kommuner där det fattas? är det någon mening att jag försöker engagera de medlemmar som redan finns att dra igång aktiviteter?

Det är inte pengarna i budgeten jag är intresserad av, flygblad o liknande kan jag skriva ut själv. Det jag är ute efter är viktigare en alla pengar i världen nämligen engagemang.

[hr]

Svara med citat
  (#7) Gammal
Adrian Kristiansson Inte uppkopplad

Adrian Kristianssons avatar

Länk: #87057
Standard RE: Frågor till Anders Hedberg och Gustav Nipe - 2007-11-17, 16:42

Citat:
Björn Salonen (2007-Nov-17)Det jag menar med kräftgångsmentalitet är att det hela tiden pratas om att man inte ska bry sig om att göra något/satsa där det inte redan finns någon aktivitet.

Som nybliven kontaktperson för Skåne väster undrar jag då: är det någon mening med att jag försöker ragga folk till förtroendeuppdrag i kommuner där det fattas? är det någon mening att jag försöker engagera de medlemmar som redan finns att dra igång aktiviteter?

Det är inte pengarna i budgeten jag är intresserad av, flygblad o liknande kan jag skriva ut själv. Det jag är ute efter är viktigare en alla pengar i världen nämligen engagemang.

Du har rätt inställning Björn. Om de är lönt att jaga kontaktperson avgör du själ men tror du att de skulle kunna ge något så får du mer än gärna göra så.

De vore underbart om du kunde få igång ett engagemang och jag hoppas att hela region syd är villiga att hjälpa till, förstår bara inte vad de här har med pengarna att göra.

[quote]John Nilsson (2007-Nov-17)
Citat:
[b]

Å andra sidan så kan nog var och en skriva ut ett hundratal flygblad själva. Behöver ju inte spendera organisationens begränsade resurser på saker som vi har råda att köpa in själva.
Nu vet jag inte vad de kostar att skriva ut ett hundratal flygblad men har man en månadsinkomst på 1050 och redan betalar tågbiljetter, demonstrationstillstånd osv kan de kanske bli svårt.

EDIT: Om de nu rör sig om så små summor som 40öre per ark så ska de nog de flesta kunna fixa det i alla fall.

Svara med citat
  (#8) Gammal
Petrah Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #87108
Standard RE: Frågor till Anders Hedberg och Gustav Nipe - 2007-11-18, 18:21

Citat:

Heja Björn, och som vanligt håller jag med dig. Och detta gör jag inte i rädsla för att Björn är stor och stark, mer för att jag verkligen tycker så.

Tufft lämpligt citat: En vibration är en rörelse som inte vet åt vilket håll den ska gå .....

[hr]

Like the naked leads the blind - I know I'm selfish and a bit unkind.

Svara med citat
  (#9) Gammal
Anders Hedberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2006

Länk: #87134
Standard RE: Frågor till Anders Hedberg och Gustav Nipe - 2007-11-18, 21:38

Flygblad - dyrt men behövs när man ska göra aktiviteter på stan typ för att engagera medlemmarna där. Har alltid varit ett problem. Har kollat upp och man kan alltså få tryckta A6/A7 på båda sidorna (ungefär 10x5 cm) rätt billigt.

Affischer A3 - svartvita sägs kosta 40 öre på malmö högskola. Det bör man kunna tapetsera en skola med inför en kampanj.

Högtalaranläggning - har faktiskt inte varit ett problem. De flesta har en polare som har en gittarförstärkare och sångmic eller så lånar man från ungdomsförbunden som har det. Senast ung vänster i Malmö (?).

Svara med citat
  (#10) Gammal
Snild Dolkow Inte uppkopplad

Snild Dolkows avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #87176
Standard RE: Frågor till Anders Hedberg och Gustav Nipe - 2007-11-19, 10:10

Citat:
Anders Hedberg (2007-Nov-18)Affischer A3 - svartvita sägs kosta 40 öre på malmö högskola. Det bör man kunna tapetsera en skola med inför en kampanj.

http://www.mah.se/templates/Page____3835.aspx

Om man orkar klippa/skära en massa kan man alltså tillverka dubbelsidiga svartvita A5-flyers för 20 öre styck(80 öre per dubbelsidigt A3, delat på 4..). Det var mycket praktiskt under valrörelsen.

Snild Dolkow
  Skicka ett meddelande via ICQ till Snild Dolkow Skicka ett meddelande via MSN till Snild Dolkow  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kandidat - Gustav Nipe Gustav Nipe Skåne län 0 2010-02-27 15:28
Gustav Nipe (#3) Gustav Nipe [E-I] 56 2010-01-14 10:29
Nominering: Gustav Nipe Rick Falkvinge Distriktsledarval 2007 1 2007-11-04 18:24
Kandidatur - Gustav Nipe Gustav Nipe Valsedlar 2006 (STÄNGD) 8 2006-06-14 17:05