Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Joakim Holgersson Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard info Syd, 16 augusti -07 - 2007-08-16, 19:48

Pirater!

Aktuella händelser

Jag vill uppmana alla pirater att ta sig tid med läsa tre debattartikel;

Debatt: Systemet funkar inte utan rättsliga följder

Debatt: Vill du arbeta gratis? Nej, tänkte väl det...

Vår vicekapten Christian Engström har lagt en tråd om detta i forumet;

Fildelare är hederliga människor

Även Mattias Bjärnemalm har hittat en intressant sak (forumet)

Artikel: Stärk upphovsrätten!

Kampanj

Imorgon, fredagen den 17e kommer Skånepiraterna ha en kampanj under Malmöfestivalen. Och det är rätt troligt fler tillfällen under själva festivalen, 17 till 24 augusti, kommer att ske.

Anders är den som för närvarande håller i skeppet Skåne, och ni finner mer om detta i forumet.

Tankar om framtiden

Av erfarenhet vet jag att det behövs stöd i olika form. En del med hjälpa till dela ut flyers och en del med tryckning av flyers. Sistnämnda har vi lyckas hitta för så lite som 10 öre per flyers, men det behövs ekonomiskt stöd för detta.

Jag tror att inför större händelser så som jul, (passande) mässor, Internetställen, skolor, och så vidare är rätt bra med om där är några pirater med och delar ut. Allt för få känner inte till att vi ens finns.

Tyvärr har vissa planer jag haft med åka runt i region Syd i år mer eller mindre sjunket till botten. Skall man vara lite ironiskt så hade det gått om jag fortfarande var utan jobb men jag försöker med någon lösning för detta (innebär inte att jag slutar eller se till att få sparken) under nästa år.

I mån av tid så försöker jag planerar upplägg av utbildning med inriktning på hur man utbildar, planering, organisation och annat. Därefter underlättar det med många kan hålla i utbildningar och kurser i olika ämnen.

Platt

Inom PP är vi rätt fria med själva dra kampanjer, vill man köra på något så är ingen gladare än jag över det. Möjligen Rick förståss – och inget som man behöver godkänt av någon ledning.

En del saker fungerar på vissa geografiska platser medan det inte fungerar på andra ställen. Under tiden har vi provat rätt många saker och det mesta fungerar!

Inom region Syd har vi fem län, och vart av dessa har en tråd i forumet. Mer finner du här;

Jönköping | Kronoberg | Kalmar | Blekinge | Skåne

Ett utmärkt verktyg för nätverksbyggande av aktiva pirater i sitt närområde!

Ha det bästa!

Joakim Holgersson

Lead region Syd

x - x

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
BBQ på 2:e Augusti Edward Gamla trådar 2 2008-06-19 18:32
Recceinfo 31:a augusti Mårten Fjällström Piratstudenterna i Uppsala 7 2007-09-02 15:44
20e Augusti. PerS 22. Örebro län, 1 2006-08-28 13:15
Lördagen den 12 augusti Joakim Holgersson 11. Malmö kommun 6 2006-08-08 20:10
Onsdagarna den 2a och 9e augusti Joakim Holgersson 11. Malmö kommun 0 2006-07-30 12:13