Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
MrPerfect72 Inte uppkopplad

MrPerfect72s avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Styrelse? - 2006-02-25, 14:15

Aktiv Demokrati:

Jag tror inte att det är sant att det finns fler människor som vill döda och straffa andra för deras åsikter än det finns människor som tycker att man ska få tycka vad man vill.

Om du inte tror mig så starta gärna en "poll" i frågan!

Feminismen:

Vi är oeniga. Det är ok. Jag tror att kvinnornas rättigheter bäst tillgodoses genom solidaritet med andra grupper som också är förfördelade i samhället. Du tror på att frågan ska lyftas ur sitt sammanhang. Det är lite som med PP. Jag anser att frågan löses bäst på lång sikt genom samarbete mellan många olika människor med olika åsikter och infallsvinklar, samt en permanent lösning på politikernas korrupta idéer som alltid verkar gynna kapitalstarka intressen numera.

Vi vill samma sak på många sätt, men vi ser olika på hur vi kommer dit. Om er väg misslyckas så finns vi kvar och väntar på er i www.aktivdemokrati.se.

MVH MrPerfect72 Medlem av Aktiv Demokrati

Svara med citat
  (#2) Gammal
John Nilsson Inte uppkopplad

John Nilssons avatar

Länk: #10552
Standard RE: Styrelse? - 2006-02-25, 16:51

Citat:
Martin Gustavsson (2006-Feb-25)Jag tror inte att det är sant att det finns fler människor som vill döda och straffa andra för deras åsikter än det finns människor som tycker att man ska få tycka vad man vill.

Det beror ju helt på vad man tycker. För inte så länge sedan så var det ingen höjdare att vara kommunist i USA.

Det är klart att så länge man har "rumsrena" åsikter så går man fri. Men ju längre ifrån massan man går (när demokratin verklien prövas) ju fler fiender får man.

Hur lätt tror du t.ex. det är att förespråka rashygien idag?

Alldeles nyligen fick en man tre års fängelse för att han förnekade förintelsen för 17 år sedan.

Citat:
Vi vill samma sak på många sätt, men vi ser olika på hur vi kommer dit. Om er väg misslyckas så finns vi kvar och väntar på er i www.aktivdemokrati.se.

Hur går det för er egentligen? Får ni ihop ett system? Får ni ihop ett parti?

Jag tycker fortfarande att det vore en intressant övning att använda pp som betatestare för ert system.

John Nilsson Svensk mästare i sär skrivning

Mail: john.nilsson@piratpartiet.se

Skicka ett meddelande via MSN till John Nilsson  
Svara med citat
  (#3) Gammal

MrPerfect72s avatar

Länk: #23300
Standard RE: Styrelse? - 2006-05-29, 15:56

Citat:
Hur går det för er egentligen? Får ni ihop ett system? Får ni ihop ett parti?

Jag är inte personligt involverad eftersom jag inte är programmerare, men det pågår tydligen något inom opensource för den som är intresserad.

Svara med citat
  (#4) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #23389
Standard RE: Styrelse? - 2006-05-30, 10:50

Varför väcka sådana här gamla trådar? Hade personen verkligen velat ha ett svar av dig hade han själv väckt den någon dag efter hans senaste inlägg eller skickat dig ett PM.

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

Svara med citat
  (#5) Gammal

MrPerfect72s avatar

Länk: #34900
Standard RE: Styrelse? - 2006-06-20, 13:34

Nu är du utanför ämnet min vän. Men givetvis kan jag förklara hur jag använder forumet. Jag deltar i några trådar, nämligen de som mitt intresse fastnar för. Jag loggar in ibland och kollar om något nytt i detta ämne som intresserar mig kommit upp. Om detta är fallet så deltar jag igen. Någon som precis blivit aktiv kan ha något att tillföra eller ifrågasätta.

Åter till ämnet:

"styrelse" finns på sätt å vis i ett direktdemokratiskt system också. De som hittar på saker och agerar och får med sig andra är de som i verkligheten styr sen finns givetvis poster som är viktiga där få människor får förtroende av medlemmarna. Ex. språkrör, medlemsadmin, webmaster och liknande.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Hantering av avhopp i en styrelse, styrelse omorganiserar sig själv. of_darkness Ung Pirat - allmänt 4 2009-12-03 00:55
20. Val av styrelse Rick Falkvinge Årsmöte 7-8 mars 2009 33 2009-03-07 16:28
09. Val av styrelse Rick Falkvinge Årsmöte den 27 april 2008 2 2008-04-27 14:00
11: Val av styrelse Rick Falkvinge Årsmöte den 21-22 april 2007 7 2007-04-21 18:06
§5. Val av styrelse Balder Lingegård Konstituerande årsmöte GBG 10/4 43 2006-04-11 02:02