Piratpartiets mötesplattform

< DöljUng Pirats kongress 2016
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Kongressombud till UPK16: Sebastian Krantz - 2015-10-31, 12:16

Sebastian Krantz

Kandiderar till Kongressombud till UPK16.

Organisationsutvecklingsnörd.

Svara med citat
  (#2) Gammal
SebKrantz Inte uppkopplad

SebKrantzs avatar

Reg.datum: Nov 2014

Länk: #295939
Standard Sv: Kandidat, Kongressombud till UPK16: Sebastian Krantz - 2015-12-21, 01:37

Hej! Jag heter Sebastian Krantz och jag söker ert förtroende att vara ombud på UPK15.

Politiskt vill jag se ett samhälle med stora friheter för individen samtidigt som staten garanterar vård, skola, omsorg och andra nödvändiga funktioner för att upprätthålla en bra levnadsstandard för de svagaste. Samhället ska ständigt prioritera att hjälpa utsatta grupper och arbeta för att vår framtida globala värld ska ha så få gränser som möjligt för handel, information och människor.

Piratrörelsen kan arbeta för det här genom moderna lösningar i välfärden, att bryta ner onödig byråkrati och samtidigt frigöra människor. Piratrörelsen ser också de utsatta grupperna och bör fortsätta ha en progressiv queerfeministisk utgångspunkt i jämställdhetspolitiken. Ett fortsatt motstånd mot missriktad övervakning är en förutsättning för att vi ska ha ett samhälle där medborgare och stat kan lita på varandra.

I Ung Pirat kan jag bidra med erfarenhet av organisering i ett flertal ideella organisationer. Bland annat utförde jag på uppdrag av förbundsstyrelsen en en utredning av förbundets arbetsgrupper till UPK15.

Gedigen spel- och föreningsnörd.

I have done nothing but teleport bread for three days.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Sound Inte uppkopplad

Sounds avatar

Reg.datum: Aug 2016

Länk: #296325
Standard Sv: Kandidat, Kongressombud till UPK16: Sebastian Krantz - 2016-09-16, 05:25

Jag tycker att du har intressant politisk synvinkel. Att ge människor friheter låter ju väldigt bra - det är i mitt tycke det som det här partiet handlar om - men hur ska staten garantera skola, vård osv.? Om byråkratin slopas så finns det ju ingen möjlighet att behålla skolan, vården osv. kvar.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är