Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Kadelake Inte uppkopplad

Kadelakes avatar

Reg.datum: Jul 2006
Standard RE: 20. Val av styrelse - 2009-03-07, 15:12

Citat:
robjoh (2009-Mar-07)Det här skapade en rätt så rejäl argumentation tidigare, och om jag inte har missat något så saknar vi både göteborgare samt folk från Norr och syd. Vilket är anledningen till varför jag stödjer AHs förslag
Nej, det stämmer inte. Från Syd finns Klara Tovhult (Jönköping) (Vilket betyder att jag sa fel tidigare. Fyra personer var tillfrågade i Syd. Tänkte inte på Klara.) Från Väst finns Sofia Dahlgren (Halmstad). Från Norr sitter redan Stefan Flod (Umeå) och Rickard Olsson (Östersund) tillkommer.

Jag är ärligt talat ganska oförstående till kritiken mot den regionala spridningen. Personligen så är jag rätt nöjd med den överlag. Kan självklart bli bättre nästa år men vi ska nog inte stirra oss blinda på den regionala fördelningen. Det är inte värt att välja en mindre lämpad person enbart pga var den bor.

Kandiderar till styrelsen

Svara med citat
  (#2) Gammal
Leo Inte uppkopplad

Leos avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #131558
Standard RE: 20. Val av styrelse - 2009-03-07, 15:16

Citat:
Kadelake (2009-Mar-07)Det är inte värt att välja en mindre lämpad person enbart pga var den bor.

Här håller jag fullständigt med. Däremot håller jag fast vid att vi bör eftersträva en bättre geografisk spridning, precis som vi bör eftersträva en jämn könfördelning.

Här bör vi kanske tänka på till nästa år att få fram bättre och utförligare presentationer på de som ingår i styrelseförslagen (mer info, inklusive geografisk hemvist)?

Svara med citat
  (#3) Gammal
robjoh Inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2008

Länk: #131562
Standard RE: 20. Val av styrelse - 2009-03-07, 15:19

Citat:
Kadelake (2009-Mar-07)
Citat:
robjoh (2009-Mar-07)Det här skapade en rätt så rejäl argumentation tidigare, och om jag inte har missat något så saknar vi både göteborgare samt folk från Norr och syd. Vilket är anledningen till varför jag stödjer AHs förslag

Nej, det stämmer inte. Från Syd finns Klara Tovhult (Jönköping) (Vilket betyder att jag sa fel tidigare. Fyra personer var tillfrågade i Syd. Tänkte inte på Klara.) Från Väst finns Sofia Dahlgren (Halmstad). Från Norr sitter redan Stefan Flod (Umeå) och Rickard Olsson (Östersund) tillkommer.

Jag är ärligt talat ganska oförstående till kritiken mot den regionala spridningen. Personligen så är jag rätt nöjd med den överlag. Kan självklart bli bättre nästa år men vi ska nog inte stirra oss blinda på den regionala fördelningen. Det är inte värt att välja en mindre lämpad person enbart pga var den bor.

Mitt problem är att jag inte har sett var folk bodde i eran sammanställning, men jag ber om ursäkt. Det var inte meningen att ljuga.

Anledningen till varför jag anser det är ett problem är att det är styrelsen som säger vad saker ska få kosta och vad som ska göras. Med avsaknad av folk från de andra storstadsregionerna är jag orolig att vi negleterar dessa.

Robert Johansson

Kommunansvarig för Härryda Kommun

robert.johansson@piratpartiet.se

Svara med citat
  (#4) Gammal
Kadelake Inte uppkopplad

Kadelakes avatar

Reg.datum: Jul 2006

Länk: #131584
Standard RE: 20. Val av styrelse - 2009-03-07, 15:28

Trodde aldrig att du försökte ljuga. Jag fick samma intryck som dig av diskussionen så jag ville bara förtydliga

Vi skrev ut var personerna bor mm i presentationen av kandidaterna. Uppenbarligen så borde borde vi har skrivit ut det bredvid namnen också. Jag var inte beredd på att just hemstad skulle vara en så avgörande fråga.

Kandiderar till styrelsen

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Hantering av avhopp i en styrelse, styrelse omorganiserar sig själv. of_darkness Ung Pirat - allmänt 4 2009-12-02 23:55
09. Val av styrelse Rick Falkvinge Årsmöte den 27 april 2008 2 2008-04-27 13:00
11: Val av styrelse Rick Falkvinge Årsmöte den 21-22 april 2007 7 2007-04-21 17:06
Styrelse? Berner Att göra (STÄNGD) 104 2006-06-20 12:34
§5. Val av styrelse Balder Lingegård Konstituerande årsmöte GBG 10/4 43 2006-04-11 01:02