Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
TeirdeZ Inte uppkopplad

TeirdeZs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Standard Loggas ut för ofta - 2011-07-17, 20:45

Är det den nya internetkaklagen som får Piratpartiets forum att logga ut mig ungefär vart femte minut?

Jag har så vitt jag vet inte fått någon förfrågan om huruvida Piratpartiets forum faktiskt får spara kakor på min dator (även om jag tror att lagen tillåter icke-permanenta kakor) men det skulle underlätta för mig en del ifall Piratpartiets forum tillät mig att ta emot dess kakor. I den pågående diskussionen om integritet startad av Simon Rosenqvist har mina svar nämligen blivit så långa att sessionen löper ut innan jag skrivit klart och då verkar jag inte kunna få förhandsgranskningsfunktionen att fungera!

Jag har NoScript och Firefox 4 eller 5 eller vad det kan vara, men inga förbjudna skript på den här sidan (alls). Det bör således inte påverka. På regeringens hemsida löste de situationen med kakor med en banner överst på sidan med tillhörande lilla kryssruta och okej-knapp - en modell även för vårt forum kanske? Alternativt flytta servrarna till ett land utanför Europaunionen där lagstiftningen om internetkakor inte är så jobbig.

Amelia Andersdotter, Europaparlamentariker för Piratpartiet 2009-2014.

Fråga om ni fattar det som sker i vad ni ser, plåga er och skratta åt er del i detta spel
spana, det viktigt!, ty ni bör innan ni dör ana att man riktigt har er roll under kontroll

-Virus, Sture Lönnerstrand, 1960 (omslaget, baksidan)

(#2) Gammal
JorgenL Inte uppkopplad

JorgenLs avatar

Reg.datum: Aug 2006

Länk: #266882
Standard Sv: Loggas ut för ofta - 2011-07-21, 13:29

Det här är delvis gissningar:

1. Om du loggar ut och sen kryssar i rutan "Behåll mig inloggad" (eller vad den heter) när du loggar in igen så sätts en permanent kaka för inloggningen, då _ska_ inte sessionen tima ut.

2. Noscript, om det med det menas att inga script alls körs från sidan, bör inte alls funka bra ihop med forumet, det är en massa script på sidan... Men det kanske inte är det den gör?
  Skicka ett meddelande via Skype™ till JorgenL  
  (#3) Gammal
Johan mlg Karlsson Inte uppkopplad

Johan mlg Karlssons avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #267440
Standard Sv: Loggas ut för ofta - 2011-08-24, 20:27

Noscript fungerar med stora delar av forumet. Dock så fungerar saker mycket sämre, till exempel laddar den om sidan jätteofta och inga av dropdown-menynerna fungerar. Skript är verkligen jätterekommenderade.

Om man blir utloggad så bockar man inte i rutan "kom ihåg mig" när man loggar in. Om man väljer att forumet inte ska komma ihåg att man är inloggad så kommer inte forumet ihåg att man är inloggad....

Det här är min signatur. Its my sig.

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är