Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Stark_Tobak Inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2006
Standard RE: Nackdelar av vår politik... - 2006-07-15, 12:44

Citat:
trollet (2006-Jul-15)

(en massa trams)

Hur kan ni försvara detta?

Hur kan du försvara ditt spammande?

Adjö, snart igen. Återkom någon annanstans för att ge oss mer gratisunderhållning.

Kringströvande trolljägare!

Svara med citat
  (#2) Gammal
ZED Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #40821
Standard RE: Nackdelar av vår politik... - 2006-07-15, 15:38

Jag har funderat på Bjurmans start här...

Vad är problemet med PP?

Kanske att PP inte inser vilken fiende man har framför sig?

På 1860-talet så blev för första gången ett bolag en juridisk person i domstol (USA). Därmed startade utvecklingen mot dagens mäktiga "Companies". Innan dess kunde bara fysiska personer driva process i domstol.

Nästa steg var när domstolen godkände ett patent på en bakterie i början av 1980-talet. (USA). USA:s patentverk (som var motståndare till bakteriepatentet) sade något år senare att: "Allt under solen går hädanefter att patentera!"

Jag förmodar Ni sett Alien-filmerna... "The Company" finns högst i hierarkin... sf-filmarna känner på sig vad som är på gång...

Problemet är att PP inte inser att Fienden är ENORMT STARK !!!!

Än är det inte förbjudet att vara dum i Sverige!:)

Svara med citat
  (#3) Gammal
mawebky Inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2006

Länk: #40861
Standard RE: Nackdelar av vår politik... - 2006-07-15, 20:42

Citat:
Danne_T (2006-Jul-14)Tack för lyckönskningarna! Vi hoppas på ett riktigt gott resultat.

Så, Du vill, med detta, säga, att "Stenkastarvänster", är Era största anhängare?

Svara med citat
  (#4) Gammal
gustafsd Inte uppkopplad

gustafsds avatar

Länk: #40919
Standard RE: Nackdelar av vår politik... - 2006-07-16, 01:56

Nej han menar att så länge du inte kommer med rimliga argument, gärna understödda av FAKTA, så kommer ingen ta dig på allvar i en debatt.

_____________________________________________<br>
"– I mina mer cyniska stunder har jag sagt att det spelar egentligen ingen roll vad vi skriver i lagremissen, jag kommer att slutföra den i alla fall." - Odenberg

Svara med citat
  (#5) Gammal
Holi Inte uppkopplad

Holis avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #41010
Standard RE: Nackdelar av vår politik... - 2006-07-16, 17:05

Det jag tycker är kul är att vi gått från att vara högerextremestier till att bli klassade som stenkastarvänster nu... Fortfarande inte förstått vem som ska ta åt sig av detta och vad det ska leda till att kalla oss saker som det inte finns nån grund för (jag har iaf inte sett nån som helst referens till nån grund att stå på i nått av fallen)

De nackdelarna våran politik för med sig är ju självklart att i en nation där personlig integritet prioriteras så blir det indirekt enklare att begå brott då individerna som begår brotten är till viss del skyddade av att det rättsliga väsendet får mer reglerlingar som styr hur de kan föra en utredning som ska kunna fälla brottslingen i fråga utan å bryta mot integritetslagarna... Därav "behovet" av ett kontrollsamhälle (enligt 3 personer kanske nån mer att dessa personer för det mesta råkar vara de som ska kontrollera istället för att bli kontrollerade är inget att tänka över direkt enligt dem för det mesta dock)

ena fyra ena tvåa vad blir det? jo 42!

Svara med citat
  (#6) Gammal
ZED Inte uppkopplad

Länk: #41116
Standard RE: Nackdelar av vår politik... - 2006-07-17, 15:31

När det gäller "vanliga" brott, misshandel, stöld och annat så är det bara en uppryckning av polisens utredningar som behövs, inga underverk alltså...

Mer avancerade grejor som Trustorhärvan, Skandia, m.m. så finns nog ett tillräckligt regelverk, men det fattas kompetens att förstå vad som hänt...

Allt annat hör hemma i den numera passerade boken 1984....

men:

Än är det inte förbjudet att vara dum i Sverige!:)

Svara med citat
  (#7) Gammal
Danne_T Inte uppkopplad

Danne_Ts avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #41175
Standard RE: Nackdelar av vår politik... - 2006-07-17, 21:30

Precis som Holi skriver det kan bli enklare för ljusskygga personer att stanna i skuggorna när integriteten ska skärpas. Vår politik har inte förklarat hur man ska få bukt med dessa saker.

------------------------------------

"Jag håller inte med vad du säger, men Jag skulle dö för din rätt att säga det." Francois Voltaire.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Piratpartiets politik ? Avos Övrig piratpolitik 9 2009-05-04 16:18
Politik-texten Adam Eltér IT - Webbstrategi- och utvecklingsgruppen 14 2009-05-01 00:20
EU-politik? asd89%% Europaparlamentsval 2009 15 2009-04-07 13:59
Vassare politik! exodus Övrig piratpolitik 12 2008-04-17 21:11
Förslag på kompromiss (för att skapa lite debatt om för/nackdelar) Patric Kultur och upphovsrätt 24 2006-01-10 13:05