Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Jon Severinsson Inte uppkopplad

Jon Severinssons avatar

Reg.datum: Apr 2006
Standard RE: 97. Reservationer, protester etc - 2009-03-08, 12:01

Citat:
Novus (2009-Mar-08)jag vill reservera mej mot beslutet i "55. Fråga om delegering av budget" och få det fört till protokollet med följande motivering.

Budgeten är ett mål som styrelsen skall sträva efter och det kan naturligtvis förekomma situationer där styrelsen inser att målet inte kan uppnås då ska styrelsen självklart vidta åtgärder dom tycker är lämpliga, det är dock mycket olämpligt att ett årsmöte går så långt att man låter styrelsen helt självständigt sätta och ändra en budget.

Jag vill få det fört i protokollet att jag ansluter mig till till denna reservation

/ Jon Severinsson

Gestapo ansåg inte att Anne Frank hade rent mjöl i påsen
— "Tomten", insändare till SvD

Kopiering är lika mycket stöld som fotografering är kidnappning.
— Fritt tolkat av lholmq42
  Skicka ett meddelande via ICQ till Jon Severinsson Skicka ett meddelande via AIM till Jon Severinsson Skicka ett meddelande via MSN till Jon Severinsson Skicka ett meddelande via Yahoo till Jon Severinsson  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #132208
Standard RE: 97. Reservationer, protester etc - 2009-03-08, 12:01

"Ansluter", "+1" är alltså inte tillräckligt tydligt för att komma med i protokollet.

Jag vill ha något i stil med "Jag vill ha taget till protokollet att jag ansluter mig till den reservationen."

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#3) Gammal
Henrik Enblom Inte uppkopplad

Henrik Enbloms avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #132214
Standard RE: 97. Reservationer, protester etc - 2009-03-08, 12:04

Flyttad för att inte ha debatt i en reservationstråd

// Novus

Vice Kommunledare Eskilstuna
henrik.enblom [internet-kaka] piratpartiet.se
Novus @ irc.piratpartiet.se
novus_pp @ Evil skype

Svara med citat
  (#4) Gammal
Da_Nerd Inte uppkopplad

Da_Nerds avatar

Reg.datum: Dec 2008

Länk: #132217
Standard RE: 97. Reservationer, protester etc - 2009-03-08, 12:05

Citat:
Mårten Fjällström (2009-Mar-08)"Ansluter", "+1" är alltså inte tillräckligt tydligt för att komma med i protokollet.

Jag vill ha något i stil med "Jag vill ha taget till protokollet att jag ansluter mig till den reservationen."

Ganska löjligt, skriver man +1 menar man -Jag vill ha taget till protokollet att jag ansluter mig till den reservationen

Svara med citat
  (#5) Gammal

Länk: #132223
Standard RE: 97. Reservationer, protester etc - 2009-03-08, 12:06

Citat:
pv2b (2009-Mar-08)
Citat:
Mårten Fjällström (2009-Mar-08)Amelia, Novus och Simons inlägg är noterade. Om Per eller Jens vill ha det taget till protokollet att de håller med så får ni vara tydligare med det.

Jag förstår inte hur jag kan vara tydligare. Jag skrev att jag ansluter mig till två specifika reservationer och protester. Det innebär att jag vill att mitt namn ska bli infört i protokollet som att jag instämmer med denna reservation, utan att jag själv för den delen anser att det är nödvändigt att komma med en egen formulering.

Nu är jag inte guru i mötesteknik eller så, men brukar man inte kunna göra på det sättet?

Hoppas att det här inlägget i alla fall tydliggör vad jag menar.

Det här inlägget tydliggör din intention och gör att ditt namn kommer med.

De irl-gånger jag varit sekreterare så skriver folk under reservationer/protokollsanteckningar innan de lämnas in. Eftersom vi här får allmänt prat blandat med reservationerna vill jag vara säker på vad som är vad.

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#6) Gammal

Länk: #132227
Standard RE: 97. Reservationer, protester etc - 2009-03-08, 12:07

Citat:
Da_Nerd (2009-Mar-08)
Citat:
Mårten Fjällström (2009-Mar-08)"Ansluter", "+1" är alltså inte tillräckligt tydligt för att komma med i protokollet.

Ganska löjligt, skriver man +1 menar man -Jag vill ha taget till protokollet att jag ansluter mig till den reservationen

Kanske, eller så menade man att det var bra att reservationen gjordes.

Svara med citat
  (#7) Gammal
pv2b Inte uppkopplad

pv2bs avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #132230
Standard RE: 97. Reservationer, protester etc - 2009-03-08, 12:08

Citat:
Da_Nerd (2009-Mar-08)
Citat:

Jag måste faktiskt instämma, det är min tolkning också.

Svara med citat
  (#8) Gammal
Mikael Holm Inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2008

Länk: #132237
Standard RE: 97. Reservationer, protester etc - 2009-03-08, 12:09

Citat:
pv2b (2009-Mar-08)
Citat:
Da_Nerd (2009-Mar-08)
Citat:

Jag måste faktiskt instämma, det är min tolkning också.

Precis, jag har också tagit upp det som en ordningsfråga

Mikael Holm
--

Svara med citat
  (#9) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Länk: #132234
Standard RE: 97. Reservationer, protester etc - 2009-03-08, 12:09

Citat:
Da_Nerd (2009-Mar-08)Ganska löjligt, skriver man +1 menar man -Jag vill ha taget till protokollet att jag ansluter mig till den reservationen
Aldrig att jag ställer upp som mötessekreterare om folk tycker att mötessekrerteraren är löjlig.

Som justerare måste jag gå igenom alla ordningsfrågor, reservationer etc. Det vore dock lockande att bara skriva på rakt av.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#10) Gammal
Renegen Inte uppkopplad

Renegens avatar

Reg.datum: Sep 2006

Länk: #132253
Standard RE: 97. Reservationer, protester etc - 2009-03-08, 12:12

Citat:
Mårten Fjällström (2009-Mar-08)
Citat:
Da_Nerd (2009-Mar-08)
Citat:

Kanske, eller så menade man att det var bra att reservationen gjordes.

Mårtens förklaring är bra tycker jag. "+1" kan användas olika slarvigt av olika människor och därför är det nog bättre att komma överens om ett formellt sätt att visa att man reserverar sig.

Kanske något att flytta över till eftersnackstråden...

-------------------------------------------------------------------------------------------<P>Varför låta en juridisk person bestämma över en verklig person? Vem av dem är ett levande väsen?

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
98. Reservationer, protester etc Andreas Bjärnemalm Färdigbehandlade frågor 34 2009-10-25 23:19
62. Ordningsfråga om reservationer Rick Falkvinge Årsmöte 7-8 mars 2009 2 2009-03-08 12:13
Protester utanför Riksdagen IonCarcass PP i media 24 2008-06-18 23:59
STÄNGT FÖR PROTESTER Ken Rabelius PP i media 4 2007-10-06 14:58
Protester i Halland?? Fearless Leader 15. Hallands län 2 2007-02-10 17:13