Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Winston Smith Inte uppkopplad

Winston Smiths avatar

Reg.datum: Jun 2006
Standard Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith - 2009-11-05, 18:14

Jag följer Tommten i fotspåren. Om du har tips, kritik och synpunkter gällande min moderering i nyhetsforumet så kan du dela med dig av dem här. Det går förstås också att skicka personliga meddelanden om man hellre vill det.

(#2) Gammal
Oldpirate Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2009

Länk: #178332
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2009-11-05, 19:43

Winston!

Tråden kommer naturligtvis att skapa känsloyttringar typ din egen.
När även du tänkt efter kommer du att inse vidden av vad vi kan tillämpa helt i enlighet med lagstöd. Din egen reflektion att det "liknar" valfusk saknar stöd i grundlagen och får stå för dig.
Att FRA-lagen kom till av minoritetsskäl och av slentrian från de som inte förstår vidden är ett annat sätt att känna samma sak som du sponant känner inför mitt inlägg.

Oavsett känslor så kan vi ändå göra som jag skrivit och självklart kommer massor av människor att bli heligt förbannade på dem som de anser hindrar deras valsedel. Jag skiter i vilket eftersom de styrande nu varit med och antagit flare lagar som bla. är skäl till att vi kommit till.

Är du med i resonemanget Winston?

Tycker du är lite feg i din roll som moderator och dessutom försöker du agera lite "överhuvud" trots att du inte har något sakligt argument till din känslomässiga reflektion.

(#3) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #178370
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2009-11-06, 00:21

Rätta mig om jag har fel, men jag tror tråden Oldpirate diskuterar är denna: Ska vi ta över både regering och riksdag 2010?
(Kunde inte hålla mig från att förtydliga lite)

(#4) Gammal

Winston Smiths avatar

Länk: #178379
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2009-11-06, 04:40

Citat:
Tommten (2009-Nov-06)Rätta mig om jag har fel, men jag tror tråden Oldpirate diskuterar är denna: Ska vi ta över både regering och riksdag 2010?
(Kunde inte hålla mig från att förtydliga lite)
Ja. Jag borde nog ha nämnt i denna tråds första inlägg att det är bra om man hänvisar till tråden som man vill diskutera.

Citat:
Oldpirate (2009-Nov-05)Winston!
Tråden kommer naturligtvis att skapa känsloyttringar typ din egen.
När även du tänkt efter kommer du att inse vidden av vad vi kan tillämpa helt i enlighet med lagstöd. Din egen reflektion att det "liknar" valfusk saknar stöd i grundlagen och får stå för dig.
Att FRA-lagen kom till av minoritetsskäl och av slentrian från de som inte förstår vidden är ett annat sätt att känna samma sak som du sponant känner inför mitt inlägg.
Oavsett känslor så kan vi ändå göra som jag skrivit och självklart kommer massor av människor att bli heligt förbannade på dem som de anser hindrar deras valsedel. Jag skiter i vilket eftersom de styrande nu varit med och antagit flare lagar som bla. är skäl till att vi kommit till.
Är du med i resonemanget Winston?
Tycker du är lite feg i din roll som moderator och dessutom försöker du agera lite "överhuvud" trots att du inte har något sakligt argument till din känslomässiga reflektion.
Jag hänvisar till mitt svar i den berörda tråden: http://forum.piratpartiet.se/FindPost181361.aspx

(#5) Gammal

Winston Smiths avatar

Länk: #184769
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2009-12-01, 21:18

Det är väl bäst att jag kritiserar mitt eget misstag i denna tråd innan någon annan gör det:

http://forum.piratpartiet.se/FindPost187776.aspx

Citat:
Winston Smith (2009-Dec-01)Oops, jag försökte radera två gamla inlägg som verkade tomma (varav det ena var skrivet av mig och det andra av Ingi) men nu börjar jag inse att det kanske finns någon bugg i forummjukvaran som får vissa inlägg att se tomma ut för mig just nu i den här tråden. Jag ber om ursäkt om jag har råkat radera två icke-tomma inlägg.

(#6) Gammal
Bojkotte (Blev avstängd utan anledning och förklaring) Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2010

Länk: #192895
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-10, 06:42

Angående ditt krav att man ska ha förstahandsinformation angående nyheter i nyhets forumet. Först och främst, hur kan du veta att något är förstahandsinformation? Och om detta stämmer, så blir det väldigt svårt att lägga upp utrikesnyheter ifrån svt, tv 4, dn svd, eftersom de ofta får sina nyheter ifrån de stora mediebolagen i USA.

Men det är ju uppenbart att du aldrig skulle ta bort en nyhet ifrån DN, SVD, TV4, SVT, BBC, CNN etc om de tog upp en nyhet. Du skulle knappast begära förstahandsinformation där. Du hittar på att du vill ha förstahandsinformation, men vad du egentligen gör är att du medvetet censurerar medier. Och du har nu försökt dig på att censurerat Russia Today och Alex Jones. Det är väldigt allvarligt.

Nyheter har relevans oavsett vilken media kanal de kommer ifrån, du ska inte ha rätt att få för censurera nyheter för att du anser att källan inte är trovärdig. För om det är trovärdighet vi ska gå efter, så kan vi inte publicera en enda nyhetsartikel. Varenda större tidning och nyhetsförmedling i västvärlden rapporterade under Bush regimen, om att det fanns massförstörelsevapen i Irak. Det var rena lögn nyheten, ändå censurerar du inte dessa mediekanaler som totalt borde tappat sitt förtroende som trovärdiga när de sa detta. Alex Jones var en av dem som rapportera att massförstörelsevapnen i Irak var en lögn.

Det är en sak att påstå att nyheten inte är relevant till piratpartiets politik, men att angripa källan till nyheter ifrån Russia Today, eller Infowars.com eller Alex Jones är oacceptabelt! Även om man exempelvis inte har ett dugg förtroende för Dagens Nyheter som ärlig nyhetsförmedlare, tänk bara på alla gånger DN visar sig ha ljugit eller publicerat felaktigheter om piratpartiet etc. Men trots det så skulle du aldrig ta bort en artikel bara för att DN är en oärlig nyhetsförmedlare. Det är trots allt ett nyhetsvärde i sig att höra vad DN säger om en nyhet, eller vad svd säger, eller vad Stockholms fria tidning säger, på samma sätt är det av intresse att få veta vad Infowars.com och Alex Jones har att säga om en nyhet. Dessutom så är många gånger en Infowars artikel fylld av länkar till andra medier som rapporterat om samma sak. Så Infowars är på många sätt en nyhetssökmotor, precis som Google är en sökmotor. Så det är väldigt dumt att censurera infowars.

Dessutom så är ju nyhetsforumet till för att om någon lägger upp en länk, så kan andra lägga upp andra länkar som antingen bekräftar eller motsäger nyhetens trovärdighet. Det är ju det som är hela poängen med Internet, att folk fritt ska få lägga upp information och att folk direkt kan ge feedback på informationen genom att redovisa fakta.
Men denna process förstör du totalt genom att moderera utifrån din egen åsikt att Alex Jones är dålig. Jag tycker du borde skämmas och anmäla dig själv för att ha misskött ditt uppdrag och säga upp dig ifrån ditt uppdrag som moderator, för du har uppenbarligen en anti-internet inställning till information angående nyheter. Dessutom hade du fel. och både Russia Today och Alex Jones har minst lika många trovärdiga nyheter som exempelvis svt och tv 4.

Drudge report en av de största nyhetsförmedlingarna på nyheter på internet har förtroende för Infowars och länkar dem till sin sida. Så du har absolut ingenting att gå på, du är bara inkompetent och pinsam i ditt agerande. Säg upp dig ifrån ditt uppdrag!

http://www.drudgereport.com/

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Piratideologi - Vad är Orsaken till Övervakningssamhällets Framfart?
http://forum.piratpartiet.se/Topic196482-271-1.aspx

(#7) Gammal
dansve Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #192904
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-10, 07:32

Citat:
Bojkotte (2010-Feb-10)Så du har absolut ingenting att gå på, du är bara inkompetent och pinsam i ditt agerande. Säg upp dig ifrån ditt uppdrag!
Märkligt hårda ord för att komma från en ny medlem på forum.

(#8) Gammal

Winston Smiths avatar

Länk: #192908
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-10, 07:42

Citat:
Bojkotte (2010-Feb-10)din egen åsikt att Alex Jones är dålig
Min bedömning är att Alex Jones är oseriös och opålitlig och många verkar dela den uppfattningen. Många har reagerat på att Alex Jones konspirationsteorier hamnar högst på Piratpartiet LIVE så vi har försökt att flytta dessa ickenyheter från Nyheter/Media till Övrig diskussion så fort som möjligt. I något fall har kanske en riktig nyhet slunkit med och det har vi då rättat till genom att flytta tillbaka tråden och hyfsa till den genom att ändra trådrubriken så att den reflekterar själva nyheten stället för "intervju med Alex Jones" eller liknande. Situationen skulle underlättas av att forumsdeltagarna låter bli att posta nyheter med Alex Jones som enda källa.

(#9) Gammal
DrakeICN Inte uppkopplad

DrakeICNs avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #192918
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-10, 08:52

Citat:
Daniel Svensson (2010-Feb-10)
Citat:
Bojkotte (2010-Feb-10)Så du har absolut ingenting att gå på, du är bara inkompetent och pinsam i ditt agerande. Säg upp dig ifrån ditt uppdrag!
Märkligt hårda ord för att komma från en ny medlem på forum.
Du har aldrig övervägt möjligheten att detta är Malavels nya alias och han nu fortsätter sprida smitta i nyhetsforumet?

“What are the differences between Mark Zuckerberg and me? I give private information on corporations to you for free, and I’m a villain. Zuckerberg gives your private information to corporations for money and he’s Man of the Year.” – Julian Assange

(#10) Gammal
Marcus Borg Inte uppkopplad

Marcus Borgs avatar

Reg.datum: Oct 2009

Länk: #192919
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-10, 08:54

I vad grundar du ditt påstående över att Alex Jones är oseriös och opålitig som nyhetskälla? Att Russia Today som är en av de nyhetskanaler som verkligen granskar västvärlden väljer att ha med honom kanske innebär att han har något att komma med. Den nyheten jag lade upp som du flyttade till övrigt var en intervju om ett av de många totalitära lagförslag som kommer i USA. Många inom piratpartiet talar ständigt om konspirationer, t. ex ett övervakningssamhälle bygg upp. Att säga att vi är på väg till Orwells 1984 genom våra myndigheters agerande är i sig en konspirationsteori. Om du och andra nu tycker att det kommer upp "olämplig" information på live-sidan, kan ni inte skapa någon slags fördröjning istället för att kvickt censurera forumet.

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Förslag, ris och ros till moderatorn Martin Ekdahl Martin Ekdahl Forumgruppen/teknisk support 6 2011-10-08 14:27
Kritik (eller varför inte beröm?) till moderatorn DrakeICN DrakeICN Forumgruppen/teknisk support 21 2011-07-11 05:29
Kritik och synpunkter till moderatorn Tommten Tommten Forumgruppen/teknisk support 14 2011-01-11 22:54
Kritik till moderatorn i DL-utfrågning piratcensur Forumgruppen/teknisk support 1 2010-01-27 23:03
Kritik/förslag/tips till moderatorn Tommten Tommten Forumgruppen/teknisk support 32 2009-12-12 17:39