Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008
Standard Kritik och synpunkter till moderatorn Tommten - 2009-12-12, 17:31

Välkommen!

Länka till tråden/inlägget du har synpunkter på så jag vet vad du pratar om och skriv ner dina synpunkter här.
Om jag har modererat något så är det här ett lämpligare ställe att kommentera min moderering än i den modererade tråden.

Denna tråden är enbart till för att ge synpunkter och kritik om och för min moderering till/med mig.
Ni ska alltså inte diskutera eller kommentera varandras synpunkter eller framföra några åsikter som inte har med min moderering att göra.

Enligt våra hårdare modereringsregler på den här forumsektionen, kommer åtgärder vidtas mot användare som inte följer min beskrivning ovan.
Jag hoppas detta kommer leda till en lättläst och konstruktiv tråd.

(#2) Gammal
Myggiz Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #186657
Standard RE: Kritik och synpunkter till moderatorn Tommten - 2009-12-14, 13:43

http://forum.piratpartiet.se/FindPost189663.aspx

Givetvis inget med motionen att göra så inte mycket att snacka om....

Intressantare är dock att jag får tillsägelsen men t.ex in Rutros
vars inlägg jag svarade på.

Men det förstås.. Han är ju Pro PP så intresse för tillsägning finns ju inte direkt....

---

Etablissemanget "Vi skrotar skolor och upphovsrätten"

Piratpartiet "Hurra, det gillar vi. Vi röstar för detta!!"

(#3) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Länk: #186801
Standard RE: Kritik och synpunkter till moderatorn Tommten - 2009-12-14, 19:52

Citat:
Myggiz (2009-Dec-14)http://forum.piratpartiet.se/FindPost189663.aspx
Givetvis inget med motionen att göra så inte mycket att snacka om....
Intressantare är dock att jag får tillsägelsen men t.ex in Rutros vars inlägg jag svarade på.
Men det förstås.. Han är ju Pro PP så intresse för tillsägning finns ju inte direkt....
Det tänkte jag faktiskt inte så mycket på. Om du känner dig särbehandlad så var det inte medvetet i alla fall. Jag tror inte vem som skrev hade så mycket med saken att göra. Med det menar jag att om det hade varit RUTROS som skrivit precis det du skrivit i tråden och du som skrivit det han skrev, så hade nog mitt inlägg sett likadant ut, fast med RUTROS namn som tillsägning istället, eftersom det vore hans inlägg som var inlägget ovanför mitt när jag gjorde tillsägelsen. Det är vad jag tror, men det är ju omöjligt att svara på det eftersom situationen aldrig har inträffat...

(#4) Gammal
mobboffer Inte uppkopplad

mobboffers avatar

Reg.datum: May 2006

Länk: #189817
Standard RE: Kritik och synpunkter till moderatorn Tommten - 2010-01-10, 08:39

Tommten skrev följande till mig:
Citat:
Du får en grov tillsägelse på gränsen till varning. Uppmuntran och beröm för att någon vill gå ur partiet gynnar inte debattklimatet eller partiet på något sätt. Det är eftersträvansvärt att få fler medlemmar och uppmuntra mer engagemang och aktivism för partiet, inte motsatsen. Vi i forumgruppen tycker det här är ganska allvarligt. Skriver även detta för att upplysa andra som läser tråden om det.
Varför det ska vara förbjudet att skriva saker som kan skada partiet?

(#5) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Länk: #189893
Standard RE: Kritik och synpunkter till moderatorn Tommten - 2010-01-11, 04:43

Citat:
malavel (2009-Dec-16)
Citat:
Talismanen (2009-Dec-16)Därför har jag tillskrivit partiledningen och kommer med omedelbar verkan att utträda ur piratpartiet.
Bra! Don't let the door hit you on the way out.
Malavel, piratpartiet tycker det är eftersträvansvärt att få fler medlemmar och uppmuntra mer engagemang och aktivism för partiet, inte motsatsen. Otrevliga kommentarer som den du gör ovan, där du även visar glädje över en förlorad medlem, hör inte hemma på piratpartiets forum.

(#6) Gammal

mobboffers avatar

Länk: #189903
Standard RE: Kritik och synpunkter till moderatorn Tommten - 2010-01-11, 06:47

Citat:
Tommten (2010-Jan-11)
Citat:
malavel (2009-Dec-16)
Citat:
Talismanen (2009-Dec-16)Därför har jag tillskrivit partiledningen och kommer med omedelbar verkan att utträda ur piratpartiet.
Bra! Don't let the door hit you on the way out.
Malavel, piratpartiet tycker det är eftersträvansvärt att få fler medlemmar och uppmuntra mer engagemang och aktivism för partiet, inte motsatsen. Otrevliga kommentarer som den du gör ovan, där du även visar glädje över en förlorad medlem, hör inte hemma på piratpartiets forum.
Jaha, så man får skriva saker som skadar partiet då? Men nu ändrar du dig till att man inte får visa glädje över nånting som kan skada partiet. Korrekt?

Jag har inga problem med tillsägelsen i sig. Det är motiveringen som är bristande.

(#7) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Länk: #189905
Standard RE: Kritik och synpunkter till moderatorn Tommten - 2010-01-11, 07:52

Jag gillar konstruktiv kritik, så beskriv gärna ordagrant hur du tycker motiveringen till tillsägelsen som du inte har några problem med skulle sett ut för att du skulle vara tillfredställd med den.

(#8) Gammal

mobboffers avatar

Länk: #189914
Standard RE: Kritik och synpunkter till moderatorn Tommten - 2010-01-11, 11:11

Citat:
Tommten (2010-Jan-11)Jag gillar konstruktiv kritik, så beskriv gärna ordagrant hur du tycker motiveringen till tillsägelsen som du inte har några problem med skulle sett ut för att du skulle vara tillfredställd med den.
Ha! Din lilla lata moderator!

Du skulle kunna skriva som agnesson:
Citat:
Vi vill ha ett trevligt debattklimat på detta forum. Om var och varannan person skulle skriva "fan vad skönt att du lämnade partiet" skulle nivån på debattklimatet minska rejält. Det tillför varken diskussionen någonting och det ser dåligt ut.

(#9) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Länk: #189916
Standard RE: Kritik och synpunkter till moderatorn Tommten - 2010-01-11, 11:18

Citat:
malavel (2010-Jan-11)
Citat:
Tommten (2010-Jan-11)Jag gillar konstruktiv kritik, så beskriv gärna ordagrant hur du tycker motiveringen till tillsägelsen som du inte har några problem med skulle sett ut för att du skulle vara tillfredställd med den.
Ha! Din lilla lata moderator!

Citat:
Du skulle kunna skriva som agnesson:
Citat:
Vi vill ha ett trevligt debattklimat på detta forum. Om var och varannan person skulle skriva "fan vad skönt att du lämnade partiet" skulle nivån på debattklimatet minska rejält. Det tillför varken diskussionen någonting och det ser dåligt ut.
Okej. Tack för tipset. Jag ska titta tillbaks på det här tipset om en liknande situation uppkommer.

(#10) Gammal
Bojkotte (Blev avstängd utan anledning och förklaring) Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2010

Länk: #193566
Standard RE: Kritik och synpunkter till moderatorn Tommten - 2010-02-13, 19:35

Jag uttryckte min åsikt emot polisens mycket farliga agerande och krävde ett upprop att poliserna sparkas, detta kräver en egen tråd eftersom det har en helt annan infallsvinkel och jag tycker PP som parti ska stå bakom uppropet, jag blir då varnad. Tommtens agerande är oacceptabelt! Avgå Tommten! Tommten borde sparkas ut ur Piratpartiet han är uppenbarligen ingen pirat.

http://forum.piratpartiet.se/Topic196612-16-1.aspx

Tommten har dessutom trakasserat mig i andra inlägg där han varit arrogant och påpekat att mina uppfattningar är tokiga. Nu vill han ge igen av personliga skäl!
Avgå Tommten!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Piratideologi - Vad är Orsaken till Övervakningssamhällets Framfart?
http://forum.piratpartiet.se/Topic196482-271-1.aspx

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kritik (eller varför inte beröm?) till moderatorn DrakeICN DrakeICN Forumgruppen/teknisk support 21 2011-07-11 05:29
Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith Winston Smith Forumgruppen/teknisk support 214 2010-11-01 22:44
Kritik till moderatorn i DL-utfrågning piratcensur Forumgruppen/teknisk support 1 2010-01-27 23:03
Kritik/förslag/tips till moderatorn Tommten Tommten Forumgruppen/teknisk support 32 2009-12-12 17:39
Tredje brevet: Förslag till valsedel, ge synpunkter ! Är det OK ? Urban Sundström 25. Gävleborgs län 2 2006-04-05 18:14