Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006
Standard Sv: Förändring under politik, hur? - 2010-10-16, 18:02

Detta sista blir för rörigt. Tycker jag.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

(#2) Gammal
AndersLindbäck Inte uppkopplad

AndersLindbäcks avatar

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #241592
Standard Sv: Förändring under politik, hur? - 2010-10-17, 17:32

Citat:
Ursprungligen postat av Henry Rouhivuori Visa inlägg
Detta sista blir för rörigt. Tycker jag.
+1 Det känns som det är bättre och samla alla diskussioner om ny politik i samma forumdel.

Ordförande PP Västmanland. Blogg: http://kunskapssamhallet.se/
Mitt vita rena mjöl och andras smutsiga fingrar gör degen oätlig.
Upphovsrättsmonopol är ingen äganderätt utan en statlig garanterad nyttjanderätt med extremt lång tidsbegränsad rätt att bestämma över verket.

(#3) Gammal
of_darkness Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #241594
Standard Sv: Förändring under politik, hur? - 2010-10-17, 18:01

Citat:
Ursprungligen postat av AndersLindbäck Visa inlägg
+1 Det känns som det är bättre och samla alla diskussioner om ny politik i samma forumdel.
men det är fullkomligt ologiskt och stämmer inte in på vår forumsstruktur, elelr någon struktur som helst, man är intresserad av politik före nytt eller gammalt, inte tvärtom vill jag å de bestämdast hävda.

Och särskilt rörigt är det ju inte, utan extremt tydligt snarare.

Skillnad på om vi skulle pressentera färdiga dokument, då är ju det omvända fullkomligt självklart.

Kontakt (e-post föredras):robert.nyberg@piratpartiet.se
Tel och sms:0763082850

(#4) Gammal
Winston Smith Inte uppkopplad

Winston Smiths avatar

Länk: #241600
Standard Sv: Förändring under politik, hur? - 2010-10-17, 19:39

Det gör väl inget att vissa frågor slår på fler än ett område (t.ex. integritet och upphovsrätt)? Mitt förslag är att behålla "Integritet och privatliv", "Upphovsrätt", "Patenträtt" och "Djävulens advokat" men att slå ihop "Piratideologi" med "Övrigt relaterat till vår politik" enligt nedan.

Integritet och privatliv (som idag)
Upphovsrätt (som idag)
Patenträtt (som idag)
Övrig piratpolitik (ny)
Djävulens advokat (som idag)

I "Övrig piratpolitik" bör det vara tillåtet att ta upp frågor och områden som idag inte tillhör Piratpartiets politik. Det behövs en sådan sektion för att partiet ska kunna förnyas och som en ventil för alla mer udda förslag som dyker upp emellanåt. Jag hoppas att det inte leder till att troll tar över sektionen helt och hållet. Hur som helst så kan de tre sakområdessektionerna förbli fokuserade.

(#5) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #241606
Standard Sv: Förändring under politik, hur? - 2010-10-17, 19:54

Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith Visa inlägg
Det gör väl inget att vissa frågor slår på fler än ett område (t.ex. integritet och upphovsrätt)? Mitt förslag är att behålla "Integritet och privatliv", "Upphovsrätt", "Patenträtt" och "Djävulens advokat" men att slå ihop "Piratideologi" med "Övrigt relaterat till vår politik" enligt nedan.

Integritet och privatliv (som idag)
Upphovsrätt (som idag)
Patenträtt (som idag)
Övrig piratpolitik (ny)
Djävulens advokat (som idag)

I "Övrig piratpolitik" bör det vara tillåtet att ta upp frågor och områden som idag inte tillhör Piratpartiets politik. Det behövs en sådan sektion för att partiet ska kunna förnyas och som en ventil för alla mer udda förslag som dyker upp emellanåt. Jag hoppas att det inte leder till att troll tar över sektionen helt och hållet. Hur som helst så kan de tre sakområdessektionerna förbli fokuserade.
+1

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

(#6) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #241776
Standard Sv: Förändring under politik, hur? - 2010-10-18, 14:45

Sen ska vi också komma ihåg att göra det enkelt för oss moderatorer. :-)

Att slå ihop Piratideolog och Övrigt relaterat till vår politik verkar det finnas ett konsensus kring.

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

(#7) Gammal

Winston Smiths avatar

Länk: #252982
Standard Sv: Förändring under politik, hur? - 2011-01-06, 16:19

Citat:
Ursprungligen postat av agnesson Visa inlägg
Att slå ihop Piratideolog och Övrigt relaterat till vår politik verkar det finnas ett konsensus kring.
Nu är det gjort. Piratideologi och Övrigt relaterat till vår politik är sammanslagna till Övrig piratpolitik.

(#8) Gammal

Winston Smiths avatar

Länk: #252984
Standard Sv: Förändring under politik, hur? - 2011-01-06, 16:24

Tommten har argumenterat för att ta bort Djävulens Advokat i en annan tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av Tommten Visa inlägg
Djävulens advokat tycker jag är ett meningslös forum som kan tas bort eftersom alla som inte håller med i någon tråd, vart de än ligger, agerar lite djävulens advokat i de trådarna. De trådarna det blir diskussion i finns det ju äkta motargumentörer i och antipirater som vill lägga sig i överallt ändå.
Mitt förslag är att arkivera Djävulens Advokat så att inga nya trådar skapas där men de gamla finns tillgängliga någonstans på ett sammanhållet sätt.

Ett syfte med detta är att få fart på diskussionen under Integritet och privatliv, Upphovsrätt och Patenträtt. Som det är nu så tycks användarna tveka att posta där. Användarna bör förstås huvudsakligen posta i dessa sektioner om frågan hör någorlunda hemma där. För andra frågor har vi Övrig piratpolitik.

Någon kanske tänker att sektionen Djävulens Advokat är ett bra ställe att öva upp sig på att svara på svåra frågor från folk på gator och torg men tittar man närmare på sektionen ifråga så tycker jag att det är tveksamt om det finns så mycket att hämta där, bortsett från ett och annat guldkorn kanske.

(#9) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #252996
Standard Sv: Förändring under politik, hur? - 2011-01-06, 16:54

Djävulens advokat borde arkiveras. Det känns varken speciellt seriöst eller meningsfullt med låtsasdiskussioner. Det blir ändå aldrig lika bra som en riktig meningsmotståndare. Vill man diskutera tex upphovsrätt, patent och framföra riktig kritik mot PPs ställningstaganden eller brist på ställningstaganden så borde det göras bäst i de andra kategorierna istället för i djävulens advokat. Det borde finnas tillräckligt med debattmöjligheter utan att fejka ihop en debatt och leka meningsmotståndare.

Dessutom verkar de flesta trådarna i djävulens advokat vara trådar från det gamla forumet med missbildade quotes med en miljard extra radbrytningar vilket gör trådarna nästan oläslig. Bort med skiten tycker jag!

EDIT: Såg inte att winston framförde mina argument från en annan tråd samtidigt som jag skrev det här, så nu vart det dubbelt...
Jag håller med Winstons förslag i alla fall! Arkivera!

Citat:
Ursprungligen postat av of_darkness Visa inlägg
Piratpartiets forum -> Piratpartiet -> Vår politik -> Djävulens advokat -> Nuvarande Politiska Ställningstaganden
Piratpartiets forum -> Piratpartiet -> Vår politik -> Djävulens advokat -> Framtida Politiska Ställningstaganden
Just det där blev lite konstigt va?

Senast redigerad av Tommten den 2011-01-06 klockan 17:19.

(#10) Gammal
of_darkness Inte uppkopplad

Länk: #253028
Standard Sv: Förändring under politik, hur? - 2011-01-06, 19:45

Citat:
Ursprungligen postat av Tommten Visa inlägg
Just det där blev lite konstigt va?
Njaä jag tog inte hänsyn till vilka forum som skulle finans under de 2 kategorierna utan tog o la samtliga forum. (observera endast illustration)

Kontakt (e-post föredras):robert.nyberg@piratpartiet.se
Tel och sms:0763082850

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är