Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Skaven Inte uppkopplad

Skavens avatar

Reg.datum: Apr 2009
Standard snälla nån forum admin fixa så denna blir mobil vänlig - 2011-11-14, 22:09

kan nån snälla fixa in stöd så man kan se forumet på ett bra set i mobilen finns flera pluggins till vBulletin som gör den vänlig till iphone/ipad/android. helst skulle jag villa se ni faktiskt fixar in tapatalk.com plugin som är free när den är installerad så kan man köpa deras forum program för några kr,

men detta prog är bra för man kan hitta massa olika forum plus man prenumerera på forumen så man kan skriva kommentarer m.m.

det kostar inget för en forum admin att lägga till tapatalk.com pluginet, bara några minuters arbete

sänder med en bild så ni ser hur den ser ut i Safari i min iPhone vist man kan zooma men tillslut blir det jobbigt för ögonen
Bifogade miniatyrer
Klicka på bilden för en större version

Namn:	bild.PNG
Visningar:	104
Storlek:	204.2 KB
ID:	4294  

// Ursäkta Min Stavning jag Är Dyslectiker //
  Skicka ett meddelande via ICQ till Skaven Skicka ett meddelande via MSN till Skaven  
  (#2) Gammal
IsakGerson Inte uppkopplad

IsakGersons avatar

Länk: #270412
Standard Sv: snälla nån forum admin fixa så denna blir mobil vänlig - 2011-11-15, 06:35

I Maemo Linux för Nokia N900 funkar forumet utmärkt.

---

Scienta donum scienta est, unde vendi non potest

(#3) Gammal
Johan mlg Karlsson Inte uppkopplad

Johan mlg Karlssons avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #270420
Standard Sv: snälla nån forum admin fixa så denna blir mobil vänlig - 2011-11-15, 14:49

Det är inte så enkelt som att installera en plugin så får man magiskt mobilstöd är jag rädd.

Även om det på ytan ser ut som vi sitter och kör på ett vBulletin-forum så är hela mötes-delen av forumet en helt annan programvara och kommer alltså inte fungera med någon existerande mobil-plugin över huvud taget. Utan vi kommer vara tvugna att bygga en egen. Vilket i sin tur är myyyyycket jobb. I praktiken får hela IT-avdelningen i partiet nog lägga all sin fritid under flera månader för att det ska bli verklighet, och det känns helt enkelt inte som det är värt det.

Ett tips för att få sidan att se lite snyggare ut på mobiler är att fälla ihop menyn som ligger till vänster. (Dölj-knappen är längst till höger på översta raden.) Då får sidan betydligt bättre plats.

Det här är min signatur. Its my sig.

(#4) Gammal
IsakGerson Inte uppkopplad

IsakGersons avatar

Länk: #270424
Standard Sv: snälla nån forum admin fixa så denna blir mobil vänlig - 2011-11-15, 18:24

On another note: Man kanske kan ta bort sidebaren, nu när mötet är slut?

---

Scienta donum scienta est, unde vendi non potest

(#5) Gammal
Johan mlg Karlsson Inte uppkopplad

Johan mlg Karlssons avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #270437
Standard Sv: snälla nån forum admin fixa så denna blir mobil vänlig - 2011-11-16, 13:58

Jodå, den ska snart bort. Vill dock gärna ha kvar den så länge så alla hinner gå in och kolla hur det faktiskt gick i alla motioner.

Det här är min signatur. Its my sig.

(#6) Gammal
Aleexii Inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2011

Länk: #270473
Standard Sv: snälla nån forum admin fixa så denna blir mobil vänlig - 2011-11-18, 07:31

Johan, jag kanske kommer att kunna hjälpa till. Vi får ta bort mötes- delen het enkelt. Man ska i alla fall kunna logga in, se de senaste trådarna (så som man ser de från datorn), posta, samt söka igenom trådar, fast med begränsad antal svar.

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är