Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
WhiteHat Inte uppkopplad

WhiteHats avatar

Reg.datum: Feb 2012
Standard Mallen för att kandidera fungerar Inte i Firefox! - 2012-02-24, 13:50

Hejsan!

Då jag valde att kandidera så märkte jag att forumet väljer bort flertalet viktiga frågor som jag inte kunde svara på.

Därför ser min kandidering ut som sk*t mot för Magnus kandidering.
Vem är det som är ansvarig för forumet? Denne får gärna skicka mig ett PM med sin mail, så att jag kan vidarebefordra skärmdumparna så att ni kan jobba på att lösa problemen.

(#2) Gammal
Johan mlg Karlsson Inte uppkopplad

Johan mlg Karlssons avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #271972
Standard Sv: Mallen för att kandidera fungerar Inte i Firefox! - 2012-02-24, 14:16

Hej!

Det är mötespresidiet som ansvarar för utvecklingen av mötesplattformen. Vi kan nås på motespresidiet@piratpartiet.se (Det fungerar ofta att skriva i forumet också - med betoning på ofta. Det händer också att vi missar saker som skrivs i forumet.)

Nomineringsprocessen fungerar, så vitt jag vet faktiskt i Firefox. (All utveckling sker i Firefox och Chromium och saker testas sporadiskt i senare versioner av Internet Explorer.) Dock så har vi inte hunnit göra plattformen så lättanvänd som vi skulle önska än. Kan det vara så enkelt att du missförstått hur det fungerar? Prova det här:

* Förhandsgranska-funktionerna visar inte resultatet så som det ser ut när det är klart, utan den visar enbart en av texterna som är inskrivna.

* Ifall man nominerar sig själv så är det en tvåstegsraket. Först så skapar man en nominering av sig själv och först på nästa sida svarar man på den och skriver in sin presentation. Du kanske inte kom längre än till första sidan?

* När man nominerar sig själv så samlas det in betydligt färre uppgifter, främst kontaktuppgifter. I och med att du är inloggad på forumet så har du redan angett din mailadress i profilen och vi behöver därmed inte fråga om den igen. Dessa uppgifter är inget som visas publikt.

* När du har nominerat dig så får du en kod som du kan använda för att redigera din kandidatur ifall du skulle vilja ändra något. Inget är slutgiltligt än på någon månad.

Prova ovanstående, om du ändå har problem så skicka gärna iväg ett mail så kollar vi på det närmare.

Hälsningar
Johan Karlsson
2:a vice mötesordförande
Mötespresidiet
Piratpartiet

Det här är min signatur. Its my sig.

(#3) Gammal
WhiteHat Inte uppkopplad

WhiteHats avatar

Reg.datum: Feb 2012

Länk: #271977
Standard Sv: Mallen för att kandidera fungerar Inte i Firefox! - 2012-02-24, 17:22

Då är ju bara frågan, hur fasen gör jag för att uppdatera då?

(#4) Gammal
Johan mlg Karlsson Inte uppkopplad

Johan mlg Karlssons avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #271980
Standard Sv: Mallen för att kandidera fungerar Inte i Firefox! - 2012-02-24, 20:19

Du knappar in koden du i rutan "Nomineringskod" på den här sidan: https://forum.piratpartiet.se/showthread.php?t=36211

(Ja, den ligger där, mitt i brödtexten. Lite halvvirrigt kanske.)

Har du tappat bort koden, pm:a mig så kan jag ordna fram den igen.

Det här är min signatur. Its my sig.

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är