Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Taz_1999 Inte uppkopplad
Ola Andersson

Taz_1999s avatar

Reg.datum: Jul 2009
Standard Att det inte GÅR att ange verkligt namn vill jag ändra på så det är möjligt - 2012-05-06, 12:57

Jag startade denna tråd häromdagen:

Hur du visar ditt verkliga namn vid din avatar om det inte framgår av ditt användarnamn

... då jag fått påtalat att mitt verkliga och mycket vanliga namn, som därmed inte är lämpligt som användarnamn, faktiskt inte syns inuti profilen på mig.

Jag startade tråden för att berätta att man kan ange "Egen användartitel" istället, men den kan inte "vanliga" forummedlemmar ändra, bara de med högre rättigheter, vilket jag har som mötespresidiemedlem.

Jag tycker att denna rättighet, skall ges till alla forummedlemmar och kanske skall egen användartitel-fältet byta namn till "Verkligt namn" eller något liknande? Med motsvarande regeländring - att fältet bara får innehålla verkliga namn? På så vis blir det frivilligt, men framför allt möjligt, att visa verkligt namn.

I tråden ovan förklarar jag även varför signaturfältet också är en lösning, men en mindre bra sådan.

Om denna motion går igenom så behövs ju något sätt att kunna ange verkligt namn så det syns.

(Sedan noterar jag att på andra forum baserade på vBulletin, kan man både ha en presentation i profilen och ett större foto, det går inte i Piratpartiets forum. Kanske det kan kopplas på det med?)
Bifogade miniatyrer
Klicka på bilden för en större version

Namn:	99.se.jpg
Visningar:	97
Storlek:	124.9 KB
ID:	4449  
  Skicka ett meddelande via ICQ till Taz_1999 Skicka ett meddelande via AIM till Taz_1999 Skicka ett meddelande via MSN till Taz_1999 Skicka ett meddelande via Skype™ till Taz_1999  
  (#2) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #276345
Standard Sv: Att det inte GÅR att ange verkligt namn vill jag ändra på så det är möjligt - 2012-05-06, 13:01

Jag kan tänka mig att vi aktiverar användartitel om vi samtidigt sätter begränsningen att det ska användas för ens riktiga namn. Roliga titlar tror jag inte skapar något direkt mervärde.

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

(#3) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #276360
Standard Sv: Att det inte GÅR att ange verkligt namn vill jag ändra på så det är möjligt - 2012-05-06, 14:24

Citat:
Ursprungligen postat av agnesson Visa inlägg
Jag kan tänka mig att vi aktiverar användartitel om vi samtidigt sätter begränsningen att det ska användas för ens riktiga namn. Roliga titlar tror jag inte skapar något direkt mervärde.
Jag som har mitt namn som forumnick hade isåfall tänkt att skriva in mitt fina domännamn där (utan www såklart), om det går för sig.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

(#4) Gammal
Johan mlg Karlsson Inte uppkopplad

Johan mlg Karlssons avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #276385
Standard Sv: Att det inte GÅR att ange verkligt namn vill jag ändra på så det är möjligt - 2012-05-06, 21:49

Citat:
Ursprungligen postat av Henry Rouhivuori Visa inlägg
Jag som har mitt namn som forumnick hade isåfall tänkt att skriva in mitt fina domännamn där (utan www såklart), om det går för sig.
Mja, mjä. Nej. Det är av sådanna anledningar som det inte är aktiverat.

Ola vill ha sitt namn. (Tills han ångrar sig en dag och blir asförbannad på PP för vi sprider hans namn överallt. Det har hänt med andra.)
Du vill ha din domän. (Tills domänen slutar funka och du blir asförbannad på PP för vi sprider en felaktig domän överallt. Det har hänt med andra.)
Någon tredje vill ha "Ordförande UP Avsidesbacka". (Tills han ångrar sig och blir asförbannad på PP för vi sprider att han är ordförande i en förening han inte är medlem i. Det har hänt med andra.)
Någon fjärde vill ha.. och så vidare.

Sedan har vi också PUL att tänka på. Vi KAN tillåta folk att lagra information om sig själva här på forumet, men det betyder också att vi är tvugna att göra PUL-utdrag när någon ber om det. Det är hiskeligt mycket administration.

Det här är min signatur. Its my sig.

(#5) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #276386
Standard Sv: Att det inte GÅR att ange verkligt namn vill jag ändra på så det är möjligt - 2012-05-06, 22:05

@Johan mlg Karlsson: Då är det bättre så som det är nu, enligt min mening.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är