Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
heriksson Inte uppkopplad

herikssons avatar

Reg.datum: Sep 2010
Standard Hjälp att hitta en länk - 2011-11-15, 11:18

Hej all,

Jag satt just med min chef och diskuterade TV-showen "Person of intrest" vilken jag tycker är byggd på en förkastlig grund, att rättfärdiga övervakning.
Min chef trodde inte att teknik fanns att övervaka alla på en gång som det visas i showen, och det är ju sant att det är inte är lika visuellt, men datan vi ger av oss sparas ju med hjälp av lagar som datalagringsdirektivet och så vidare (i vissa länder än så länge).
Jag tänkte visa honom lite mer ang. detta, och jag kom att tänka på en flash fil jag såg för typ 1 år sen - 1 och ett halvt år sen där en tysk politiker hade gjort om datalgringsinformation till en visuell flashfil som visade alla hans rörelser över en vecka (tror jag att det var iaf).
Jag försökte hitta den, men jag hittar den bara inte. Jag kommer i stort sett bara ihåg lite generellt ang. den, och undrade om det fanns nån som vet vart den finns att hitta.

Jag skulle så jättegärna vilja visa min chef den filen så han får upp ögonen på vad som håller på att hända för tillfället, och om jag känner honom rätt så kommer en så visuellt poängterande fil att slå honom hårt.

PS: Om det här ska postas nån annan stans, så måste jag be om förlåtelse, och flytta tråden gärna till rätt ställe isåfall.

MVH
/Henrik

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer