Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-08, 13:23

Jag misstänker att många med minne från förra kvoteringscirkusen, med stor avsky, ilska och avsmak kommer avslå en motion som resurrectar kvoteringsdiskussionen igen. Kanske någon på samma möte ska motionera om att det ska vara okej att sprida barnporrbilder där äkta barn är utsatt för äkta övergrepp också så vi får en extra otrevlig nostalgitripp från negativt tumult inom PP? Det vore ju verkligen jätteroligt.
  Skicka ett meddelande via MSN till Tommten Skicka ett meddelande via Skype™ till Tommten  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #276489
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-08, 13:26

Citat:
Ursprungligen postat av Aki Visa inlägg
Är ni inte väldigt off topic nu? Diskutera huruvida kristendomen är äcklig i en annan tråd.
När jag tog upp saken så gällde det en skillnad mellan hur SD och PP hanterar moralfrågor.
  Skicka ett meddelande via MSN till Tommten Skicka ett meddelande via Skype™ till Tommten  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Winston Smith Inte uppkopplad

Winston Smiths avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #276677
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-13, 04:25

Jag håller inte med om SD:s problembeskrivning och har därför inte lust att ta ställning till deras förslag eftersom jag upplever deras mindre fascistoida förslag (om lägre skatter för pensionärer m.m.) som en dimridå med det huvudsakliga syftet att skymma deras egentliga bakåtsträvande agenda.

Frågeställningen i trådens första inlägg verkar för övrigt inte rimma med trådrubriken. Rubriken ställer frågan om det finns piratpolitik hos SD medan trådens första inlägg ställer frågan till oss här i detta forum hur vi ställer oss till SD:s partiprogram.

Rent ideologiskt ser jag inga likheter mellan PP och SD. Det enda som förenar är väl att båda är i opposition och dessutom något av oetablerade spelare. Att man är oetablerade betyder inte att man har något för övrigt gemensamt. Min fiendes fiende är inte min vän.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är