Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Taz_1999 Inte uppkopplad
Ola Andersson

Taz_1999s avatar

Reg.datum: Jul 2009
Standard Jag har gjort en demo av ett forum för aktivister – aktivistforumet. Räddningen för Piratpartiet eller "Meh..."? - 2012-09-09, 03:53

Hejsan

I denna tråd hintade jag lite om vad det var för ide jag hade.

Var diskuterar jag en ide att skapa en ny avdelning på forumet för människor som vill GÖRA saker?

Det heter ju release early, release often, så här är det forum jag jobbat med en tid:

http://alltommig.nu/index.php/forum/aktivistforumet

Jag hoppas vi kan diskutera det kloka i att skapa ett forum för aktivister?

De två viktigaste trådarna att läsa är:
  1. vad iden bakom aktivistforumet är och vilka problem jag försöker lösa
  2. det är ett demoforum

Om du vill sätta dig in i forumet och förstå potentialen i iden, räkna med att klicka runt i någon timme först.

Jag vill tex peka på denna halvfärdiga artikel om hur man gör en Podcast/internetradio som ett exempel på halvfärdig och konkret internutbildning. Eller varför inte den om hur man startar lokalavdelningar? Inte för att de är speciellt bra, men det intressanta är potentialen att hitta sådan information på ett och samma ställe. Bok, tv och filmforumet är en av mina favoriter också.

En person har hjälpt till lite granna, Erik Lönroth, men resten har jag gjort själv. Tack Erik!

Just nu är registering låst, så ingen kan skriva. Ledsen för det.

Ber också om ursäkt för att de filmer jag tänkte spela in för att visa upp saker (hur projekt skall funka tex) inte är klara och för allt annat som är utkast.
  Skicka ett meddelande via ICQ till Taz_1999 Skicka ett meddelande via AIM till Taz_1999 Skicka ett meddelande via MSN till Taz_1999 Skicka ett meddelande via Skype™ till Taz_1999  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Taz_1999 Inte uppkopplad
Ola Andersson

Taz_1999s avatar

Länk: #277991
Standard Sv: Jag har gjort en demo av ett forum för aktivister – aktivistforumet. Räddningen för Piratpartiet eller "Meh..."? - 2012-09-09, 17:43

Nu har jag öppnat min site för registering också. Så att den som vill kan registera sig, och skriva i aktivistforumet.

Man kan ge feedback i denna tråd i Piratpartiets forum, eller i forumet för feedback i aktivistforumet här:

http://alltommig.nu/index.php/forum/...t-goera-listan
  Skicka ett meddelande via ICQ till Taz_1999 Skicka ett meddelande via AIM till Taz_1999 Skicka ett meddelande via MSN till Taz_1999 Skicka ett meddelande via Skype™ till Taz_1999  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Taz_1999 Inte uppkopplad
Ola Andersson

Taz_1999s avatar

Länk: #278059
Standard Sv: Jag har gjort en demo av ett forum för aktivister – aktivistforumet. Räddningen för Piratpartiet eller "Meh..."? - 2012-09-14, 12:12

Jag har nu stängt ner forumet baserat på den feedback jag har fått.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är