Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Nils Karlsson Pyssling Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2009
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-04-21, 10:15

Till DANIEL EKBLAD:

Jag gick in på mediabot.se och såg att man kunde betala via Bankgiro. Jag slog på bankgirot och såg att det tillhörde DANIEL EKBLAD. Känns lite oseriöst när du skriver att du känner killarna bakom och hävdar att dom är seriösa och sedan visar det sig att det är ditt konto som pengarna går in på. Ser även att du har marknadsfört din "tjänst" på samma vis på flashbacks forum.

Varför går du inte bara ut och säger att det är din tjänst med en gång och svarar på frågor som kan tänkas komma?

Driver du den som en enskildfirma, ekonomisk förening eller aktiebolag och varför?

Svara med citat
  (#2) Gammal
Glith Inte uppkopplad

Gliths avatar

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #139948
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-04-21, 10:22

Nu ska jag inte måla fan på väggen som man säger.. men det har exploderat av en massa oseriöst folk som försöker ta tillfället i akt efter IPRED och TPB-domen och lura folk att betala pengar på ickefungerande och ibland obefintliga "säkerhetstjänster".

Lite vanligt sunt förnuft hoppas jag alla har som funderar på att nyttja sånna tjänster.

--
One man alone cannot fight the future.

Svara med citat
  (#3) Gammal
megaman Inte uppkopplad

megamans avatar

Reg.datum: Mar 2007

Länk: #139951
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-04-21, 10:29

relakks har funkat bra för mig på sistone, har varit uppkopplad i över en dag och det kopplas inte ned, stänger ibland själv VPN när jag inte behöver den eller stänger av datorn. Hastigheten är något lägre än vanligt men går just nu snabbt.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Daniel Ekblad Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #140006
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-04-21, 12:13

Citat:
Nils Karlsson Pyssling (2009-Apr-21)

Till DANIEL EKBLAD:

Jag gick in på mediabot.se och såg att man kunde betala via Bankgiro. Jag slog på bankgirot och såg att det tillhörde DANIEL EKBLAD. Känns lite oseriöst när du skriver att du känner killarna bakom och hävdar att dom är seriösa och sedan visar det sig att det är ditt konto som pengarna går in på. Ser även att du har marknadsfört din "tjänst" på samma vis på flashbacks forum.

Varför går du inte bara ut och säger att det är din tjänst med en gång och svarar på frågor som kan tänkas komma?

Driver du den som en enskildfirma, ekonomisk förening eller aktiebolag och varför?

På grund av att folk helt enkelt inte ska ringa ner våra familjer och skicka massa konstiga brev. Därav har vi inte velat använda våra namn. Självklart var det ju inte smart gjort nu i efterhand. Men vi har alltid använt våra namn i mail till människor och mitt namn står även under stadgar.

Och vad det gäller flashback så har jag aldrig startat nån tråd där, alldeles för mycket personliga påhopp om man skulle göra det men har däremot skrivit lite om det.

Det bedrivs som en ideell förening.

Och självklart för att hjälpa folk om det nu blir så att det kommer skickas ut kravbrev och/eller bli en del skadestånd.

Du kan gärna få ringa mig om du vill fråga nåt, bara höra av dig till mig så fixar vi det.

:hehe:

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
FRA:s framtid osäker utan ny lag Anders Strömgren PP i media 3 2008-06-16 11:19
Relakks död? Ken Rabelius Övrig diskussion 2 2008-03-18 19:10
relakks down? In English 0 2007-10-14 03:12
Swedish company offers new passports for computers to surf the Web Christian Engström PP i media 0 2007-05-21 12:56
Relakks vito Relakks 33 2006-10-03 23:37