Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005
Standard 98. Eftersnack - 2008-12-07, 15:06

Allt eftersnack till mötet platsar i den här tråden.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #120639
Standard RE: 98. Eftersnack - 2008-12-07, 15:09

Det som var felet med #3 var att fel skåning plockades bort.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#3) Gammal
Andreas Käiväräinen Inte uppkopplad

Andreas Käiväräinens avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #120642
Standard RE: 98. Eftersnack - 2008-12-07, 15:31

Citat:
HR (2008-Dec-07)Det som var felet med #3 var att fel skåning plockades bort.

Jag tror också att det var det största felet som Odlund gjorde.

/// combatt

52 52 46 58 - http://www.lurig.se
  Skicka ett meddelande via MSN till Andreas Käiväräinen  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Länk: #120648
Standard RE: 98. Eftersnack - 2008-12-07, 16:39

Citat:
Andreas Käiväräinen (2008-Dec-07)
Citat:

Jag tror också att det var det största felet som Odlund gjorde.
Synd.

Nu får jag alltså ensam representera en och en halv miljon västsvenska väljare. Och eftersom "vi som var med" vet att väldigt mycket av valarbetet är av lokal karatär -- internet till trots -- så ser jag stora problem framför mig.

Hur kunna entusiasmera exempelvis Jonas "mannen från Brunnsparken" Lihnell, som i en månads tid, i ur och i skur, släpade med sig 10-15 kilo valmaterial på spårvagnen de två milen till Brunnsparken, där han sedan stod hela dagarna och pratade sig hes, ofta utan att ens ha pengar till mat på någon närliggande restaurang...

Och att eldsjälarna från Göteborg (förutom Jonas bland annat Balder Lingegård, Bo Leuf, Fredrik Moberg plus en uppsjö andra) gjorde nytta syntes ju i valresultatet, där Göteborg hade det överlägset högsta resultatet procentuellt sett, och till och med i absoluta siffror "slog" det betydligt större Stockholm.

Låt se om det fungerar med attachments här...

Bifogade filer
Filtyp: ods Riksdagsvalet 2006 -- Piratpartiet.ods (19.0 KB, 95 visningar)

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#5) Gammal
Snild Dolkow Inte uppkopplad

Snild Dolkows avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #120664
Standard RE: 98. Eftersnack - 2008-12-07, 20:29

Citat:
Citat:
Andreas Käiväräinen (2008-Dec-07)Jag tror också att det var det största felet som Odlund gjorde.

Awww.. Jag känner mig omtyckt.

Tack till alla som röstade. Jag ska verkligen göra mitt bästa.

Men HR och Andreas: Vilken skåning skulle annars tagits bort, egentligen? De andra skåningarna på listan är Amelia Andersdotter, Gustav Nipe, Ellen Söderberg och Sandra Grosse.

Snild Dolkow
  Skicka ett meddelande via ICQ till Snild Dolkow Skicka ett meddelande via MSN till Snild Dolkow  
Svara med citat
  (#6) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #120666
Standard RE: 98. Eftersnack - 2008-12-07, 20:58

Jag ser inte riktigt behovet av att dela upp hela Sverige i bitar och se till att varje bit är representerad på listan. Därför röstade jag på valberedningens förslag.

Björn, ser du ett behov av att få västsveriges frågor lyfta till EU och att endast personer från väst kan göra det? I så fall är det ju bättre för din del nu när du är ensam från västsverige och kan få fler kryss?

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

Svara med citat
  (#7) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #120667
Standard RE: 98. Eftersnack - 2008-12-07, 21:03

Citat:
Snild Dolkow (2008-Dec-07)Men HR och Andreas: Vilken skåning skulle annars tagits bort, egentligen? De andra skåningarna på listan är Amelia Andersdotter, Gustav Nipe, Ellen Söderberg och Sandra Grosse.
Tänkte först på Ellen Söderberg med tanke på göteborgarnas placering på Odlunds lista men kom på att det kan finnas en anledning varför hon placeras högre upp än dig, så Sandra Grosse skulle bort.

Jag tänkte dock inte i dom banorna att göra en egen lista - jag kryssade bara i pollen som jag kände för.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#8) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #120668
Standard RE: 98. Eftersnack - 2008-12-07, 21:04

Citat:

Jag tror att folk hade reagerat likadant om Jonas Lihnell eller Kalle Vedin hade plockats bort från en lista. Vi har helt enkelt otroligt duktiga aktivister över lag nu.

Dessutom har vi fått de bästa kort på hand som tänkas kan, rent dagspolitiskt, inför EU-valet.

Mycket hårt arbete återstår, men vi har två bra förutsättningar: tokigt duktiga aktivister och att dagspolitiken bara handlar om våra frågor.

Svara med citat
  (#9) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Länk: #120674
Standard RE: 98. Eftersnack - 2008-12-07, 22:23

Citat:
agnesson (2008-Dec-07)Björn, ser du ett behov av att få västsveriges frågor lyfta till EU och att endast personer från väst kan göra det?
Nej då, inte alls. Vi har ju som bekant bara frågor som är enbart av nationell karaktär -- ja rent av universell. Jag tänker enbart på hur det lokala valarbetet skall fungera. Det som alltså ligger till grund för vår eventuella framgång, oavsett hur duktiga vi är på internet.

Citat:
I så fall är det ju bättre för din del nu när du är ensam från västsverige och kan få fler kryss?
LOL! Jo, det var ju också ett sätt att se det. Nä, att jag skulle få så många personkryss att det spelar in på valresultatet tror jag inte ett ögonblick på. Om inte annat så är jag nog alldeles för kontroversiell i de flestas ögon...

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#10) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Länk: #120684
Standard RE: 98. Eftersnack - 2008-12-08, 00:14

Citat:
agnesson (2008-Dec-07)Jag ser inte riktigt behovet av att dela upp hela Sverige i bitar och se till att varje bit är representerad på listan. Därför röstade jag på valberedningens förslag
Inte millimeterrättvist nej, det skull vara både omöjligt samt onödigt/knasigt att försöka plocka fram någon från ställen där vi har i princip noll aktivitet. Däremot tycker jag i stort att det ska finnas en god spridning från alla våra distrikt. Ska man dra det absurdum att bara gå på person och inte på region skulle man ju kunna få fram en lista där alla kommer från Abborrträsk (eller Stockholm) och det tror jag ingen tycker är speciellt lämpligt.

vidare, från tråden om den listan jag presenterade:

Citat:
Anders Hedberg (2008-Dec-07)Jag känner nu inte de andra så väl, men känner Snild och tycker även han bör vara med på listan.
Ja. Folk nominerar och röstar på folk de känner, inte för att dom är egoistiska utan för att folk fungerar så. Och jag vill understryka att det inte handlar om huruvida de kandidater jag plockade bort och ersatte var "goda pirater" eller ej. Det handlar om att skapa lista med en så bra helhet som möjligt.

I val (hos oss som i riksdagsval) är det rätt förekommande grej bland de som inte sätter sig in vidare i sakfrågan utan bara ägnar några flyktiga minuter för att bestämma sig att rösta på någon de på något sätt sett/hört/pratat med. Särskilt när man kan få träffa personen i verkligheten prata öga mot öga. Kandidater är affischnamn, både medialt och ute i verkligheten.

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Eftersnack Andreas Bjärnemalm Medlemsmöte 19-25 oktober 2009 60 2009-10-26 18:15
Eftersnack Rick Falkvinge Årsmöte 7-8 mars 2009 158 2009-05-16 15:57
Eftersnack till FRA-demon! TeirdeZ 11. Malmö kommun 0 2008-07-04 00:56
Eftersnack Rick Falkvinge Årsmöte den 27 april 2008 32 2008-04-29 09:22
Eftersnack Rick Falkvinge Årsmöte den 21-22 april 2007 13 2007-04-23 19:09